Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار خسروشاه گفت: خسروشاه به یکی از قطب‌های گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل می‌شود. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، رسول کریمیان در نشست خبری با خبرنگاران، خبرنگاران را پیشروان عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی و پل ارتباطی مردم و مسئولین خواند و اظهار داشت: نقد خبرنگاران به مسئولین و نظارتی که به دستگاه‌های مسئول دارند، بستر رشد را برای آنان فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد 10 ماهه شهرداری خسروشاه ابراز کرد: با لایروبی مسیرهای آب‌رو، خطر تهدید سیل را کاهش داده‌ایم که باعث تبدیل شدن این اقدام به یک فرصت برای خسروشاه شده است چراکه فاضلاب شهری برای ما تبدیل به یک معضل شده بود، در طول 4 ماه اخیر حدود 15 درصد از خط فاضلاب خسروشاه را احداث کرده‌ایم و به خاطر ترغیب مردم و تسریع در کار، هرینه‌ای برای این کار از مردم دریافت نمی‌کنیم.

شهردار خسروشاه از احداث ایستگاه آتش‌نشانی شماره دو خسروشاه خبر داد و گفت: تمام فازهای احداث این ایستگاه را پیش برده‌ایم و فاز نازک‌کاری آن باقی مانده است که اوایل مهرماه افتتاح خواهد شد.

کریمیان با اشاره به این‌که خسروشاه دارای 3 ورودی است، افزود: قصد داریم ورودی چهارم این شهر را برای ارتباط با اتوبان آذرشهر و تبریز افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: تملک 95 درصد از اراضی را انجام داده‌ و جدول کشی یک سمت از این اتوبان را به اتمام رسانده‌ایم.

شهردار خسروشاه با تاکید بر اهمیت روستای توریستی کندوان، گفت: مسیر دسترسی به این روستا را از داخل خسروشاه آسفالت کرده‌ایم تا پذیرای توریست‌ها و گردشگران باشد.

وی به ساماندهی موزه مردم‌شناسی خسروشاه اشاره کرد، و ابراز داشت: برای حفظ آثار سنتی این شهر، در حال ساماندهی موزه مردم شناسی خسروشاه هستیم.

کریمیان از احداث سالن همایش‌ در خسروشاه توسط شهرداری خبرداد و عنوان کرد: طبق توافقات با خیرین 50 درصد هزینه ساخت این سالن همایش از طریق خیرین پرداخت می‌گردد که قصد داریم مکان‌هایی برای فعالیت‌هایی از جمله عکاسی، خوشنویسی، موسیقی و... تدارک ببینیم.

وی همچنن به ساماندهی و عقب‌کشی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: معمولا برای کسانی‌که عقب کشی را انجام می‌دهند، ما نیز دیوار کشی برای آن‌ها انجام می‌دهیم تا به صورت تشویقی کارها سرعت یابند.

شهردار خسروشاه از رسیدگی به غسالخانه خسروشاه خبر داد و ابراز کرد: غسالخانه را با استفاده از دیوارپوش‌های جدید و... رسیدگی کرده‌ایم تا به محیطی آرام برای مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به خدمات ویژه نوروزی شهرداری خسروشهر، عنوان کرد: برای مسافرانی که از خسروشاه می‌آمدند و یا از این مسیر عبور می‌کردند بسته‌های سوغاتی محلی اهدا می‌کردیم که از فرماندار به خاطر این خدمات ویژه لوح تقدیر دریافت کردیم.

کریمیان از ساخت مجتمع توریستی در خسروشاه خبر داد و افزود: با کمک‌‌های خیرین موفق به شروع احداث مجتمع تفریحی به مساحت 35 هزار متر مربع در کنار پادگان شهید قاضی، شدیم که حدود 6 میلیارد برای احداث آن هزینه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که ممیزی املاک را تمام کرده‌ایم، گفت: از جمله بخش‌های پیشرو در استان در این امر بوده‌ایم که به عنوان پایلوت انتخاب شده‌ایم.

شهردار خسروشاه با تاکید بر این‌که همه معوقات شهرداری را تسویه کرده‌ایم گفت: بیمه، مالیات و.... به صورت تقسیط بندی شده تسویه شده‌اند.

وی با اشاره به موقعیت‌های‌ موجود شهر خسروشاه، ابراز کرد: خسروشاه به دلیل دارا بودن موقعیت ترانزیتی و نزدیک بودن به شهر تبریز، دارای اهمیت ویژه‌ای ‌است.

کریمیان افزود: اکثر نیازهای ضروری شهر تبریز، از جمله راه‌آهن تهران تبریز و آبرسانی تبریز  از خسروشاه عبور می‌کنند و وجود شهرک صنعتی، نیروگاه حرارتی، کارخانجات متعدد و... باعث ایجاد اشتغال در خسروشاه شده است و آمار بیکاری را در خسروشاه، کمتر از بخش‌های دیگر کرده است.

وی جمعیت خسروشاه را طبق سرشماری‌های سال 95، حدود 21 هزار و 972 نفر اعلام کرد و ادامه داد: خسروشاه، بزرگترین بخش استان محسوب می‌شود.

شهردار خسروشاه با تاکید بر این‌که خسروشاه، زادگاه عالمان، فقیهان و خیرین بسیاری بوده است، تصریح کرد: خسروشاه دارای خیرینی مانند مرحوم حاج جلیل خسروشاهی است، که در سطح ایران 500 مدرسه ساخته بود.

وی خاطرنشان کرد: خسروشاه دارای اماکن گردشگری مانند برج کبوتر، مسجد جامع، مقبره قطب راوندی، موزه مردم شناسی، کاروان‌سرا تاریخی صفوی و بقعه شیخ سالار است که به دنبال احیا قدمت این مکان‌ها هستیم‌ تا این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت روز مراغه با حضور ۱۹ تیم در رده سنی آزاد به میزبانی زمین ساحلی شهرداری مراغه، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آذربایجان شرقی در این شهرستان در حال برگزاری است.

در این مسابقات ۵۰ ورزشکار حضور دارند و عصر فردا با معرفی تیم‌های برتر به کار خود پایان خواهد داد.

مسابقات والیبال ساحلی استان به مدت دو روز در ساحل زیبای رودخانه صوفی چای شهرستان مراغه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • حضور سه بازیکن آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی هاکی سالنی مردان
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • آغازمسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه