Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@15:11:01 GMT

سایه کشیشان همجنس باز بر کلیسای کاتولیک سنگینی می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۴۸۹۵

خرداد:رسوایی اخلاقی «تئودور مک کاریک» کاردینال سابق آمریکایی، به بحث دیرینه در مورد حضور مردان همجنس باز در میان کشیشان کلیسای کاتولیک رم دامن زده است.
به گزارش خرداد به نقل از فاکس نیوز، مک کاریک به برقراری روابط جنسی با دانشجویان رشته های مذهبی متهم است، اتهامی که به استعفای وی از مقام کاردینالی انجامید و «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان نیز استعفای او را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغزش مک کاریک، کلیساهای آمریکا را در بهت و حیرت فرو برد، زیرا وی طی دهه ها یکی از رهبران مذهبی محترم و معتمد پاپ ها و روسای جمهوری این کشور بود. مقام های کلیساهای آمریکا اعلام کردند که اتهام های وارده به این کاردینال در مورد سواستفاده جنسی از یک پسر 16 ساله در حدود 50 سال پیش، معتبر بوده و واقعیت داشته است.یک نوجوان دیگر اتهامی علیه مک کاریک مبنی بر سو ء استفاده از خود را مطرح کرده است. همچنین چند نفر دیگر این کاردینال آمریکایی را به موارد مشابهی متهم کرده اند.روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که مک کاریک به توافق مالی برای بستن پرونده اتهام غیر اخلاقی در قلمرو خدمت اسقفی در نیوجرسی در سال های 2005 و 2007 دست یافته است. در همین حال، برخی شخصیت های محافظه کار در کلیساهای آمریکا خواستار پاکسازی کلیساها از همه کشیش های همجنس باز شده اند، با توجه به اینکه گمان می رود که تعداد این افراد زیاد باشد و تعداد کمی از آنها گرایشات جنسی شان را آشکار کرده اند. اما میانه روها خواستار برچیده شدن لزوم مخفی ماندن گرایش های جنسی هستند و می گویند مردان همجنس باز در صورت موثر بودن در مقام کشیشی، می توانند به کلیسا راه یابند.هرچند ماجرای رسوایی اخلاقی کاردینال سابق آمریکا، بحث حضور همجنس بازان در میان کشیشان این کشور را داغ تر کرده، این مورد به آمریکا محدود نمی شود و اخیرا از رسوایی جنسی کلیساها در شیلی، هندوراس، فرانسه و ایتالیا نیز پرده برداشته شده است.واتیکان در سال 2005 اعلام کرد که حتی همجنس بازان مجرد نباید به مقام کشیشی دست یابند. واتیکان همچنین از رهبران کلیساها خواست از میان افرادی که تجربه همجنس گرایی دارند، متقاضی دانش اندوزی نپذیرند. پاپ فرانسیس با این سیاست موافقت کرد. وی در جریان دیداری با اسقف های ایتالیایی گفت حتی در صورت وجود ابهامی اندک در خصوص تمایلات همجنس گرایی این افراد، بهتر است با پذیرش آنها در مدارس دینی موافقت نشود.اما با این حال، نتایج مطالعه ای که در سال 2011 در نیویورک منتشر شد، نشان داد که تعداد کشیش های همجنس باز الزاما بیش از کشیش های معمولی در زمینه سوء استفاده جنسی از افراد دون پایه در کلیساها نیست.برخی چهره های محافظه کار در کلیساهای آمریکا با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از قربانیان جنسی، مرد بوده اند، بر پاکسازی کلیساها از کشیش های همجنس باز تاکید کرده اند. 
برچسب ها: کلیسای کاتولیک ، تئودور مک کاریک ، آمریکا ، کشیشان

منبع: خرداد

کلیدواژه: کلیسای کاتولیک آمریکا کشیشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: رجا نیوز

دیگر خبرها

  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • طعنه سنگین ستاره رئال به بارسلونا (عکس)
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • استقرار نیروهای صهیونیست در قدس همزمان با شنبه مقدس مسیحیان