Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

محمد جواد ظریف عصر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون موضوع اعطای تابعیت به ۲۵۰۰ ایرانی از سوی دولت سابق آمریکا در جریان مذاکرات منتهی به برجام اظهار کرد: من به همه مردم اطیمنان می‌دهم که چنین اتفاقی نیفتاده است و از همه دوستانی که این قبیل مطالب را مطرح می‌کنند درخواست دارم تا اگر اطلاعاتی دارند به ما بدهند و ما حتما آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش میزان، وی تصریح کرد: در جریان مذاکرات برجام در مواردی که حتی پیشنهادات سطحی‌تر به ما می‌شد ما نمی‌پذیرفتیم؛ برای مثال آمریکایی‌ها به ما پیشنهاد کردند تا محدودیت خروج دیپلمات‌های ما از فاصله ۴۰ کیلومتری در مقر سازمان ملل برداشته شود که ما به آن‌ها گفتیم ما نیامده ایم در مورد همکارانمان مذاکره کنیم بلکه می‌خواهیم در مورد منافع مردم ایران رایزنی انجام دهیم.

وزیر امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات ضد ایرانی اخیر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بولتون آرزو‌های خود را مطرح کرده است؛ او و سایر دولتمردان آمریکا باید به واقعیت‌های منطقه و نتایج فشار‌هایی که به ایران آورده‌اند توجه کنند. بیشتر تلاش آمریکایی‌ها ایجاد جنگ روانی است و ما باید با هوشیاری از این مرحله عبور کنیم و بدانیم که آمریکایی‌ها در شرایط کنونی در دنیا منزوی هستند و می‌خواهند با قلدری از این انزوا خارج شوند.

ظریف با بیان اینکه البته فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا مضایقی برای مردم ما داشته است، گفت: دولت همه توان خود را به کار بسته تا برای شرایطی آماده شود که فشار‌های آمریکا را خنثی کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص فرایند مذاکرات با اروپایی‌ها برای استمرار برجام گفت: مذاکرات با اروپایی‌ها ادامه دارد؛ اروپایی‌ها در اعلام مواضع تاکنون خوب عمل کرده‌اند، اما در تبدیل این مواضع به قوانین عملی برای حفظ برجام که به منزله تضمین منافع دراز مدت اروپایی‌ها نیز هست، باید هزینه کنند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: اروپایی‌ها برای هزینه کردن جهت حفظ برجام نیازمند تصمیم‌گیری هستند؛ البته باید بدانند که این تصمیم‌گیری آن‌ها وقت محدودی دارد.

ظریف در پاسخ به سوالی پیرامون تشکیل گروه اقدام در آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا تلاش می‌کند با فشار و قلدری اهداف خود را پیش ببرد؛ ما قبل از آمریکا کمیته ویژه برای مقابله با اقدامات آمریکا در دبیر خانه شورای امنیت ملی تشکیل داده بودیم.

وی اظهار کرد: کمیته مزبور به خوبی عمل کرده و به خاطر همین است که می‌گوییم آمریکایی‌ها یک سال و نیم تلاش کردند ایران را مجبورکنند از برجام خارج شود تا بتوانند نقض برجام را توجیه کنند اما نهایتا نتوانستد و مجبور شدند برخلاف سیاست اولیه خود به صورت یکجانبه از برجام خارج شوند و در برابر جامعه بین المللی قرار گیرند. برای همه این‌ها از جانب ما طراحی‌هایی شده بود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است؛ می‌دانم که فشار‌هایی به مردم وارد شده، اما این فشار‌ها برای آماده سازی بوده که بتوانیم از مرحله سخت عبور کنیم. البته دولت این وظیفه را دارد که تلاش بیشتری کند و من می‌دانم که همکاران من در بخش اقتصادی دولت برای عبور از این مرحله تلاش زیادی می‌کنند لذا آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را معطوف به ایجاد فضای روانی کرده‌اند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ظریف وزیر امور خارجه برجام آمریکا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ بعدش چی؟!

این جماعت مدعی اصلاحات باید از فاجعه‌ای که با برجام بر سر ملت آوار کرده‌اند شرمنده باشد! ولی آنچنان با برجام گره خورده‌اند که انگار یک روح در دو بدن هستند!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: چه خبر؟!

گفتم: روزنامه اعتماد نوشته است به جای تنش با رژیم صهیونیستی، باید با آمریکا مذاکره کنیم و میوه‌های برجام را بچینیم!

گفت: پیشنهادی راهبردی و هوشمندانه است! یعنی از این بهتر نمیشه! فقط باید مراقب بود که دشمنان این مغز را ندزدند!

گفتم: مرد حسابی! اولاً؛ آمریکا غیر از خونریزی و غارتگری علیه ایران و همه ملت‌های مسلمان چه ویژگی دیگری داشته است؟! تازه‌ترین نمونه آن قتل‌عام و شهادت ۳۴ هزار انسان مظلوم در غزه است که با دستور و حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفته است و ثانیاً؛ برجام غیر از دوبرابر کردن تحریم‌ها و بر باد دادن دارائی‌ها و امکانات کشورمان چه میوه دیگری داشته است که برویم و بچینیم؟!

گفت: این جماعت مدعی اصلاحات باید از فاجعه‌ای که با برجام بر سر ملت آوار کرده‌اند شرمنده باشد! ولی آنچنان با برجام گره خورده‌اند که انگار یک روح در دو بدن هستند!

گفتم: بازرس بهداشت در بازدید از تیمارستان یکی از بیماران را دید که خیلی عادی حرف می‌زند. به رئیس تیمارستان گفت؛ چرا او را مرخص نمی‌کنید؟ رئیس گفت؛ دیوانه است و از بیمار پرسید؛ اگر مرخص شوی چه می‌کنی؟ گفت؛ شیشه منزل مردم را می‌شکنم! سال بعد بازرس احساس کرد حال بیمار بهتر شده. پرسید اگر مرخص شوی چه می‌کنی؟ گفت؛ برای تفریح به دل طبیعت می‌روم. بازرس با خوشحالی گفت؛ آفرین! بعد چه می‌کنی؟ گفت؛ سنگ‌های قشنگ را جمع می‌کنم و شیشه منزل مردم را می‌شکنم!... سال بعد پرسید مرخص شوی چه می‌کنی؟ گفت؛ دوچرخه می‌خرم و به دل جاده می‌زنم. پرسید؛ بعدش چی؟ گفت؛ با کش لاستیک دوچرخه تیر کمان درست می‌کنم و می‌زنم شیشه خانه مردم را می‌شکنم!

دیگر خبرها

  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • رئیسی : میز مذاکره را ترک نکرده و مقابل فشار ها مقاومت کردیم
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید
  • سرگیجه آمریکایی در گرد باد قدرت ایرانی