Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:41:13 GMT

اهدای عضو مصداق بارز تسکین آلام بشری است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۳۸۱۶

اهدای عضو مصداق بارز تسکین آلام بشری است

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی ظهر امروز در دیدار  با خانواده زنده یاد فاطمه دبی، ایثارگر اهدا کننده عضوف با اشاره به ابعاد دینی، اعتقادی و ارزشی اهدای عضو اظهار کرد: کاری که خانواده این بانو با اهدای اعضای بدن عزیزشان کردند، باعث نجات جان چند انسان نیازمند شد.

وی با اشاره به اینکه انسان ها در زندگی در ابعاد مختلف می توانند برای دیگران منشاء خیر و برکت باشند و یا جانی را نجات دهند، افزود: این اقدام در پیش خداوند متعال  ارزش بالایی دارد و مردم نیز به این اقدام خداپسندانه معنوی احترام می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: یکی از رسالت های هلال احمر تسکین آلام بشری به شمار می رود و اهدای عضو با این آرمان و رسالت هلال احمر کاملا منطبق است.

خدادادی تصریح کرد: فرهنگ اهدای عضو هم در کشور و هم در خوزستان ضعیف است و با توجه به آمار بالای تلفات حوادث در کشور و استان باید به تبیین و جا انداختن این فرهنگ پرداخت.

وی با اشاره به ارزش نجات دادن جان انسان ها از دیدگاه قرآن یادآور شد: جان انسان ها در دین  اسلام ارزش والایی دارد به گونه ای که نجات جان یک انسان در قرآن نجات جامعه عنوان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان این که باب ایثار و گذشت همیشه باز است و انسان حتی می تواند با پس از مرگ هم به چند نفر جان دوباره ببخشد، گفت: یکی از راهکارهای مؤثر برای تقویت اهدای اعضا در جامعه آموزش به خانواده ها از طریق رسانه ها است.

در ادامه این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر شوش با تقدیر و ستایش از اقدام خانواده دبی در اهدای اعضای بدن مادرشان گفت: امروز بین ما ایرانی ها و به ویژه در استان و شهرستان شوش، جایگاه ایثار و گذشت وسیع است.

سید مجید نوری زاده در ادامه خطاب به خانواده زنده یاد فاطمه دبی گفت: شما بهترین اقدام را انجام و به چشمان گریان خانواده هایی نور امید هدیه کردید و قطعا این کار نیک و خداپسندانه هرگز گم نمی شود و به تدریج این روحیه گذشت و فداکاری در تمام جامعه اشاعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحومه فاطمه دبی به علت خونریزی دچار آسیب مغزی شدید شد که تیم پزشکی مرگ مغزی او را تایید کردند و با رضایت خانواده وی، سه عضو بدن این مرحوم شامل دو کلیه و یک کبد به سه بیمار نیازمند در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ماه در بیمارستان گلستان اهواز اهدا شد و زندگی دوباره ای به آنها بخشید.

کد خبر 4380329

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای عضو هلال احمر خوزستان مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر احتکار شهرکرد گرگان مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:  براساس گزارش دریافتی مبنی بربر مفقودی دو نفر در ارتفاعات ییلاق ولی خان روستای نوروزلو شهرستان شاهین دژ، تیم امداد ونجات هلال احمر به محل حادثه  اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: تیم اعزامی بعد از حضور در محل حادثه، و طی مسافت برای جستجوی افراد مفقودی پس از ۶ ساعت به دو طبیعت گرد مفقودی دسترسی پیدا کردند و آنها را پس از انجام کمکهای اولیه به پایین دست کوهستان انتقال دادند.

دیگر خبرها

  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • داوطلبان هلال احمر ایثارگران واقعی هستند
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ