Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@10:01:40 GMT

قیمت کودهای یارانه ای ثابت می ماند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۳۷۴۷

قیمت کودهای یارانه ای ثابت می ماند

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ 'حمید رسولی' گفت: سازمان های تعزیرات حکومتی و حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مذاکرات فشرده با شرکت های پتروشیمی به عنوان تولیدکننده کود اوره در کشور داشتند و قرار است کود اوره سهمیه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، طبق برنامه در اختیار این شرکت قرار گیرد و بر این اساس در روزهای گذشته برنامه آن اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: طی چند هفته گذشته به دلیل مشکلاتی که در تحویل کود اوره بوجود آمده بود، برخی سودجویان در بازار به توزیع کود اوره به نرخ های غیرمصوب پرداخته بودند و با اقداماتی که به عمل آمد، از سوء استفاده، سودجویان جلوگیری شد.
رسولی تصریح کرد:شرکت خدمات حمایتی در حفظ روند تامین و توزیع کود اوره با قیمت مصوب و ثابت بسیار مصمم بوده و پیگرد قانونی این سودجویان را که بر علیه منافع بخش کشاورزی و به قصد ضربه به اقتصاد کشور فعالیت می کنند، دنبال می نماید.
به گفته این مقام مسئول، براساس مکاتبه با سازمان تعزیرات حکومتی، پس از اعلام موضوع یارانه ای بودن این کود و لزوم نظارت و کنترل هرچه بیش تر در عرضه آن از طریق شبکه ی رسمی کارگزاران این شرکت، برخورد جدی با متخلفین توسط واحدهای استانی سازمان های تعزیرات حکومتی را خواستار شد.
وی افزود: براساس مکاتبه ای که با رییسان سازمان های جهادکشاورزی استان های سراسرکشور به عمل آمده، از آنها درخواست شده تا به منظور نظارت و کنترل هرچه بیش تر بر عرضه و توزیع کودهای یارانه ای به ویژه کود اوره، دستورات لازم را به زیرمجموعه های خود داده و هماهنگی کاملی با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی در استان خود به منظور معرفی و پیگرد متخلفین سودجو به این دستگاه ها داشته باشند.
‎مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: کشاورزان از ثبات قیمت کود اوره و تامین آن به ازای هرکیسه 50 کیلوگرمی 385 هزار ریال، اطمینان داشته باشند.
 طبق مصوبه تیرماه امسال دولت و دستور ریاست جمهوری مبنی‌ بر ثابت ماندن قیمت کود اوره، این امر منجر به آزاد شدن سهمیه خرداد ماه از پتروشیمی رازی و خرید تیر ماه امسال شد.
شانزدهم مردادماه امسال بسته جدید ارزی دولت اجرایی شد و کودهای کشاورزی در دسته یکم قرار گرفت که از ارز دولتی بهره مند می شوند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت کود یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود

علیرضا حسن‌پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: برای حمایت از حقوق شهروندان، اجرای وظایف قانونی و رفاه حال مسافران نوروزی، با حضور روسای شعب و بازرسان دستگاه‌های مرتبط، عملکرد جایگاه‌های عرضه سوخت استان پایش می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین افزود: در این بازرسی‌های میدانی علاوه بر امکانات رفاهی خدماتی، فرایند عرضه بنزین، گاز و گازوئیل پایش و در صورت احراز تخلف‌های گرانفروشی، کم فروشی، خودداری از عرضه، تعطیلی خودسرانه، تراکنش‌های ناهمگون، دستکاری نازل سوخت، فروش اجباری مکمل و محصولات مربوط به بنزین، سوء استفاده از کارت‌های سوخت و عرضه خارج از شبکه با جایگاه داران برخورد قانونی می‌شود.

به گفته حسن پور شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه ارتباطی ۱۳۵ ثبت یا برای رسیدگی فوری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

وی اظهارداشت: روسای شعب تعزیرات حکومتی با همکاری شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ همه روزه به جایگاه‌های عرضه سوخت سرکشی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز
  • برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران مالیاتی اخذ شد/ پرداخت کالابرگ و مطالبات گندمکاران با مالیات مردم
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی
  • برخورد با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • ورود بیش از ۱۶ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان
  • جمع آوری میوه های بی کیفیت در البرز