Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:52:45 GMT

انتخاب ۸ نماینده فارس در اتاق اصناف ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۵۴۹۰

انتخاب ۸ نماینده فارس در اتاق اصناف ایران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از انتخاب ۸ نماینده اتاق اصناف استان فارس در اتاق اصناف ایران به مدت ۴ سال خبر داد و گفت: در جریان انتخابات امروز با حضور ۲۴ داوطلب به ترتیب آرا عبدالحمید رئیسی از لامرد، افشین کشاورز از بوانات، طمراس محمدی از فراشبند و احمد خارچینه از داراب از صنوف تولیدی-خدمات فنی و همچنین مجید شجاع از خرمبید، محمدرضا زارع از مرودشت و کاظم شاه‌حسینی از سپیدان از صنوف توزیعی –خدماتی به‌عنوان نمایندگان فارس در اتاق اصناف ایران انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که طبق قانون سید محمود هاشمی به‌عنوان رئیس اتاق اصناف فارس به‌صورت مستقیم وارد اتاق اصناف ایران می‌شود، افزود: بر اساس انتخابات بین داوطلبین اعضاء هیئت‌رئیسه اتاق‌های اصناف فارس از صنوف مختلف در استان ۸ نفر بر اساس آیین‌نامه انتخابات اتاق‌ها، ۴ نفر از رسته شغلی صنوف تولیدی- خدمات فنی و ۴ نفر دیگر از صنوف توزیعی-خدماتی به‌عنوان نماینده از استان فارس در اتاق ایران مشخص شدند.

همتی ادامه داد: حدود ۶۲۰ اتحادیه در استان وجود دارد که این اتحادیه‌ها با توجه به صنوفی که زیرمجموعه خوددارند و جمعیتی که درآن‌واحد‌ها اشتغال دارند باعث شده استان فارس با تعداد ۸ نفر بتواند در بین اعضای ۱۴۱ نفری اتاق اصناف ایران قرار گیرد.

وی بابیان این‌که پهناوری فارس ایجاب می‌کند تا استان در اتاق ایران تعداد بیشتری نماینده داشته باشد، تصریح کرد: ضرورت دارد تا روسای اتاق‌های شهرستان‌ها در صدور پروانه‌های کسب واحد‌های صنفی تلاش بسیاری داشته باشند تا با افزایش تعداد صنوف و با همگرایی، تعامل و همکاری یکدیگر با سایر استان‌ها مقدمه افزایش تعداد نمایندگان فارس در اتاق ایران را فراهم کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: انتخاب افراد در اتاق ایران دفاع از کیان و حیثیت اتاق استان است، بنابراین باید با نگاهی ملی، استراتژیک، کلان و عملیاتی مشکلات را بازخوانی کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت مسائل و مشکلات و کاستی‌ها را حل‌وفصل و پوشش دهیم.

همتی از وجود حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی ثبت‌شده در استان خبر داد و مطرح کرد: حدود ۶۰ هزار عدد از این واحد‌ها در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: وظیفه اتاق اصناف ایران سیاست‌گذاری اصناف کشور در بخش‌های مالی برای صنوف تولیدی و توزیعی، ساماندهی اصناف و ارائه خدمات آموزشی، تقویت بازرسی و نظارت اصناف و درمجموع سیاست‌گذاری کلیه امور مربوط به اصناف کشور ازجمله برگزاری نمایشگاه‌ها است که نمایندگان منتخب از استان می‌توانند در موارد فوق جهش خوبی در استان ایجاد کنند.

این مقام مسؤول با تأکید بر این‌که اصناف از تأثیرگذارترین اقشار اجتماعی و موتور محرکه تولید و واسط بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده هستند، بیان کرد: با توجه به میزان اشتغال ایجادشده در اصناف می‌توان گفت: اصناف در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌اند و نسبت به افزایش تولید و اشتغال در کشور خوب فعالیت دارند.

همتی بابیان این‌که با اصلاح برخی قوانین و رفع موانع کسب‌وکار می‌توان نسبت به رونق تولید و صادرات امیدوار بود، بیان کرد: بازنگری در قانون نظام صنفی، مسائل مربوط به مالیات، نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط، ارائه تسهیلات ارزان به اصناف، بازنگری در قانون کار و قانون نظام صنفی و رسیدگی به موضوع کسب‌وکار‌های نوین، از اولویت‌ها و درخواست‌های اصناف برای پیگیری نمایندگان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: اگر اصناف به این خودباوری برسند که نقش مهمی در اقتصاد ایران دارند می‌توانند گام مهمی در تولید ناخالص ملی که ۱۷ درصد آن سهم اصناف است بردارند و امیدوارم بتوانیم با وحدت و همدلی و همفکری گام‌های اساسی در جهت منافع اصناف استان برداریم.

وی آخرین زمان وصول شکایت از نحوه برگزاری انتخابات را از یک شهریور به مدت ۳ روز کاری و زمان رسیدگی به شکایات را به مدت ۱۵ روز کاری اعلام کرد.
انتهای پیام/ر

معرفی ۸ نماینده فارس در اتاق اصناف ایران 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد اسکندری در مراسم تجلیل از شورا‌ها و کارکنان دهیاری بخش مرکزی شبستر  گفت: این مبلغ از اعتبارات مالیات ارزش افزوده تامین شده است و دولت سعی می‌کند به اقتصاد روستا‌ها توجه داشته باشد چرا که روستا‌ها در خط مقدم تولید هستند.

وی با اشاره به اجرای سند تحول شورا‌ها عنوان کرد: روستا‌ها باید به ماهیت قبلیشان برگردند و تمام فعل و انفعالات همه باید منجر به این شود که روستا هویت خود را حفظ کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق اتاق وضعیت روستا‌ها افزود: باید برآورد دقیقی از ظرفیت‌ها و آسیب‌های روستا در اتاق وضعیت موجود باشد تا تصمیمات و طرح‌ها بر اساس آنها اجرایی شود.

فرماندار شهرستان شبستر نیز در این نشست گفت: شورا‌ها نماد مردم‌سالاری دینی و تجلی مشارکت آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری و مدیریت کشور هستند و باید برای حل مشکلات مردم قدم بردارند.

محمد مطهری شورا‌های اسلامی شهر و روستا را حلقه ارتباطی مردم و دولت دانست و افزود: شورا‌ها به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند در مواجهه با مردم و مشکلات و مسائل آنان در کمال احترام رفتار می کنند.

وی با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: شورا‌ها و اهالی روستا‌ها در نقش اساسی در تحقق شعار سال و جهش تولید در روستا‌ها با مشارکت مردم دارند.

 

دیگر خبرها

  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد
  • کاربرد انواع ریسه ال ای دی در دکوراسیون داخلی
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی