Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:45:15 GMT

مشکل آب در گرگان جدی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۳۵۶۱

مشکل آب در گرگان جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم صفوی، عصر دوشنبه در همایش ملی تولید و تجارت زیتون که با حضور استان های گیلان، زنجان، مازندران و... به میزبانی گلستان با بیان این که بحران آب در گرگان جدی است و بیم آن می رود که شاهد بحران اجتماعی در آب شرب مرکز استان باشیم، اظهار کرد: دست بخش خصوصی و سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در استان و گرگان را داشته باشند می بوسیم و برای آن ها فرش قرمز پهن می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اراضی شیبدار تمام خاک های آلی و مغذی را از دسترس خارج می کند و روان آب ها و سیلاب ها هرساله خسارت های سنگینی را به تاسیسات زیربنایی وارد کرده و باعث رسوب گذاری در سدها و رودخانه های استان می شوند.

صفوی با اشاره به این که روزهای آفتابی هم نگرانی از خشکسالی در استان را تشدید می کند، یادآور شد: ستاد مدیریت بحران گلستان در سال ۱۳۸۴ برای نخستین بار در کشور، طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمره را پیشنهاد داد و انتظار داریم به طور ویژه این استان در این طرح دیده شود.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای موفق این طرح در استان مراکز تحقیقاتی برای شناسایی و معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم در اراضی شیبدار باید بیش از پیش تقویت شوند.

گلستان مهد تولید نهال و صیفی شود

سرپرست فرمانداری گرگان با بیان این که وضع معیشت و اشتغال گلستان رضایت بخش نیست، تصریح کرد: باید وضع معیشت مردم را تغییر دهیم تا آسیب های اجتماعی در استان کاهش یابد.

وی با اشاره به این که گلخانه های استان کوچک مقیاس هستند و گلخانه بزرگ چند ۱۰ هکتاری نداریم، بیان کرد: این استان ظرفیت، استعداد و دانش فنی لازم برای اجرای گلخانه های بزگ را داراست و امیدواریم دولت حمایت کند.

وی پیشنهاد داد تا با حمایت های دولت و اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی گلستان به مهد تولید نهال و صیفی جات تبدیل شود.

کد خبر 4380437

منبع: مهر

کلیدواژه: بحران آب فرمانداری گرگان گرگان مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر احتکار شهرکرد گرگان مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان

در این همایش مولفان حوزه و دانشگاه بیش از ۱۶۰ مقاله علمی ارائه کردند که سه مقاله برتر شدند و ده مقاله نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در این همایش با بیان اینکه اسلام دینی زنده و پویا متناسب با شرایط متغیر زمان است گفت: اجتهاد حلال مشکلات است و ما راه دیگری نداریم.

دکتر علی محمدزنگانه استاندار نیز افزود: ایران پس از دفاع مقدس و به دنبال آن تهاجم فرهنگی دشمنان بیش از پیش نیازمند حضور موثر بانوان است و ما بیش از هر زمان دیگری به نقش بانوان نیازمندیم.

خانم موسوی استاد سطوح عالی حوزه‌های بانوان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در عصر جدید نقش زنان علاوه بر مسئولیت انسان پروری در بنیان خانواده در جامعه نیز پر رنگ‌تر از گذشته و درگیر با چالش‌های دنیای مدرن است گفت: ما در جبهه‌های دیگر بعد از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، اما در جبهه‌های فرهنگی کار موثری نکردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • آسمان نیمه ابری در گلستان/ بارش پراکنده در ارتفاعات
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان