Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه مهمترین هدف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تکانه های خارجی عنوان کرد و گفت: کاهش بهای نفت در سال ۹۴ تکانه ای بر اقتصاد کشور بود که توانستیم با بهره گیری از ظرفیت اقتصاد مقاومتی آن را مدیریت کنیم و در حال حاضر نیز که با تحریم های یکجانبه آمریکا مواجه هستیم باید به نحوی عمل کنیم که در پرتو سیاست های اقتصاد مقاومتی با افزایش تاب آوری اقتصاد کشور بتوانیم با تحریم ها مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور افزود: با تمرکز ویژه ای که از طریق اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی بر بخش های مختلف اقتصاد کشور ایجاد شد، تاب‌آوری اقتصاد کشور افزایش یافته که به عنوان مثال با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بخش زیادی از نیاز بنزین کشور با اتکا به توان داخلی تامین شده و فرصت از دشمنان برای اعمال فشار بر کشور از طریق تحریم بنزین سلب شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه بنزین تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: کیفیت بنزین تولیدی مطابق با استاندارد جهانی است و با آلایندگی و مسائل زیست محیطی بنزین پتروشیمی که در دوره گذشته تولید می شد همراه نیست.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای حاصل شده در زمینه امنیت غذایی اظهار داشت: بهبود شاخص های امنیت غذایی در کشور تا حد زیادی نتیجه اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: البته در برخی دیگر از حوزه ها نظیر شفافیت علی رغم دستاوردهای مثبت در بخش طراحی سامانه ها و دولت الکترونیک که با ثمرات بسیار مثبتی همراه بوده، اما هنوز پروژه ها و برنامه ها بصورت کامل اجرایی نشده و همچنان نیازمند پیگیری هایی جدی برای تحقق شفافیت در جهت پیشگیری از فساد و رانت در کشور هستیم.

جهانگیری از دبیرخانه ستاد خواست با مشارکت دستگاه های ستادی، گزارش دقیقی در خصوص میزان تاب آوری اقتصاد کشور در برابر تکانه های خارجی تهیه و میزان موفقیت عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی را در بخش های مختلف مشخص کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عملکرد اجرای مصوبات دستگاه های اجرایی مختلف و از جمله برنامه های وزارت نیرو برای گذر از مشکلات ناشی از قطعی برق، گفت: وزارت نیرو طرحی را برای تابستان سال آینده تدوین کرده تا با مشکل قطع برق مواجه نشویم که لازم است همه دستگاه های ذیربط همچون سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی همکاری لازم را برای هر چه بهتر اجرا شدن این برنامه با این وزارتخانه انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به گزارش دبیرخانه ستاد درباره وضعیت حمل و نقل هوایی کشور و اثرات و پیامدهای ناشی از تحریم در صنعت حمل و نقل هوایی تصریح کرد: صنعت حمل و نقل هوایی از بخش های مهم و حساس کشور است و با توجه به اینکه هم با ایمنی مردم در ارتباط است و هم بخشی از حمل و نقل کشور در این بخش انجام می شود، لازم است نهایت تلاش را بکار گیریم تا از این صنعت محافظت کنیم.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: باید در دوره تحریم از بخش های حساس و مهم کشور به خوبی حفاظت کنیم و زمینه استمرار فعالیت این بخش ها را فراهم آوریم.

جهانگیری با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از سوی رییس سازمان هواپیمایی کشوری برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل هوایی، بر لزوم تلاش در جهت حل این مسائل و لزوم طرح این پیشنهادات در جلسه ستاد مقابله با تحریم برای اتخاذ تصمیمات راهگشا تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود دبیرخانه ستاد را موظف به ارائه گزارش های هفتگی از عملکرد دستگاه های مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی به وی کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید مشخص شود که تا چه میزان توانسته ایم به اهداف تعیین شده در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نزدیک شویم و باید موانع پیش رو و اقدامات لازم برای تحقق کامل اهداف این سیاست ها نیز مشخص گردد.

پزشکیان همچنین بر لزوم اطلاع رسانی دقیق در خصوص واقعیت ها به مردم تاکید کرد و افزود: شرایط جدید کشور باید به درستی به اطلاع مردم برسد و مشکلات باید با مردم درمیان گذاشته شود.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی،‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری،‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد گزارشی از عملکرد دستگاه ها در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

در این گزارش همچنین به انطباق پروژه های اولویت دار و برنامه های اجرایی اقتصاد مقاومتی با بندهای ۲۴ گانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره شد.

گزارش عملکرد اجرای مصوبات ستاد در خصوص برنامه های مقابله با تحریم از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که در همین راستا گزارشی از راهبردهای مدیریت تحریم در بخش حمل و نقل ارائه شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معاون اول رييس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف

دبیر ستاد امربه معروف اصفهان گفت: باتوجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب که باید نیروی انتظامی فضای عمومی جامعه را سلامت حفظ کنند و اجازه ندهند که گناه در جامعه علنی شود، تا عفت عمومی در جامعه رعایت شود، دستگاه‌ها قوی‌تر عمل کرده اند.


حجت‌الاسلام محسن مظاهری بابیان اینکه دستگاه‌ها در زمینه حجاب وعفاف در دانشگاه‌ها و مدارس خوب ایفا نکردند، گفت: مسئولان فرهنگ وارشاد اسلامی در زمینه مد لباس و پوشش وجلوگیری ازتولید لباس‌هایی که به عفاف عمومی ضربه می‌زند موظف هستند نظارت داشته باشند و تولید کنندگان را تشویق به تولید لباس‌های مناسب با حجاب عمومی کنند.


دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان افزود: این موضوع این‌گونه نیست که صرفاً در دستگاه انتظامی باشد؛ بلکه همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضائی استان هم برای رعایت قانون در جامعه هماهنگ با همدیگر به صحنه آمدند.


او گفت: همه دستگاه‌های دولتی، بسیج وسپاه، ستاد امربه معروف ونهی از منکربا محوریت دادگستری و دادستانی استان اصفهان در طرح مبارزه با بی‌حجابی و بدپوششی و برای پیاده سازی عفت عمومی در جامعه در کنار پلیس هستند.


حجت‌الاسلام محسن مظاهری افزود: مردم جامعه نیز بیشتر موافق این کار هستند و تعداد اندکی هم که نسبت به این موضوع در فضای غبارآلود شناختی قرار گرفتند و در پوشش و حجاب آنها ضعف ایجاد شده با یک آگاهی دادن و مشاوره به لطف خدا آگاه می‌شوند و در این موضوع همکاری می‌کنند.


او  گفت: از لحظه آغاز طرح نیروی انتظامی بیشتر افراد نشان دادند که یا خودشان رعایت می‌کنند یا تذکرات را به‌خوبی می‌پذیرند و مراعات می‌کنند و دستگاه‌ها همه به‌خوبی پای‌کار آمدند.


دبیر ستاد امربه معروف اصفهان افزود: طبق قانون، وظیفه ستاد مطالبه‌گری و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است که با همکاری گروه‌های مردمی از آغاز سال جدید در ایام نوروز، فعالیت‌های فرهنگی خوبی در جامعه ایجاد کردیم و در حوزه تذکر لسانی نیز گروه‌های مردمی تذکر در شأن شهروندان ایرانی داده‌اند.


حجت‌الاسلام محسن مظاهری گفت: ستاد امر به معروف ونهی از منکر ۲۰ بازرس در دستگاه‌های حاکمیتی بر قوانین مربوط به حجاب وعفاف وفعالیت‌های فرهنگی در ادارات و بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های این ستاد مردم را به توصیه در رعایت حجاب وترویج فرهنگ حجاب وعفاف دعوت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • ۳۱ هزار شغل به همت ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان یزد احیا شد
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران