Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@10:08:02 GMT

خطیب مسجدالحرام را بازداشت شد/ عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۵۱۰۳

حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" عربستان در توئیتر اعلام کرد: اصل و نسب شیخ صالح آل طالب به حوطه بن تمیم یکی از خانواده‌ای بازمی‌گردد که به علم، قضاوت و حافظ قرآن کریم بودن شناخته می‌شوند.

در همین راستا، یحیی عسیری، یکی از فعالان حقوق بشر عربستانی تاکید کرد که خبر بازداشت شیخ صالح تا این لحظه توسط منابع نزدیک به این خطیب تایید نشده اما به نظر می‌رسد که درست باشد چراکه مقامات سعودی به دنبال بازداشت تمامی اشخاصی هستند که ممکن است در آینده از هرگونه رفتار آن‌ها انتقاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسیری همچنین افزود: بازداشت شیخ صالح ممکن است به دلیل سخنرانی‌اش یا به دلایل دیگر باشد. مقامات عربستانی هر شخص بانفوذی که در عربستان حضور دارد و حتی کسانی که نظرات خود را بیان نکرده‌اند، هدف قرار می‌دهند.

انتشار خبر بازداشت خطیب مسجدالحرام توسط حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" عربستان واکنش گسترده کاربران توئیتر را به دنبال داشته و بیشتر آن‌ها این بازداشت را محکوم کردند.

یکی از کاربران توئیتر نوشت: به صراحت بگویم که از این مساله متعجبم که چرا شیخ صالح پیشتر بازداشت نشده بود، وی از ابتدای کارش در مسجدالحرام همواره خطبه‌های بسیار قوی و جسورانه‌ای ایراد می‌کرد و حق را می‌گفت و به خاطر رضایت خداوند از سرزنش هیچ شخصی هراسی نداشت و وی همواره وضعیت مسلمانان در هر مکانی را یادآوری می‌کرد و ما از خداوند می‌خواهیم که وی و زندانیان دیگر را آزاد کند.

این در حالی است که برخی از کاربران توئیتر سعی دارند خبر بازداشت خطیب مسجدالحرام را رد کنند و یکی از کابران توئیتر اعلام کرد: شیخ صالح آل طالب امشب امام جماعت است.

به این ترتیب شیخ صالح به ده‌ها تن از متفکران و فعالان حقوق بشری که از سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی توسط مسؤولان سعودی بازداشت شده‌اند، پیوست.

حساب کاربری "زندانیان عقیدتی" بر عزم مسؤولان ریاض در راستای انجام محاکمه‌های محرمانه هشت تن از برجسته‌ترین اشخاص بازداشت شده از جمله سلمان العوده و عوض القرنی در روزهای آتی تاکید کرد.

کمپپین بازداشت‌های بی‌وقفه فعالان حقوق بشر در عربستان مورد انتقاد کشورهای مختلف قرار گرفته است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان توئیتر قرآن کریم حقوق بشر مسلمانان حقوق بازداشت خطیب مسجد الحرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

مجموعه هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (علیه السلام)، کتاب «نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان» معرفی می‌شود.

این نگاشته‌ سراسر موعظه را که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه است، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) تفضل فرموده، دست بر قلم برده و همچون پدری مهربان برای فرزندانش نوشته و برایشان فرستاده است.

کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
نمازگزاران محترم می‌توانند این کتاب ارزشمند را با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایان شدن چهره واقعی غرب با بیداری دانشجویان در آمریکا
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • ورود سیلاب به جاده ارتباطی صالح آباد-ایلام
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران