Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@04:29:12 GMT

مدل‌های مناسب برای موهای کم‎‌پشت و نازک

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۵۴۰۴

مدل‌های مناسب برای موهای کم‎‌پشت و نازک

کسانی که مو‌های کم‎‌پشت و نازک دارند همیشه به‌دنبال راهکار‌هایی هستند که آن‌ها را تقویت و پُرپشت‌تر کنند. البته با کمک برخی روش‌ها می‌توان به این روند کمک کرد، اما اگر برای رفتن به مهمانی و مراسمی که پیشِ رو دارید نگران هستید که مدل موهایتان آن‌طور که دوست دارید از آب در نیاید، بهتر است نگرانی‌تان را کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون با برخی مدل‌ها، مو‌های نازک و کم‌پشت شما پُر و حجیم به نظر می‌رسند. ادامه این مطلب را به نقل از روز چین بخوانید.

مدل‌های مناسب برای مو‌های کم‎‌پشت و نازک  

داشتن مو‌های کم‎‌پشت و نازک به این معنی نیست که نمی‌توانید آن را برای مجالس و مهمانی‌ها طوری درست کنید که پُر و زیبا به نظر برسد. بلکه با چند مدل ساده می‌توانید موهایتان را پرپشت و حجیم نشان دهید.
مدل لوب زاویه‌دار  
در این مدل مو، قسمت جلوی مو‌ها بلندتر از پشت موهاست و روی مو‌ها را به‌صورت لایه‌ای خُرد می‌کنند تا به مو‌ها پُف کند و این‌طور پُرپشت‌تر به نظر برسد.

یک مدل دیگر برای اینکه کم‌پُشتی موهایتان را بپوشانید، مدلی‌ست که در آن مو‌ها را به‌صورت جمع بالای سر ببرید و با یک دسته از موهایتان آن‌ها را بالای سر جمع کنید. از قسمت جلوی سر دو دسته مو را جدا کنید و مقابل صورتتان بریزید. برای گرفتن نتیجۀ بهتر، قبل از جمع‌کردن مو‌ها در بالای سر آن‌ها را با شانه دُم‌باریک پوش بدهید تا پُرتر به نظر بیایند.  
مدل لایه‌ای  

اگر مو‌های بلند با تار‌های نازک دارید برای اینکه پُرتر به نظر بیایند بهتر است آن را به‌صورت لایه‌ای یا همان پَر خُرد کنید تا پُف مو‌ها بیشتر شود.

اگر موهایتان کوتاه است، مدل لایه‌ای را برای این نوع مو هم می‌توان انجام داد و همان نتیجه پُرترشدن را به‌دست آورد. در این مدل، مو‌ها را به‌صورت لایه‌های کوتاه قیچی می‌کنند تا روی هم قرار گرفته و این‌طور پُف مو‌ها بیشتر شود.
مدل موی مصری بلند  

مدل موی مصری بلند که لایه‌های زیری را کوتاه‌تر کرده باشند، مدلی‌ست که باعث پُف‌دارشدن مو شده و آن را پُر و حجیم‌تر نشان می‌دهد.
چتری‌گذاشتن و کوتاه‌کردن مو‌های تاب‌دار  

اگر موهایتان حالت‌دار است، به‌راحتی می‌توانید آن را برای مهمانی و مراسم طوری درست کنید که خیلی پُر و زیبا به نظر برسد. به‌این‌ترتیب که موهایتان را تا روی شانه‎‌ها کوتاه کنید و اجازه دهید که موج‌داربودن موهایتان به‌صورت طبیعی آن‌ها را حجیم‌تر نشان دهد. جلوی مو‌ها را به‌صورت چتری شانه کنید تا جذاب‌تر شوید.
مدل کوتاه سوزنی  

کوتاهی سوزنی مو‌ها شاید ساده‌ترین روش برای کسانی باشد که دوست ندارند نازک‌بودن تار‌های مویشان یک عیب برای آن‌ها محسوب شود.   فرکردن مو  

فرکردن مو‌ها هم ترفندی‌ست که می‌توانید برای پُرترنشان‌دادن موهایتان به کار ببرید. بعد از فرکردن مو، مقداری از مو‌ها را بالای سر ببندید و بقیه را روی شانه‌هایتان بریزید. چهره شما با این مدل مو قطعاً جذاب خواهد بود.
مدل بافتِ درشت  

روش ساده دیگر، بافتن مو‌ها به‌صورت بافت درشت در یک طرف سر است. برای انجام این بافت، تمام مو‌ها را به یک طرف ببرید و به‌صورت درشت و شُل ببافید. درنتیجه مویتان پُرتر به نظر می‌رسد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه مد و زیبایی مدل مو موی نازک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟

اگر از خشکی پوست رنج می‌برید و به دنبال راهی برای جلوگیری از التهاب و تحریک پوست هستید، مدت زمان استحمام خود را به حداقل برسانید.

دوش‌های کوتاه ممکن است آنطور که باید و شاید در نگاه شما قدرت تمیزکنندگی نداشته باشند، اما در مقابل این نکته را هم در نظر داشته باشید که دوش‌های طولانی‌تر می‌توانند پوست شما را کم‌آب کنند. افزون بر تعیین مدت زمان مناسب برای حمام، باید دمای آب را نیز در نظر بگیرید.

دوش گرفتن چقدر باید طول بکشد؟

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC)، میانگین زمان دوش گرفتن ۸ دقیقه است و اگر بیش از ۱۵ دقیقه زیر دوش می‌مانید، باید به فکر تغییر روتین حمام خود باشید.

پوست نیز مانند اندام‌های داخلی بدن به آب نیاز دارد و به گفته متخصصان پوست، حداکثر زمان توصیه‌شده برای دوش گرفتن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است؛ در واقع این زمان برای پاکسازی و آبرسانی پوست کافی است.

طبق استانداردهای پزشکی و علمی، اگر پوست خشکی دارید یا به اگزما دچار هستید، دوش‌های کوتاه‌تر با آب ولرم به شما توصیه می‌شود. علاوه بر این، اجتناب از دوش آب گرم در فصول سرد بسیار مهم است، زیرا گرما می‌تواند به سطح پوست آسیب برساند و می‌تواند منجر به التهاب و افزایش علائم اگزما شود.

معایب دوش‌های طولانی

هدف از دوش گرفتن، آبرسانی و تمیز کردن پوست است، اما بد نیست بدانید دوش آب گرم برای مدت طولانی، چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و اجازه می‌دهد رطوبت از آن خارج شود؛ که مجموعه‌ی این عوامل در درازمدت سبب خشکی شدید پوست می‌شوند.

برای حفظ رطوبت، معمولاً استفاده از مرطوب‌کننده و لوسیون بدن بعد از دوش گرفتن توصیه می‌شود زیرا باعث می‌شود رطوبت در پوست بماند و از آن خارج نشود.

معایب دوش‌های کوتاه

دوش‌های کوتاه نیز به نوبه خود مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؛ به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین ایراداتی که به دوش‌های کوتاه‌مدت وارد است، این است که شاید به طور کامل پوست را تمیز نکنند. اگر پوست به درستی تمیز نشود، ممکن است باعث عفونت‌های پوستی شود.

با استناد به شواهد و داده‌های موجود، همه ما یک‌سری باکتری‌ها و ارگانیسم‌های طبیعی داریم که روی پوست زندگی می‌کنند و ما از این مورد با عنوان «فلور طبیعی» پوست یاد می‌کنیم.

فلور طبیعی از پوست ما در برابر آسیب‌ها و صدمات محافظت می‌کند. اگر این تعادل در اثر استحمام زیاد و طولانی به سمت رشد بیش از حد فلور طبیعی متمایل شود، ممکن است خطر عفونت پوست افزایش یابد و اگر کوتاه و کم حمام کنیم، این فلور به سمت ناسالم بودن میل می‌کند و بوی بدی را روی بدن به جا می‌گذارد.

نحوه صحیح دوش گرفتن

روند استحمام به اندازه دفعات و مدت‌زمان آن اهمیت دارد. راه‌های زیادی برای حمام کردن وجود دارد، اما ساده‌ترین و ملایم‌ترین راه استفاده از دست‌هایتان است. مراحل یک دوش اصولی عبارتند از:

بدن را با آب گرم (نه داغ) خیس کنید. از صابون یا شامپوی بدن استفاده کنید و با کفِ دستان خود بدنتان را بشویید. پس از آن به سراغ شست‌وشوی موها بروید.

سعی کنید به‌گونه‌ای زمان‌بندی کنید که این کارها را در طول مدت ۱۰ دقیقه الی یک ربع انجام دهید. در آخر و پس از خروج از حمام، با حوله بدنتان را کامل خشک کنید و بعد از خشک شدن از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ با این کار از بروز خشکی و احساس کشیدگی در پوست جلوگیری می‌کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • (ویدئو) شتر موهای سر یک زن را کند و خورد!
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟
  • مزایده
  • چند خبر کوتاه از شهرستان نیشابور
  • نازک ترین ساعت مکانیکی جهان + ویدئو | عملکردش را ببینید
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • شارژ پهپاد‌ها با سلول‌های خورشیدی ۲۰ برابر نازک‌تر از مو
  • نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست