Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز – ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به شکاف عمیق بین اهواز و سایر کلانشهرها اظهار داشت: امروز سایر کلانشهرها به دنبال تحقق شعار ' شهر زیبا' هستند اما در اهواز ما باید به فکر جبران عقب ماندگی ها باشیم.

به گزارش ایرنا محمدجعفر فلسفی دوشنبه در چهل و ششمین نشست شورای اسلامی شهر اهواز در سالن اجتماعات این شورافزود: درحال حاضر با رکود ساخت و سا مواجه هستیم که این امر رابطه بسیار نزدیکی با مدیریت شهری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: درآمدهای کلانشهر اهواز کم است و با همین درآمد محدود باید علاوه بر پرداخت حقوق پرسنل و هزینه های جاری، کارهای فرهنگی و عمرانی انجام شود که کار را برای شهرداری سخت کرده است.
رییس شورای شهر اهواز گفت: اعضای شورای شهر سوگند یاد کرده اند که در انجام وظایف محوله کوشا و امانتداران خوبی باشند، قانون محدوده مشخصی را برای انجام اقدامات مشخص کرده و اعضا نمی توانند بدون در نظر گرفتن این چارچوب عمل کنند.
فلسفی خاطر نشان کرد: از سویی دیگر رعایت عدالت و انصاف یک ضرورت است؛ تا زمانی که به عنوان اعضای شورای شهر فعالیت می کنیم باید رعایت مصلحت و صلاح شهر را مدنظر قرار دهیم.
به گفته وی اگر اعضای شورای شهر اهواز در دوره های گذشته به این مسائل توجه می کردند امروز شرایط شهر به این پیچیدگی نبود.
فلسفی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به انتقاد یکی از اعضای شورای شهر برای عدم حضور در نشست علنی شورا و پاسخگویی به سوالات وی گفت: مازیار جهانبخشی به عنوان یکی از اعضای شورای شهر نامه ای حاوی چند سوال از شهردار را تقدیم کردند از وی خواسته شد که موارد مورد نظر خود را در قالب تذکر ارائه دهد که نپذیرفت.
وی توضیح داد: نامه طرح سوال از شهردار همزمان با آغاز مرخصی یک ماهه شورای شهر به من داده شد که آن را به همان صورت به شهردار ابلاغ کردم.

** اجازه به حاشیه رفتن شورا را ندهیم
وی با یکطرفه خواندن انتقادات این عضو شورا افزود: نباید انتقادات به صورت سیاه نمایی باشد، یکی از ماموریت های ما در کنار انجام وظایف محوله ایجاد آرامش و رعایت انسجام است.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: شاید عده ای با سوء نیت به دنبال بر هم زدن آرامش باشند اما وظیفه ما مدیریت و نظارت است؛ نباید اجازه دهیم شورا به حاشیه رانده شود، تاکید داریم نقاط ضعف و قوت در کنار هم دیده شود.
وی با انتقاد از تخریب شهردار در فضای مجازی یادآور شد: اخیرا در فضای مجازی شهردار را به عنوان یک فرد بیمار که توانایی کارهای اجرایی ندارد معرفی می کنند که این امر باتوجه به حجم بالای فعالیت های شهردار غیر منصفانه است.
فلسفی با اشاره به برگزاری چند جلسه میان اعضای شورای شهر برای حل مسائل و اختلافات گفت: با رسانه ای کردن برخی مسائل جزیی دامنه اختلافات بیشتر می شود.

**شهردار موظف به پاسخگویی است
دیگر عضو شورای شهر اهواز به تدوین نامه سوال از شهردار اشاره و اظهار داشت: اوایل مردادماه امسال در نامه ای سوالات خود از شهردار درخصوص عملکردش را مطرح کردم و همچنین تذکراتی نیز در صحن شورا به صورت شفاهی دادم.
به گفته مازیار جهانبخشی طرح سئوال در خصوص عملکرد شهردار وظیفه قانونی شورای شهر است شهردار باید در صحن علنی شورا حضور یافته و پاسخ سئوال های مطرح شده را بدهد.
وی با اشاره به عنوان نشدن لزوم کتبی بودن تذکر در قانون افزود: طبق ماده 83 قانون شوراها چنانچه یک یا چند نفر از اعضاء شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس ‌شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر داده می شود.
وی گفت: در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سؤال مطرح می‌شود که در این‌صورت رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع میدهد.
جهانبخشی یادآور شد: حداکثر ظرف ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده‌شورا و پاسخ به سؤال است و ‌چنانچه شهردار از حضور استنکاف کند یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح مطرح می شود.
وی افزود: فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر‌ده روز است، شورا پس از طرح سؤال از شهردار شهردار، رأی موافق یا مخالف می دهد و در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل‌اعضاء رأی مخالف دهد، شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.
جهانبخشی با اشاره به آگاه بودن شهردار در ابتدای کار از حجم مشکلات شهر خاطر نشان کرد: باید قبول کرد شهردار اهواز عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است.
وی با تاکید بر عملکرد بهتر شهرداران گذشته نسبت به شهردار فعلی گفت: یکسال از عمر شورا گذشته است و شهردار باید در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشد.

**شهردار از شورا جدا شده است
نایب رییس شورای شهر اهواز نیز با اشاره به جدا شدن شهردار از شورای شهر گفت: جدایی شهردار از شورای شهر به معنای جدایی از مردم است زیرا این 2 مکمل هم هستند و در یک راستا فعالیت می کنند.
مهربان باباپور گفت: حتی اگر طرح سوال عضو شورای شهر از شهردار ایراداتی داشت شهردار به احترام اعضای شورا و حفظ شان این نهاد باید در صحن علنی حاضر شده و به سوالات پاسخ می داد.
وی خطاب به ریاست شورا یادآور شد: رییس شورای شهر باید جانب شورا را بگیرد و نواقص موجود در نامه سوال از شهردار را تذکر می داد تا رفع نقص شود.
مردادماه امسال مازیار جهانبخشی عضو شورای شهر اهواز در آخرین نشست علنی شورای شهر پیش از تعطیلات یک ماهه نامه ای تحت عنوان سوال از شهردار را تقدیم ریاست شورا کرد. به گفته رییس شورا این نامه به شهردار ابلاغ شده است اما باید سوال از شهردار در قالب تذکر بیان می شده است که علی رغم درخواست رییس شورا این امر از سوی عضو شورا محقق نشده است. مساله لزوم کتبی بودن تذکرات از سوی عضو شورای شهر خطاب به شهردار و همچنین حاضر نشدن شهردار در صحن شورا جهت پاسخگویی فضای این جلسه از شورا را تحت تاثیر قرار داده بود.
گفتنی است شهریورماه سال گذشته شهردار اهواز با 13 رای موافق به این سمت منصوب شد.
بنابراین گزارش چهل و ششمین نشست علنی شورای شهر اهواز با موضوع تصویب بسته حمایتی بهره برداران بخش خصوصی اتوبوسرانی، افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی های بی سیم، راه آهن، فرودگاه و سرویس مدارس، افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی های پلاک اروندی و مساعدت به چند شهروند برگزار شد.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اهواز توسعه كلانشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

جلسه برکناری شهردار اهواز بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضاء در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که به اصرار عجیب برخی از اعضای شورای شهر بنا بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع‌زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

12 جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضاء تشکیل نشد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!