Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:09:54 GMT

ایتالیا به کشتی پناهجویان اجازه پهلو گرفتن داد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۵۶۰۱

ایتالیا به کشتی پناهجویان اجازه پهلو گرفتن داد

ایتالیا به یک کشتی حامل ۱۷۷ مهاجر، پس از پنج روز سرگردانی در دریا، اجازه پهلو گرفتن در جزیره سیسیل را صادر کرد. ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر حمل و نقل ایتالیا "دانیلو تونینلی" روز دوشنبه اعلام کرد کشورش به کشتی "دیچیوتی" که پنج روز پیش پناهجویان را از آب های آزاد نجات داده بود، اجازه پهلو گرفتن در سیسیل را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، ورود این کشتی مهاجران به ایتالیا به مناقشه میان ایتالیا و کشور مالت بر سر مقصد این کشتی پایان می دهد.

کشتی دیچیوتی متعلق به گارد ساحلی ایتالیا، روز چهارشنبه 190 پناهجو را از یک قایق مملو از مسافران غیرقانونی در دریا نجات داده بود. 13 نفر از این افراد برای ارائه خدمات درمانی فوری به ایتالیا منتقل شده بودند، ولی 177 نفر دیگر در آب های بین المللی سرگردان نگه داشته شده اند.

ایتالیا اصرار داشت که کشور مالت باید این افراد را بپذیرد، چرا که قایق پناهجویان ابتدا از حوزه استحفاظی آن کشور عبور کرده بود.  

ماتئو سالوینی، وزیر کشور دولت پوپولیست جدید ایتالیا پیش تر گفته بود که کشورش "تجارت کثیف مهاجران غیرقانونی" را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

R42340/P36355/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض یوناما به اخراج پناهجویان افغانستانی

اندریکا راتوت معاون امور بشردوستانه دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل و رئیس اداره بشری و توسعه سازمان ملل برای افغانستان با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان تاکید کرد دولت اسلام‌آباد باید به پناهجویان زمان کافی برای بازگشت در نظر بگیرد و به اجبار آنها را اخراج نکند.

راتوت اظهار داشت برخورد نادرست پاکستان با پناهجویان افغانستانی مانعی در برابر کمک‌های بشردوستانه است.

معاون یوناما گفت در آینده نزدیک طی سفری به پاکستان با مقامات این کشور درباره اخراج پناهجویان افغانستانی گفتگو خواهد کرد.

وی درباره درخواست کمک‌های بشردوستانه به افغانستان نیز تصریح کرد علاوه بر درخواست کمک 3 میلیارد دلاری در نظر دارد تا در زمینه ارتقای ظرفیت‌ها در افغانستان 2 میلیارد دیگر نیز تقاضا کند.

راتوت در دیدار با مولوی عبدالکبیر اظهار داشت برای توسعه اقتصادی افغانستان باید موانع و تحریم‌های بانکی برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • قرار گرفتن ایران در فهرست معدود کشور‌های دارای تکنولوژی کامل جداسازی ایزوتوپ‌ها
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • اعتراض یوناما به اخراج پناهجویان افغانستانی
  • جهاد کشاورزی اجازه تخریب باغات را ندهد
  • چند راهکار ساده خانگی برای حل مشکل خروپف
  • فروپاشی پل بالتیمور در پی برخورد کشتی
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است