Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو نظام روانشناسى و مشاوره گفت: بسیاری از اختلافات پیش از ازدواج و دوران نامزدی به دلیل "حس مالکیت" والدین نسبت به فرزندان و احساس بدبینی نسبت به خانواده مقابل است. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶ اجتماعی خانواده و جوانان پزشکی نظرات

شراره حاجی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها تصور می‌کنند که چون باعث تولد، پرورش و بزرگ کردن بچه‌ها بودند می‌توانند حق مالکیت نسبت به آنها داشته باشند و در تصمیمات مهمی نظیر ازدواج و حتی در نوع برخورد فرزندشان با همسرشان دخالت کنند؛ که البته همین احساس مالکیت باعث می‌شود تا والدین بخواهند در همه مسائل زوج‌های جوان حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: شکی نیست که تجربیات والدین می‌تواند در سالهای اولیه زندگی مشترک، راهگشای فرزندان باشد اما این تجربیات نباید به شکل دخالت بروز کرده و تاثیر منفی در زندگی آنها داشته باشد، درحالیکه بارها مشاهده شده به دلیل حس مالکیت بیش از اندازه والدین نسبت به فرزندان و همچنین نگرانی‌های بیش از اندازه از اتفاقات رخ نداده زوجین دچار مشکل شوند.

عضو نظام روانشناسى و مشاوره ادامه داد: واقعیت این است که بیشتر اختلافات دوران نامزدی وسیع تر از زندگی دو نفره است و دامنه مشکلات تا والدین آنها بسط پیدا کرده که این امر نشان از ضعف مدیریت زوجین و حضور پررنگ خانواده‌ها در تصمیم گیری‌های فرزندانشان دارد.

وی با بیان اینکه اگر والدین با تصمیمات فرزند خود موافق نیستند نباید در برابر آنها بایستند، افزود: در چنین شرایطی پدر و مادر باید نظر خود را با دلیل و استدلال محکم و به طور شفاف و صریح بیان کرده و تاکید کنند که نتایج و مسئولیت چه موارد و چه موقعیت‌هایی را باید بپذیرد و حل آنها را بر عهده بگیرد، البته در چنین شرایطی فرزندان دوباره تصمیم خود را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار خواهند داد.

حاجی حسینی ابراز کرد: دوست داشتن و حس پدر و مادری دلیل محکمی برای دخالت در تصمیم گیری فرزند نیست بلکه والدین علاوه بر نزدیک بودن باید شناخت مناسبی از توانمندی‌ها و استعدادهای آنها داشته باشند، بی شک فرزندان تفاوت‌هایی با والدین خود دارند و نباید آنها را با دوران جوانی خود مقایسه کرد و بر اساس همین پیش فرض ذهنی برای آینده و حتی نوع برخورد با همسرشان تصمیم گیری کنند.

این مشاور گفت: تجربه نشان داده زوجین جوانی که استقلال فکری دارند و دایره تصمیم گیری‌هایشان به والدین گسترده نمی‌شود، کمتر دچار مشکل می‌شوند؛ اغلب آنها نوسانات زندگی مشترک را نتیجه تصمیمات خود می‌دانند نه دخالت دیگران، به همین دلیل در مرتفع کردن موانع بیشتر تلاش می‌کنند که البته همین امر باعث افزایش صمیمیت آنها نیز می‌شود.

حاجی حسینی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که حضور کم رنگ خانواده‌ها در تصمیم گیری‌های اول زندگی فرزندان به معنای حذف والدین نیست، بلکه خانواده‌ها باید در شرایط حساس، به دور از تعصبات شخصی، پیش داوری‌های ناسنجیده و غیرمنطقی و نگرش‌های کلیشه ای، فرزندان خود را راهنمایی کنند نه اینکه فضای مبارزه و کش‌مکش را در بین آنها گسترش دهند.

انتهای پیام/

R1014143/P1014143/S2,18,24,1417/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود

به گزارش "ورزش سه"، استقلال فردا باید در دیداری حساس از هفته بیست و ششم به مصاف ذوب آهن برود. آتیلا حجازی سرپرست جدید آبی ها برای حضور در جلسه هماهنگی پیش از بازی، راهی ساختمان سازمان لیگ شده بود.

وی درخصوص حضورش در این جلسه گفت: امروز جلسه هماهنگی قبل از بازی استقلال - ذوب‌آهن بود. درخصوص دیدار فردا باید بگویم که تیم ما در شرایط آرمانی قرار دارد و فقط یک نکته باقی می‌ماند که خیلی دوست ندارم درباره‌اش صحبت کنم. دوست دارم هواداران فردا به‌عنوان بازوی توانمند، در استادیوم حضور یافته و کنارمان باشند. همانطور که آنها از ابتدای فصل در کنارمون بودند، به شدت به حضورشان نیازمندیم.

حجازی درباره بازی هفته پایانی استقلال برابر پیکان و اینکه آیا این دیدار با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: در این مورد صحبت خواهیم کرد و نباید پیش‌داوری کنیم. در حال صحبت کردن هستیم تا بهترین راهکار را انتخاب کنیم.

او در مورد اینکه وضعیت استقلال را در پنج هفته پایانی چگونه می بیند نیز پاسخ داد: شرایط حساسی است و تمام ارکان باشگاه، کادرفنی و بازیکنان به این موضوع واقف هستند. همه تلاش می کنند و امیدوارم که به نتیجه برسیم.

حجازی در پایان و درخصوص انتظارش از هواداران چیست، پاسخ داد: حمایت، حمایت و حمایت.

دیگر خبرها

  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند