Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه طی ۱۰ روز گذشته از پنج محور در حال ادامه عملیات در جنوب این کشور است و عناصر داعش را در ارتفاعات الصفا واقع در استان ریف دمشق محاصره کرده است.

خبرگزاری فارس: ارتش سوریه و نیرو‌های همپیمانش از ۱۰ روز پیش عملیاتی را از پنج محور در صحرای شرقی سویداء در جنوب این کشور آغاز کردند.

عرض این جبهه عملیاتی ۷۵ کیلومتر است و ارتش سوریه قصد دارد در این محور‌ها تروریست‌های داعش را ریشه‌کن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محور‌های عملیاتی ارتش سوریه به شرح ذیل است:

محور نخست: عملیات نظامی در این محور از محور «القصر-الساقیه» آغاز می‌شود و ارتش سوریه در جریان آن توانست کنترل مناطق «بنات بعیر، شنوان، صیرة علیا، تل أبو لایح، تل معرعر، وادی معرعر، ارض الکراع، خربة الأمباشی، وادی ابو سروال، خربة الهباریة، قاع البنات و ارتفاعات ابو غانم» را به دست گیرد.

ارتش سوریه شش کیلومتر در شرق این ارتفاعات پیشروی کرد و بدین ترتیب از این محور وارد مرز‌های اداری استان «ریف دمشق» شد.

محور دوم؛ ارتش سوریه در این محور از محور «رضیمة الشرقیة – حوش مغر علیشة» عملیات خود را آغاز و مناطق «مغارة سطح نملة – خربة جربوع – مزرعة هران» را پاکسازی کرد.

بدین ترتیب نیرو‌هایی که از این محور پیشروی کرده بودند با نیرو‌هایی که از محور نخست پیشروی داشتند در جنوب خربه الهباریه با هم دست دادند.

ارتش سوریه در این محور پس از ادامه پیشروی خود وارد مرز‌های اداری ریف دمشق شد و توانست کنترل مناطق «خبرة حاوی حسین و قبر الشیخ حسین» را به دست گیرد.

محور سوم؛ ارتش سوریه در این محور از محور «تیما-الکسیب» پیشروی کرد و توانست مناطق «خربة الدیاثة، ضهرة ام سلاسیل، وادی الصوت، سوحة النعامة و تل العلم» را آزاد کند.

محور چهارم؛ ارتش سوریه در این محور از محور «العجیلات-الغیضه» پیشروی و مناطق «ظهر الکبریت، بئر الرصیعی، خربة نمارة و سد الزلف» را پاکسازی کرد.

نیرو‌های سوری از این محور هم وارد مرز‌های اداری ریف دمشق شدند و پنج کیلومتر به سمت شمال پیشروی کردند و با همرزمان خود که در محور سوم حضور داشتند در «تل العلم» با هم تلاقی پیدا کردند.

ارتش سوریه پس از این تلاقی به سمت شمال شرق پیشروی کرد و توانست بخش‌های جنوبی منطقه «الرحبه» را آزاد کند.

محور پنجم؛ ارتش سوریه در آغاز عملیات نظامی، مأموریت خود را در این محور به دو بخش تقسیم کرد و طولی نکشید که پس از اتمام مأموریت خود آن را تبدیل به یک محور کرد.

ارتش سوریه در بخش نخست این محور از منطقه «شعف-الرشیده» هشت کیلومتر به سمت شرق پیشروی کرد.

در بخش دوم نیز ارتش سوریه از منطقه «ملح الهویا» پیشروی و مناطق «تل الماجدة، روستای الشعاب، تل الشعاب و دیر النصرانی» را پاکسازی کرد و بدین ترتیب بخش نخست نیرو‌ها به نیرو‌های بخش دوم پیوستند و مأموریت خود را از رهگذر پیشروی به سمت ارتفاعات «جدالة، درهینی، فزران، الحرضیة، الضبیعیة و الضبعه و مناطق سمدة ابن مادی، بئر الحرضیة، وادی الشعاب و قاع سارة» به پایان رساندند.

به گزارش گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» سوریه، ارتش سوریه از این پنج محور پیشروی کرد و توانست کنترل منطقه‌ای در عمق ۳۵-۴۵ کیلومتر را به دست گیرد.

ارتش سوریه بدین ترتیب توانسته است کنترل کامل مرز‌های اداری استان سویداء را به دست گیرد و باقی مانده عناصر داعش را در ارتفاعات «الصفا» که داخل مرز‌های اداری ریف دمشق واقع شده، محاصره کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارتش سوریه عملیات آزادسازی السویداء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند