Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اقدام موهن حزب ضد اسلامی 'آزادی' هلند مبنی بر برگزاری مسابقه کاریکاتور از پیامبر اسلام (ص)، کاردار سفارت این کشور را احضار کرد.
به گزارش خرداد ، ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه پاکستان، دولت پاکستان امروز (دوشنبه) با احضار کاردار سفارت هلند در این کشور، اعتراض شدید اسلام آباد را به اقدام توهین آمیز حزب ضد اسلامی 'آزادی' اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام حزب هلندی، توطئه ای برای منفی نشان دادن چهره اسلام به جهانیان ارزیابی شده است.وزیر امور خارجه پاکستان نیز با ارسال نامه ای به سازمان همکاری کشورهای اسلامی (OIC) مراتب اعتراض دولت این کشور به این اقدام را اعلام کرد.به گزارش ایرنا، حزب ضد اسلامی 'آزادی'هلند در اقدامی تحریک‌آمیز، نسبت به برگزاری یک مسابقه کاریکاتور از پیامبر اسلام (ص) اقدام کرده است.در سال‌های گذشته مساله انتشار کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام (ص) در برخی مطبوعات کشورهای اروپایی بسیار مناقشه برانگیز بوده است. مسلمانان انتشار کاریکاتور از پیامبر خود را توهین آمیز می دانند.در سال 2005 انتشار کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام (ص) در مطبوعات دانمارک سبب تظاهرات و واکنش‌های اعتراضی گسترده‌ای در کشورهای اسلامی شد که منجر به مرگ دهها نفر در تظاهرات اعتراضی شد.در سال 2015 نیز انتشار کاریکاتوری از پیامبر اسلام (ص) در نشریه فکاهی 'شارلی ابدو' در فرانسه منجر به حمله داعش به دفتر مرکزی این نشریه در پاریس و قتل 12 روزنامه نگار عضو تحریریه این نشریه شد.'گرت ویلدرز' رهبر حزب راست‌گرا و ضد اسلام 'آزادی' هلند به داشتن مواضع ضد اسلامی در هلند مشهور است.او خواهان اعمال محدودیت بر فعالیت‌های اجتماعی مسلمانان و از میان بردن علایم و نشانه‌های اسلامی از جمله مساجد در جامعه هلند و دیگر کشورهای اروپایی است. برچسب ها: پاکستان ، هلند ، اسلام ، کاریکاتور

منبع: خرداد

کلیدواژه: پاکستان هلند اسلام کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است

مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تحسین اقدام شجاعانه نیروهای مسلح کشور در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار داشت: اقدام اخیر در جهت تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی موجب شادمانی امت اسلامی گردید؛ بی تردید این موفقیت و پیروزی در نتیجه وحدت و تقریب ملت ایران و امت اسلامی شکل گرفته است.

مولوی فاضل حسینی، افزود: امت اسلام بر این موضوع واقف است که قدرت اسلام در نتیجه وحدت بین امت اسلامی می باشد و همه یک صدا ندا می دهند: «رَضيتُ بِاللَّهِ رَبّاً، وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وآلِهِ نَبِيّاً، وَبِالإِسْلامِ‏ ديناً وَبِالْقُرآنِ كِتاباً، وَبِالْكَعْبَةِ قِبْلَةً»؛ راضى و خشنودم كه پروردگارم خدا است و محمد (ص)پيغمبرم هست و اسلام‏ دینم ، قرآن كتابم و كعبه قبله‏ ام می باشد.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: اتحاد امت اسلامی در این مقطع کنونی یک ضرورت و فریضه است؛ دین آن را بر همه مسلمانان و  بر همه زعامداران کشورهای اسلامی واجب کرده است، این مسئله واقعیت اسلامی و جهانی است فلذا بر مسلمانان لازم است متحد باشند و قدرت خود را حفظ نمایند و تفرقه را کنار بگذارند.

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند مسلمانان متحد باشند؛ تفرقه امت اسلام را برای دشمنان لقمه آسانی می گرداند و مسلمان ها را قطعه قطعه و نابود می سازد، قرآن کریم می فرماید: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ»؛ در حقيقت مؤمنان با هم برادرند پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد اميد كه مورد رحمت قرار گيرد.

وی در پایان با اشاره به بی تفاوتی و انفعال کشورهای عربی، تاکید کرد: تمامی زعامداران و حاکمان کشورهای عربی در جهان باید در مواجهه با این جنایات و مصیبت تعاون و ایثار داشته باشند که متاسفانه فقط یک نام از اسلام برای آنان باقی مانده است و در عمل حرکتی را مشاهده نمی کنیم.

 انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟
  • وزیر دفاع پاکستان: هر اقدامی از سوی اسرائیل علیه ایران به زیان جدی برای این رژیم خواهد انجامید
  • سفارت هلند فعالیت خود در تهران را از سر گرفت
  • اقدام علیه ایران زیانی جدی به اسرائیل خواهد زد | ایران حق داشت که انتقام بگیرد
  • اقدام علیه ایران زیان جدی برای اسراییل را در پی خواهد داشت