Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا  به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان،  «فرهاد سرحدی» و «محمد انور بیجارزهی» به پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان و صدور حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان فرمانداران شهرستانهای «میرجاوه» و «سرباز» منصوب شدند.

بر طبق این گزارش در حکم وزیر کشور به فرمانداران سرباز و میرجاوه که به طور جداگانه صادر شده آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب وظایف مصوب در راستای تحقق اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سیاستهای دولت تدبیر و امید و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای«مدظلله العالی» موفق باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دولت رهبر معظم انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان | حضور میدانی وزیر کشور

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اقدامات اخیر دولت برای مهار سیل در استان سیستان و بلوچستان و خدمات رسانی به مردم اظهار داشت: بارش‌های سیل آسای اخیر در این استان به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرد.

وی ادامه داد: بارندگی‌های شدید در جنوب استان و بالا آمدن سطح آب مشکلاتی را برای مردم جنوب ایجاد کرد به نحوی که برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید.

وزیر کشور میدان‌دار کمک رسانی به مردم سیستان و بلوچستان

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مناطق سیل زده افزود: معاون اول رئیس جمهور نیز پیگیر حل مسائل ایجاد شده به دلیل وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان است و وزیر کشور نیز همراه با سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط، در منطقه حاضر شد تا بهسازی راه های ارتباط با سرعت بیشتری انجام شود.

حسین زهی با اشاره به اینکه اکنون ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و بهسازی محور چابهار - کنارک و زرآباد هم در حال انجام است، گفت: بر اساس اقدامات انجام شده، برق اکثر روستاها وصل و مشکلات فیبرنوری آنها برطرف شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین خسارت به زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان از قبیل راه‌های جاده‌ای و مواصلاتی وارد شده و در این بخش وزارت راه وشهرسازی اقدامات لازم را انجام داده است.

کم‌کاری دولت قبل، عامل بحران طبیعی در سیستان و بلوچستان

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم کاری‌های دولت‌های قبل بحران‌های طبیعی را در استان سیستان و بلوچستان افزایش داده است، یادآورشد: ایجاد پل، جاده و راه‌های فرعی و اصلی باید در دولت‌های قبل انجام می‌شد تا در شرایط بارندگی سخت، مانع آسیب به راه‌های ارتباطی، روستایی و زیرساخت‌های استان شود. چرا که جاده‌ها و راه‌های اصلی و فرعی استان هم سطح زمین هستند و در زمان افزایش بارندگی تخریب می‌شوند.

حسین زهی با اشاره به جنس خاک در بیشتر مناطق سیستان و بلوچستان که بافت ریزدانه دارد، تصریح کرد: این بافت مانع نفوذ آب به داخل آن می‌شود که در زمان بارندگی شدید، آب و سیلاب بالا آمده و به زیرساخت‌های استان آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه اکثر وزرای دولت از مناطق سیل زده بازدید کرده و دستورات لازم را در این باره اعلام کردند، گفت: امید است با دستوراتی که برای اجرای سریع مشکلات زیرساختی داده شده، هرچه زودتر مشکلات مناطق سیل زده رفع شود تا مردم بتوانند از امکانات لازم استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بازنگری در بهبود زیرساخت‌های آب و فاضلاب، برق، جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی از جمله اقدامات مهم دولت در همین چند روز اخیر است که نسبت به بازسازی و بهسازی آنها دستورات لازم داده شده و بهبود آنها در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، بارش‌های سیل‌آسا که در هفته پایانی فروردین ماه جنوب کشور را فراگرفت، بیشترین بارش‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان در شرایطی رقم زد که این منطقه پیش از نوروز نیز متاثر از سیل و بارش‌های شدید بود.

بر اساس برآورد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، وقوع بارش های سیل آسا به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرده به طوری که به دلیل طغیان رودخانه‌ها قرار است تا برقراری شرایط پایدار، این روستاها به صورت سیار آبرسانی شود.

تمام تجهیزات و امکانات سیستان و بلوچستان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

در پی این وضعیت احمد وحیدی وزیر کشور به سیستان و بلوچستان سفر کرد و همراه با استاندار سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات در میدان و در بین مردم در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب استان حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفتند.

پایداری برق در بیشتر روستاها، رفع خرابی‌ها و بازگرداندن شبکه برق به حالت عادی، رفع انسداد راه‌های ارتباطی توسط گروه‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی، اتصال موتورهای برق به سیم کشی داخلی منازل از جمله اقدامات انجام شده تاکنون است.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه خدمات رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها در کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه- ارتش و هلال احمر در حال انجام است، گفت: بارندگی‌های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و بالا آمدن سطح آب مشکلاتی را برای مردم جنوب این استان ایجاد کرد به طوری که برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید.

وی با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و حضور ۲ روزه وزیر کشور در استان و همراهی همه ارگان‌ها پیگیری ها و اقدامات لازم انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و تلاش برای بهسازی محور چابهار - کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون برق اکثر روستاها وصل شده، فیبر نوری نیز که دچار آسیب شده بود و ارتباط زرآباد را بطور کلی قطع کرده بود نیز وصل شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر درحال ارائه خدمات هستند ضمن اینکه تعدادی از بالگردهای نیروی دریایی ارتش هم به تیم‌های خدمات رسان اضافه شده است.



کد خبر 845746 منبع: ایرنا برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • موحدی‌راد، رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان شد
  • رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رییس جدید دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • جابجایی مسافر در پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۴۶ درصد افزایش یافت
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • افزایش ۴۶ درصدی جابه‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
  • حضور وزیر کشور در مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان | حضور میدانی وزیر کشور