Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@15:40:38 GMT

فرهنگسرای ابن سینا میزبان تئاتر کودک ایران زمین است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۴۱۸۵

فرهنگسرای ابن سینا میزبان تئاتر کودک ایران زمین است

تهران-ایرنا- مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 و رئیس فرهنگسرای ابن سینا گفت: «جشنواره تئاتر کودک ایران زمین» از سوم تا نهم شهریورماه در این فرهنگسرا برگزار می شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 2، سعید صدرائیان اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه و ارتقای سطح کیفی آثار کودک بین گروه های نمایشی برگزار می شود که در یک سال منتهی به مردادماه 97 در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در این جشنواره 6 نمایش منتخب هر روز در 2 نوبت 10 تا 11 و 12 تا 13 به روی صحنه می رود و سپس آثار برگزیده توسط هیات داوران انتخاب و در آیین اختتامیه معرفی می شوند.
صدرائیان با اشاره به اینکه تلاش شده جشنواره تئاتر کودک ایران زمین در بالاترین سطح ممکن برگزار شود، افزود: مجید قناد تهیه‌کننده، کارگردان و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان، کریم اکبری مبارکه بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر و حسن دولت آبادی نویسنده، کارگردان، محقق و استاد دانشگاه هیات داوران جشنواره هستند که نشان از بالابودن سطح کیفی آن دارد.
رئیس فرهنگسرای ابن سینا اظهار داشت: جشنواره تئاتر کودک ایران زمین، شنبه (سوم شهریورماه) ساعت 10 با اجرای نمایش «ماجرای ساحل سنگی» به کارگردانی سیدحسین فدایی حسین کار خود را آغاز می کند.
صدرائیان گفت: به همین ترتیب تا روز پنجشنبه(هشتم شهریور) نمایش های «انگیری منگیری» به کارگردانی سجاد آقابابایی، «رینارد روباه» به کارگردانی احمد تیموری، «جزیره لانگولیو» به کارگردانی امیررضا توکلی و حمید ندیمی، «دادگاه حیوانات» به کارگردانی علی شاه صفی و «رابینسون خرگوشه» به کارگردانی عباس قاصدزاده روی صحنه می روند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 2 افزود: سعی کرده ایم جشنواره به اجراهای سالنی محدود نشود به همین منظور در محوطه فرهنگسرا نیز برنامه های شاد و متنوعی مانند اجرای عروسک های غول پیکر، غرفه های بازی کودکان، اجرای نمایش های کودک خیابانی برای کودکان و خانواده ها در نظر گرفته ایم.
صدرائیان گفت: آیین اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ایران زمین جمعه(نهم شهریورماه) ساعت 10 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر روز چهار نمایش کودک در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می رود، افزود: با شروع جشنواره تئاتر کودک ایران زمین این تعداد به 6 اجرا در روز می رسد که نشان دهنده ظرفیت بالای فرهنگسرای ابن سینا در پرداختن به حوزه کودک و نوجوان به خصوص در بخش نمایش است.
علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و تهیه بلیت نمایش های در حال اجرا می توانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 8-88366366 تماس حاصل کنند.
تهرام/7245//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فرهنگسراي ابن سينا جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «گنجشک مفرغی» روایتی درباره‌ی عشق و آرزو در فضایی میان خیال و واقعیت است. این نمایش‌نامه‌ که تازه‌ترین نوشته‌ی شهرام‌ کرمی‌ به حساب می‌آید؛ به‌زودی با بازی اصغر همت در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر اجرا می‌شود.

تمرینات این نمایش از سال گذشته آغاز شده است و مراحل آماده‌سازی آن طی می‌شود. و سایر بازی‌گران و طراحان نمایش نیز به‌زودی‌ معرفی خواهند شد.


آخرین نمایشی که به نویسندگی‌ و کارگردانی شهرام‌ کرمی و توسط گروه تئاتر شایا اجرا شده‌ است به شش سال پیش و اجرای نمایش « چه کسی سهراب را کشت؟» در مجموعه تئاتر شهر برمی‌گردد. این کارگردان پیش از این هم نمایش خروس می‌خواند را در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر به صحنه برده است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898230

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی