Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@19:33:32 GMT

صادق خرازی: دوست و دشمن دائمی نداریم

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۵۰۱۳

صادق خرازی: دوست و دشمن دائمی نداریم

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: باید دکترین پسا برجام را ایجاد کنیم، در سیاست خارجی نه دوست دائمی داریم و نه دشمن دائمی، بلکه فقط منفعت دائمی مهم است.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، صادق خرازی در نشستی تحت عنوان «بحران‌های پیش روی ایران و نقش حاکمیت و نهادهای مدنی و مردم در عبور از آن» که به همت حزب ندای ایرانیان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از منتقدان امروز دولت روحانی هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست خارجی ما ادوار مختلف داشته است. دوران بی بحران نداشتیم. در زمان آیت الله هاشمی تا یک قدمی جنگ پیش رفتیم. در دوران دفاع مقدس در چند محور درگیر شدیم. شهیدان زیادی دادیم. ما تنها بودیم و در آن سو همه از صدام حمایت می کردند. در دوران آقای خاتمی هم مخاطرات کمی نداشتیم. ۱۱ سپتامبر را هم از سر گذراندیم. دوران هشت سالی که من آن را جمود می دانم و روزی روشن می شود دوران ننگینی بوده است ، باز هم از بسیاری از مشکلات عبور کردیم. فصل هفتم منشور حقوق ملل را برایمان به ارمغان آوردند. الان یک تحریم ساده شده و آقایان روحیه‌شان را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد:روسیه دارد مولفه های جدیدی در منطقه دنبال می‌کند، تمام پایگاه هایی که پس از جماهیر شوروی از دست داد را دارد پس می گیرد.

خرازی گفت: از دوره هخامنشی تا الان مطالعه کنید یکی از قدرت های مهم منطقه شدیم. در سوریه، لبنان، دمشق ، از جمله هند تا مدیترانه حوزه نفوذ ایران بوده و هست؛ چه اتفاقی افتاده است؟
وی اقزود: بعد از انتخابات رخوت اندام دولت را گرفت؛ با تمام وجود از دولت و رئیس جمهور دفاع می‌کنیم . بزرگ ترین درسی که انقلاب به ما داده بازگشت به اعتماد ملی است. مردم این موضوع را در انتخابات ها نشان می‌دهند. هویت ملی بزرگترین سرمایه کشور است، اما جرا دولت از آن استفاده نمی‌کند؟

وی افزود: به قول رهبری شما که می دانید ترامپ بی قرار آمده چرا ۱۲۴ میلیارد دلار را به ثمن بخس می دهید. این نشان می دهد که بحران در مدیریت منابع داشتیم. مجلس ما چرا خواب است؟ چرا لایحه ای نمی گذارد که شرکت هایی که ایران را تحریم می کنند. به راحتی باز نگردد به کشور.

خرازی تصریح کرد: برجام یک اتفاق تاریخی بود. مدیریت پسابرجام مشکلاتی داشت . در روابط دوجانبه و منطقه ای ضعیف و ضعیف تر هستیم. دکترین خود را برای فرا برجام باید در نظر بگیریم. نباید با یک تحریم آن هم تحریم امریکایی عزت نفسمان دچار مشکل شود.
وی افزود: باید به دولتی که سه سال پیش رو را دارد کمک کنیم. تاریخ نشان داده رهبری هم به رقم تمام اختلاف دیدگاه ها و مشرب ها از دولت ها به جز دولت بنی صدر حمایت کردند.

وی تاکید کرد: با توهم توطئه نمی‌توانیم فعالیت کنیم. سیاست خارجی نه دوست دائمی و نه دشمن دائمی می شناسد، بلکه فقط منفعت ملی دائمی می شناسد. برای خود دشمن تراشی نکنیم. ترامپ در روز های نخستین دشمن ایران نبود؛ به مرور زمان پول های نفتی اعراب ناجوانمرد آمریکای ترامپ را آمریکای ضد ایران کرد. در جلسه ای ترامپ پیش از انتخابات می گوید من سر کار بیایم هم اسرائیل و هم اعراب را ادم می‌کنم، تنها ملتی که می شود روی آن ها سرمایه گذاری کرد در خاورمیانه که توانی دارد ایران است.

خرازی ادامه داد: ایران بازیگر اصلی انتخابات های آمریکا بوده و هست. اشتباهات بزرگی کردیم که باید جبرانش کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صادق خرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳؛ وصال او ز عمر جاودان به....

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

وصال او ز عمر جاودان به
خداوندا مرا آن ده که آن به

به شمشیرم زد و با کس نگفتم
که راز دوست از دشمن نهان به

به داغ بندگی مردن بر این در
به جان او که از ملک جهان به

خدا را از طبیب من بپرسید
که آخر کی شود این ناتوان به

گلی کان پایمال سرو ما گشت
بود خاکش ز خون ارغوان به

به خلدم دعوت‌ای زاهد مفرما
که این سیب زنخ زان بوستان به

دلا دایم گدای کوی او باش
به حکم آن که دولت جاودان به

جوانا سر متاب از پند پیران
که رای پیر از بخت جوان به

شبی می‌گفت چشم کس ندیده‌ست
ز مروارید گوشم در جهان به

اگر چه زنده رود آب حیات است.
ولی شیراز ما از اصفهان به

سخن اندر دهان دوست شکر
ولیکن گفته حافظ از آن به

شرح لغت: دولت: بخت، نیک.

تفسیر عرفانی:‌

۱- حضرت حافظ در بیت‌های اول، دوم و چهارم می‌فرماید:

وصال جانان از حیات جاودان بهتر است.‌ای خدا به من آنچه را که از همه چیز بهتر است بده.

* مرا به شمشیر زد، اما من به کسی نگفتم، چون که سرّ و راز دوست بهتر است که از دشمن پنهان باشد.

*‌ای دل همیشه گدای محله محبوب باش. به دلیل آنکه دولت و اقبال ابدی یافتن، بهتر از هر چیزی است.

حال خود باید نیت خود را تفسیر نمایید.

۲-همه به پشتکار شما آفرین می‌گویند و شاید هم به علت لجبازی این کار‌ها را می‌کنید و عجیب اینکه دست بردار هم نیستید و خیلی مصمم پافشاری می‌کنید. اگر این اراده را همراه با مشورت و پند عزیزان همراه سازید، حتماً موفق می‌شوید.

تعبیر غزل:

صلاح انسان را هیچ کس بهتر از خالق او نمی‌داند. همیشه به دنبال آنچه می‌خواهی نباش، چه بسا آنچه خدا نصیبت کرده به مراتب برایت بهتر از آن چیزی است که آرزویش را داشته ای. نصیحت پذیر باش و هر حرفی را که نفع تو در آن است بدون در نظر گرفتن گوینده بپذیر. قصد عزیمت به شهر دیگری داری که صلاح تو در آن نیست. از این نیت صرف نظر کن.

دیگر خبرها

  • انتقام ما نابودی کامل اسراییل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • انتقام ما نابودی کامل اسرائیل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • تفال به حافظ جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳؛ وصال او ز عمر جاودان به....
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده‌اند
  • دشمنان نظام رشد اقتصادی ایران را هدف قرار داده است
  • قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»
  • ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • حماس: عملیات «وعده صادق» ثابت کرد دوران بزن در رو به سر آمده/ موضع جانبدارانه غرب در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم می‌کنیم
  • پایان دوران «بزن در رو» برای دشمن صهیونیستی با پاسخ ایران
  • ضربه مهلک حمله موشکی به اسرائیل به روایت وزیر رئیسی /جنتی خطاب به اسرائیل: دوران بی پاسخ ماندن به سر آمد/ حزب کارگزاران هم پیام داد