Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:07:36 GMT

500 نخبه در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۳۳۷۰

500 نخبه در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است

شهرکرد- ایرنا- رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 500 نخبه شناسایی شده در این استان وجود دارد که بسیاری از آنان طرح های خود را به مرحله تجاری سازی رسانده اند.

به گزارش ایرنا، مجبتی بنیادیان دهکردی روز دوشنبه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: بنیاد ملی نخبگان باید آئین نامه های حوزه آموزش و پرورش را اصلاح و تقویت کند و شناسایی استعدادهای برتر را در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: توجه ویژه به پژوهش سراها و جلوگیری از مهاجرت نخبگان چهارمحال و بختیاری به استان های دیگر و یا خارج از کشور در دستور کار است.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 130 هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کند.
اسماعیل پیرعلی اظهار داشت: تاکنون 65 محصول مختص این شرکت ها تجاری سازی و به کشورهای عراق و تاجیکستان صادر شده است.
وی یادآور شد: ارزش صادرات محصولات فناورانه چهارمحال و بختیاری 174 هزار دلار و 700 میلیارد ریال است.
پیرعلی افزود: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید 30 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به فعالان هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش بنیان استان پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: به منظور حمایت از فعالان هسته رشد، شرکت فناور و شرکت دانش بنیان هشت هزار و 500 مترمربع فضای صنعتی رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حمایت از اجرا و تجاری سازی طرح های دانش بنیان در اولویت مسئولان استان قرار دارد.
اقبال عباسی تصریح کرد: تجاری سازی طرح های دانش بنیان می تواند در افزایش نرخ اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی تاثیر مستقیم داشته باشد.
وی 300 هزار هکتار جنگل بلوط با تولید سالانه 150 هزار تن بلوط و 14 هزار هکتار بادامستان با تولید سالانه 24 هزار و 44 شرکت آبزی پروری با تولید حدود 22 هزار تن ماهی سردابی را بخشی از مزیت های چهارمحال و بختیاری دانست.
فعالیت 130 شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری با 170 هزار دلار صادرات تولیدات نشان دهنده توان بالای این استان در حوزه علم و فناوری است.
پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در انجمن پارک های علم و فنآوری آسیا (ASPA) و اتحادیه جهانی پارک های علم و فنآوری (IASP) عضویت دارد.
سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور در سفر یک روزه به چهارمحال و بختیاری از طرح پرتودهی گاما شهرکرد و مجتمع کارگاهی پارک علم و فناوری استان دیدن کرد.
آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کارتن سازی و رونمایی از 2 طرح فناورانه از دیگر برنامه های معاون علمی رئیس جمهوری در سفر به شهرکرد بود.
7362/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي نخبه شناسايي چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران

سعیدی مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان با اتکا بر جوانان نخبه توانسته  یک شبیه ساز آموزش پزشکی ویژه دانشجویان قبل از ورود به آموزش بالین در بیمارستان ها را  طراحی کند.

وی افزود: شبیه ساز طراحی شده دارای این قابلیت است که دانشجوی پزشکی به صورت مجازی بیمار را ویزیت و از او شرح حالش را دریافت کند. 

مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان  بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی با استفاده از این شبیه ساز می توانند معاینه عمومی و تخصصی را بر روی بیمار انجام دهند و با دیدن نتایج آزمایش و تصویر تشخیص نهایی را بدهند.

وی  تاکید کرد: یکی دیگر از قابلیت های این شبیه ساز این است که تصمیم های نادرست و پرخطر را اعلام می کند و در پایان امتیاز به دانشجو می دهد. قیمت تمام شده بسیار کم تر از خرید یک اپلیکیشن خارجی است.

مدیر توسعه این شرکت دانش بنیان  ادامه داد: این شبیه ساز مکمل برنامه های آموزشی دانشگاه است و این مدل با این تکنولوژی مشابه خارجی ندارد و دانش آن کالا بومی است.

وی گفت: این شبیه ساز با قطع اینترنت بین المللی قابلیت خودش را از دست نخواهد داد و قادر خواهد بود تا با اینترنت ملی به کار خود ادامه بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ساخت چاپگر خط بریل با همت متخصصان شرکت دانش بنیان اصفهان
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • شناسایی و پیگیری روش‌های تقویت مالی در حوزه علم و فناوری
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال