Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران از برگزاری چهارمین اردوی فرهنگی تفریحی ورزشی تابستانه معلولان در تنکابن خبر داد. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ اجتماعی تهران نظرات

علی همت محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: چهارمین اردوی فرهنگی تفریحی ورزشی تابستانه معلولین با حضور 600 نفر از معلولان  انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در تنکابن در حال برگزاری است و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این مراسم که معلولان جسمی حرکتی، نابینا و ناشنوا و کم توان ذهنی حضور دارند مسابقات ورزشی، کلاس‌های آموزشی استقلال فردی، آموزش ازدواج و آموزش چگونگی برخورد با بحران‌ها در حال برگزاری است.

محمودنژاد ادامه داد: همچنین معلولان با حضور در تلکابین نمک‌آبرود از فضای شاد و مفرح تلکابین نمک‌آبرود بهره‌مند شده و امروز با حضور معلولان در جنگل 3000 و صرف ناهار روزی شاد و مفرح را در آستانه عید قربان تجربه کردند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در جمع معلولان با اشاره به تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: با اجرای این قانون وضعیت زندگی معلولان بهتر خواهد شد ضمن اینکه  قرار است که در سال 97، 17 هزار ویلچر برای معلولین کشور خریداری شود، که البته این تعداد معادل یک چهارم نیاز معلولان است.

محمودنژاد با اشاره به افزایش تقریبا 90 هزار تومانی یارانه معلولان اظهار داشت: این یارانه برای معلولان و خانواده‌های آنان و افراد دارای معلولیت با توجه به تورم و گرانی در کشور نباید کمتر از 500 هزار تومان باشد و این در حالی است که یک خانواده 4 نفر با سرپرست معلول تنها 500 هزار تومان دریافت می‌کند.

وی گفت: چنانچه دولت و مجلس با تعیین بودجه قانون تصویب شده حمایت از حقوق معلولان گام بردارند می‌توان شاهد تغییرات مثبت در زندگی این افراد باشیم. فردا جلسه مهمی با حضور معاون توانبخشی بهزیستی کشور آقای نحوی‌نژاد به منظور چگونگی اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان برگزار می‌شود.

محمودنژاد اظهار امیدواری کرد: مسائلی از قبیل حق پرستاری معلولان، هزینه ایاب و ذهاب، بیمه تکمیلی معلولین، هزینه دانشجویان دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی، هزینه بیماران معلول دارای ام اس، صندوق‌های وام معلولین، معافیت فرزندان دارای والد یا والدین معلول، هزینه ازدواج معلولین و توجه به حقوق مادران دارای فرزند معلول، از جمله مواردی است که در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان و همچنین اشتغال پایدار برای آنان مرتفع شود.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران با قدردانی از رئیس سازمان بهزیستی کشور به منظور پیگیری تصویب قانون حمایت از حقوق معلوان از ایشان خواست تا مجدانه پیگیر تخصیص بودجه برای اجرای این قانون باشد. بیش از 3 میلیون معلول به همراه 12 میلیون نفر خانواده‌های آنان منتظر تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان هستند.

به گزارش تسنیم، اردوی فرهنگی تفریحی معلولین روز جمعه 2 شهریور ساعت 18 غروب پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

R1491/P1014143/S2,25/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم

سید عبدالصمد موسوی در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های روز معلم پرداخت و از برگزاری جشن تکریم از مقام معلم در روز معلم خبر داد و گفت: این برنامه در تالار معلم شیراز و با حضور ۶۰۰ نفر از معلمان، مربیان و مدیران مدارس به همراه خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد.

او افزود: از خانواده همکاران فرهنگی دعوت کرده‌ایم تا در روز معلم با حضور در بهشت فرهنگی شهدا، بر سر آرامگاه چهارده معلم شهید ناحیه ۳ شیراز حاضر شوند.

موسوی همچنین از برگزاری محفل تجلیل از مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی، تکریم از همکاران فرهنگی هر مدرسه توسط مدیران، حضور همکاران اداری در قالب دوازده تیم در مدارس و اهدای لوح تقدیر و اهدای گل به همکاران فرهنگی، برگزاری جشن منتخبین سرود مدارس در قالب ۲۰ گروه سرود از ۲۰ مدرسه، برگزاری جشن تجلیل از ۱۳ معلم مولف که از آثارشان رونمایی خواهد شد، در روز معلم خبر داد.

حضور در نماز جمعه در روز ۱۴ اردیبهشت و برپایی میز خدمت و دیدار نزدیک با مردم، برگزاری مسابقات ورزشی برای فرهنگیان یادواره استاد شهید مرتضی مطهری، تجلیل از کارشناسان اداره، نورافشانی آسمان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ در شب دوازدهم و توزیع و نشر آثار شهید مطهری در فضای مجازی، از دیگر برنامه‌هایی است که رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز به‌عنوان ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز معلم به آنها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی