Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@17:02:04 GMT

طالبان آتش بس را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۴۱۳۳

طالبان آتش بس را رد کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان با رد پیشنهاد آتش بس مطرح شده از سوی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرد نیروهایش به نبرد با دولت این کشور ادامه خواهند داد.

 

پیشنهاد آتش بس اشرف غنی به مناسبت فرا رسیدن جشن های عید قربان سه ماه و مشروط بود و پیش بینی شده بود در صورت موافقت طالبان از روز دوشنبه ۲۰ اوت/ ۲۹ مرداد به اجرا درمی آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش یورونیوز، با اینحال رئیس جمهوری افغانستان یکشنبه شب در آخرین ساعات باقی مانده پیش از به اجرا درآمدن آتش بس پیشنهادی تاکید کرده بود تا زمان دریافت پاسخ مثبت طالبان عملیات نظامی بر ضد این گروه ادامه خواهد یافت.

 

تنها یک روز پس از پیشنهاد آتش بس از سوی رئیس جمهور افغانستان، طالبان سه اتوبوس مسافربری را متوقف کردند و سرنشینان آنها را ربودند.

 

به گزارش دویچه وله، مقامات افغانستان گفته‌اند که عملیات برای یافتن و رهاسازی ربوده‌شدگان آغاز شده است.

 

دولت افغانستان پیشتر به مناسبت عید فطر نیز خواستار آتش بس در نبرد با طالبان شده بود که این درخواست پس از همراه شدن با موافقت شبه نظامیان طالبان پس از چند روز از سوی این گروه مسلح در جنگ با دولت مرکزی نقض شد.

 

طالبان در همان بدو پذیرش پیشنهاد آتش بس در ایام عید فطر اعلام کرده بود به عملیات خود ضد نیروهای خارجی در سراسر خاک افغانستان ادامه خواهد داد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آتش بس جام نیوز طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • گزارش زنده: ایران 0 - افغانستان 0
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • پیشنهاد جدید آمریکا به اسرائیل برای پاسخ به عملیات نظامی ایران
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری