Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:49:12 GMT

216 پرونده قاچاق در بخش کشاورزی خراسان جنوبی تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۳۹۰۵

216 پرونده قاچاق در بخش کشاورزی خراسان جنوبی تشکیل شد

بیرجند - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در یکسال گذشته 216 پرونده قاچاق در بخش کشاورزی استان از جمله انواع میوه ها، دام، سم، کود و سایر موارد تشکیل و برای آن رای صادر شده است.

به گزارش ایرنا محمدعلی بیجاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اخیر با تغییر نرخ ارز جهت گیری از قاچاق ورودی به خروجی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در بحث قاچاق محصولات کشاورزی اوایل سال گذشته در کلان کشور کمیته پایش قاچاق محصولات کشاورزی در تمامی استان ها شکل گرفت.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: این کمیته ها در راستای حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از قاچاق محصولات، استفاده از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال و درآمدزایی صورت گرفت.
وی یادآور شد: محصولاتی که در این زمینه توسط بازرسان و نیروی انتظامی کشف و ضبط می شود استعلام شده و از طریق جهاد کشاورزی از 2 منظر خارجی و داخلی بودن یا آلوده بودن به آفات گیاهی بررسی می شود.
بیجاری افزود: در حال حاضر دولت صادرات را تشویق می کند اما برای برخی محصولات محدودیت هایی وجود دارد اکنون خروج دام در کل کشور ممنوع و قاچاق محسوب می شود.
وی از واردات دام زنده به استان خبر داد و گفت: مجوز واردات دام بر اساس مقتضیات زمانی صادر می شود و اکنون با توجه به نزدیک شدن مناسبت هایی از جمله عید قربان، ورود حجاج و دهه اول محرم خروج دام ممنوع و واردات مجاز است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تنظیم بازار افزود: بخشی از کالاهای تنظیم بازار توسط دولت تامین می شود و در طول سال کالاهای تنظیم بازار در سه طرح نوروز، ضیافت ماه رمضان و طرح محرم و صفر توزیع می شود.
وی اظهار داشت: در طرح تنظیم بازار چهار قلم کالای اصلی از جمله مرغ منجد، گوشت قرمز منجمد، برنج و شکر بر اساس شاخص های جمعیتی در شهرستان ها توزیع می شود.
بیجاری بیان کرد: در طرح نوروزی علاوه بر کالاهای مذکور میوه شب عید نیز تامین و در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی عنوان کرد: برخی کالاها از جمله نهاده های دامی در کلان کشور یا از خارج توسط دولت تامین می شود اخیرا با تغییرات ارزی که ایجاد شد گروه های کالایی اول، دوم و سوم تعریف شده است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در گروه اول که ارز چهار هزار و 200 تومان به آن تعلق گرفته 20 قلم کالا در نظر گرفته شده است که بیشتر شامل ارزاق عمومی مردم می شود و از این طریق دولت تلاش دارد مردم در تامین ارزاق عمومی دچار محدودیت نشوند.
وی اظهار داشت: مردم استان نگران تامین مرغ منجمد نباشند چون به اندازه کافی تهیه و در سردخانه ها ذخیره شده است.
بیجاری یادآور شد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد 6 هزار و 670 تومان در بیرجند و قاین و مابقی شهرستان های 6 هزار و 720 تومان است.
وی گفت: امسال نمایشگاه پاییزه از 13 تا 18 شهریور ماه امسال در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند برگزار و در سه غرفه مرغ گرم و منجمد با تخفیف ویژه توزیع خواهد شد.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محصول كشاورزي قاچاق تنظيم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع در بازرسی از ۱۰ دستگاه تریلی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار حسن شجاعی‌نسب در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی مستقر در مرز ماهیرود، اخباری مبنی بر تخلف و تغییر ماهیت در محموله‌ها توسط یکی از شرکت‌ها  و  همچنین فعالیت در زمینه قاچاق فراورده‌های نفتی به خارج از کشور مطلع شدند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت. 

وی گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی، پس از چندین روز پایش و کنترل خودروهای ورودی و خروجی از مرز ماهیرود به 10 تانکر حامل سوخت و فرآورده‌های نفتی مشکوک شدند که جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اضافه کرد: مأموران با هماهنگی اداره گمرک ماهیرود در بازرسی از تانکرهای حامل سوخت، مقدار 250 هزار لیتر فرآورده‌های نفتی که از مرز به خارج از کشور قاچاق می‌شدند، کشف کردند. 

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های سوختی قاچاق را 100 میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا 10 متهم دستگیر شدند که به همراه پرونده‌های متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

شجاعی‌نسب با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد از شهروندان خواست در صورت کسب هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد