Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@22:50:55 GMT

بالاخره لبنیات سنتی ارگانیک است یا غیر ارگانیک؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۴۴۲۰

ساعت 24- اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با عنوان «ارگانیک بودن لبنیات سنتی کذب است» جوابیه‌ای صادر کرد.

«اتحادیه فروشندگان لبنیات تهران در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «ارگانیک بودن لبنیات سنتی کذب است»، جوابیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

این اتحادیه با تعداد ۱۸۰۰ عضو از سال ۱۳۲۴ مشغول به فعالیت و اعضای آن تماماً با جواز کسب معتبر اقدام به تولید و توزیع لبنیات می‌نماید و از همان ابتدای مراحل صدور پروانه کسب بازدیدهای بهداشتی لازم از طرف ارگان‌های ذی‌صلاح به عمل و در صورت تأیید، پروانه کسب برای واحد مربوطه صادر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیه با در پیش گرفتن رویکرد علمی سعی بر بهبود مداوم کیفیت محصولات عرضه شده توسط اعضای خود ضمن حفظ اصالت را دارد و همکاری تنگاتنگی با دفتر سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت در خصوص تدوین و اجرای دستورالعمل‌های لازم بهداشتی در این خصوص داشته و همچنین اعضای این اتحادیه با عقد قراردادهای معتبر با دفاتر خدمات سلامت تحت نظر وزارت بهداشت که کار آنها پایش مداوم بهداشت و محیط و محصولات اعضای این اتحادیه می‌باشد سعی بر حفظ و نیز ارتقای کیفیت و بهداشت خود دارند.

قابل ذکر است که تنها ارگان‌های ذی‌صلاح قانونی نظارت بر بهداشت و سلامت اعضای این صنف، دفتر سلامت، محیط و کار وزارت بهداشت و مراکز بهداشت زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در خصوص نظارت بر بهداشت محیط و محصولات و نیز سازمان دامپزشکی کشور و ادارات تابعه در خصوص نظارت بر شیر خام و نهایتاً اتحادیه‌های مرتبط اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها می‌باشند.

حال سوال این است که افرادی غیر مطلع که سمت اجرایی خاص هم در این زمینه ندارند و اصلاً حوزه کاری آنها اساساً چیز دیگری می‌باشد و تجربه خاصی هم در خصوص لبنیات ندارند چرا و چگونه به خود اجازه می‌دهند که با ادعاهای غیر مستند و غیر علمی با حیثیت و آبروی افرادی که در این اوضاع اقتصادی مبادرت به کسب حلال می‌نمایند و در حوزه لبنیات که نیاز روزمره و حیاتی مردم عزیز کشورمان است بازی می‌کنند؟

تا جایی که اطلاع داریم فردی که یک کلنسین دامپزشکی مشغول در حوزه حیوانات خانگی می‌باشد و اساساً تجربه کاری در خصوص لبنیات و بهداشت مواد غذایی نیز ندارد، چگونه با این جسارت اطلاعات غیر مستند در خصوص اعضای شریف این صنف را در ملأ عام اعلام می‌نماید؟

از ایشان خواهش می‌کنم اگر مدارک مستند و معتبر در خصوص ادعاهای خود دارند حتماً با دفتر این اتحادیه جهت ارائه آن اقدام نمایند در غیر این صورت این اتحادیه حق پیگیری‌های قانونی را برای خود محفوظ می‌دارد.

ایشان که هنوز نام درست این اتحادیه را نمی‌دانند چگونه به خود اجازه می‌دهند که محصولات این اتحادیه را غیر بهداشتی بنامند و مردم را از مصرف لبنیات منع کنند. آیا آمار و منابع مستندی از تعداد و روند افزایش واحدهای صنفی لبنیات در کشور دارند که رشد آن را فزاینده و قارچ گونه خوانده‌اند؟ یا بر اساس حدس و گمان این مسائل را مطرح کرده‌اند؟ فکر می‌کنیم بد نیست که سری هم به فرهنگ لغت بزنند تا معنای واژه سنتی را مطالعه نمایند تا حداقل تناقض را در صحبت‌های خودشان متوجه شوند که از طرفی می‌گویند افرادی در این صنف (که بهتر است اصلاح کنیم واحدهای صنفی در این صنف) هست که بیش از صد سال قدمت دارند و از طرف دیگر می‌گویند که کلمه سنتی از کجا آمده است. لازم به ذکر است که حتی تولیدکنندگان لبنیات صنعتی هم گاهاً از کلمه سنتی در برخی از محصولات خود استفاده می‌کنند.

با توجه به وجود رسانه‌های اجتماعی مختلف که در دسترس عموم جامعه قرار دارد و اطلاعات سرشار در آنها، عموم جامعه به یک رشد فرهنگی و آگاهی کامل رسیده‌اند که خود بهتر از هر کس خوب را از بد تمیز می‌دهند، اجازه دهید به جای سمپاشی افکار عمومی که معلوم نیست به چه قصد و هدف انجام می‌گیرد، مردم فهیم کشورمان خود در خصوص کیفیت محصولاتی که استفاده می‌نمایند تصمیم بگیرند. این افراد غیر مطلع با اظهارات غیر مستند کاری به جز خسارت زدن به جمع کثیری که سالهاست در این حوزه کاملاً بر طبق قوانین بهداشتی فعالیت می‌نمایند و دائماً از طرف وزارت بهداشت هم از نظر بهداشت محیط و هم از نظر بهداشت محصولات پایش می‌شوند انجام نمی‌دهند. لطفاً در خلوت خود در این خصوص تأمل بفرمائید که آب به آسیاب و آتش به خرمن چه کسانی می‌اندازید؟ در پایان این اتحادیه ضمن اعلام اطمینان کامل از محصولات عرضه شده توسط اعضای خود از تمام افرادی که اطلاعات مستند در خصوص بهبود کیفیت محصولات این صنف دارند دعوت به همکاری می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: لبنیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟

ولی اسماعیلی روز یکشنبه در تشریح نشست این کمیسیون گفت: این نشستبا حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران برگزار و در بخش ابتدایی این نشست موارد مربوط به شعار سال و اینکه اتاق بازرگانی ایران چه تصمیماتی برای تحقق شعار سال دارد، تشریح و ارائه شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: بحث‌های مختلفی درباره برنامه‌های مربوط به تحقق شعار سال مطرح شد و در جمع‌بندی قرار بر این شد که ما در کمیسیون اجتماعی مجلس خلاء‌های قانونی آسیب‌هایی که اتاق بازرگانی ایران شناسایی کرده و به بحث تجارت کشور در بعد خارجی آسیب می‌رساند را شناسایی و برطرف کنیم.

اسماعیلی با اشاره به موضوعات عدم ثبات در سیاست‌های خارجی کشور، عدم ثبات در قانون‌گذاری‌ها، عدم ثبات در بحث مالیات، بیمه و دستمزد کارگران، عدم ثبات و تنوع در بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه به عنوان بخشی از آسیب‌های شناسایی شده توسط اتاق بازرگانی ایران در این حوزه، اضافه کرد: طبق مطالعاتی که مرکز پژوهش‌ها انجام داده در کشور ما ۷۰۰ دستگاه در خصوص تجارت خارجی تصمیم می‌گیرند که این مسئله آسیب می‌رساند. در همین زمینه مطالعه تطبیقی هم با سایر کشور‌ها انجام شده که طبق آن بسیاری از کشور‌ها فقط هفت دستگاه تصمیم‌گیرنده صادرات و واردات هستند.

وی ادامه داد: قرار شد ما در کمیسیون اجتماعی خلاء‌های قانونی که در این نقاط ضعف وجود دارد را حل کنیم و مراتب ایرادات و اشکالات را پیرو شعار سال، طی صورت جلسه‌ای به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی انعکاس دهیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: بخش دوم نشست به بحث درخصوص تعطیلات آخر هفته و لایحه‌ای که دولت در قالب اصلاح ماده (۷۸) قانون خدمات کشوری ارائه کرده بود، گذشت و بحث‌های مختلفی درخصوص تعطیلی روز شنبه یا پنجشنبه که از صحن علنی مجلس برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی برگشت داده شده، انجام شد.

اسماعیلی ادامه داد: نظر نهایی و کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان متولی اصلی تجارت خارجی کشور این بود که اگر پنجشنبه تعطیل شود در مجموع ۴ روز تعطیلی با دنیا داریم که سالانه نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: نظر کارشناسی اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران این بود که با توجه به شاخص‌های اقتصادی کشور و ارتباط ما با کشور‌های همسایه و اعمال تحریم‌هایی که ما را مجبور به انجام تعاملات اقتصادی و بانکی با چندین واسطه می‌کند و نمی‌توانیم مانند سایر کشور‌ها کار‌های روتین و مناسبات بانکی‌مان را انجام دهیم، ضرر تعطیلی پنجشنبه‌ها بیش از اینها خواهد بود.

اسماعیلی گفت: پیشنهاد مشخص اتاق بازرگانی در این نشست هم این بود که با توجه به شعار سال و در جهت کمک به تولید شنبه تعطیل باشد که حداقل یک روز بیشتر بتوانیم با دنیا ارتباط و مناسبات اقتصادی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون مجلس اضافه کرد: پیشنهادات دیگری هم مبنی بر تعطیلی پنجشنبه به استثنای دستگاه‌های تجاری و ارتباط با تجارت خارجی مشخصاً از طرف نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد که به دلیل جلوگیری از ایجاد هرج و مرج ناشی از زیاد شدن استثنائات، مورد اقبال نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

وی گفت: نهایتا جمع‌بندی نشست بر این شد که منتظر بمانیم تا جوابیه استعلاماتی که اتاق بازرگانی ایران از دفتر مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه در این خصوص انجام داده، برسد. ما هم در کمیسیون اجتماعی یک مطالعه مجدد و کارشناسی‌شده داشته باشیم تا در هفته آینده بتوانیم تصمیم نهایی کمیسیون راجع به تعطیلی شنبه یا پنجشنبه را تصویب و به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.

اسماعیلی با اعلام اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس هنوز تصمیم قطعی برای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه اتخاذ نکرده است، تصریح کرد: با توجه به بحث‌های کارشناسی که با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، به جمع‌بندی انتخاب تعطیلی بین شنبه و پنجشنبه نرسیدم و موضوع برای ادامه بحث کارشناسی مراعا ماند.

منبع: برترین‌ها

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بیرانوند بالاخره در محلی که دوستش دارد (عکس)
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • بسکتبال NBA | میزبان ها بالاخره باخت می‌دهند؟
  • علیرضا بیرانوند بالاخره با دست بدون گچ (عکس)
  • فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها بالاخره به کجا رسید؟
  • یک جنایت و چند روایت؛ بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت؟
  • بالاخره چه کسی میرزا کوچک‌خان را کشت و سرش را به تهران برد؟
  • گرامیداشت هفته سلامت با ۱۵ عنوان برنامه در سپاه قمربنی هاشم (ع)