Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:25:04 GMT

ائمه جماعات در ترویج مصرف بهینه آب نقش مهمی دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۵۹۲۰

ائمه جماعات در ترویج مصرف بهینه آب نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی فخاری عصر دوشنبه در جلسه تبیین و تشریح ضرورت مدیریت مصرف آب با امامان جماعت و ائمه جمعه شهرستان ورامین طی سخنانی با اشاره به خشک‌سالی‌های مستمر، کاهش نزولات جوی و بحران آبی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی، ترویج مصرف بهینه و صرفه‌جویی آب با توجه به کمبود و محدودیت منابع آبی امری ضروری است و در این راه ائمه جمعه و جماعات می‌توانند نقش بسزایی ایفا نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور مدیر عامل شرکت آبفا جنوب شرقی استان تهران بابیان این‌که جایگاه آب در دین مبین اسلام از قداست خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در ۴۳ سوره شریفه کتاب آسمانی قران مجید ۶۳ مرتبه از آب تحت عنوان ماء با معانی و تعابیر گوناگون یاد کرده است‌.

فرمانده بسیج شرکت آبفا جنوب شرقی بابیان این‌ که صرفه‌جویی و قناعت در مصرف آب نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، گفت: ائمه جمعه و امامان جماعت با تأکید بر جایگاه معنوی آب و با استفاده از تریبون نماز عبادی سیاسی جمعه و مساجد می‌توانند مباحث مهم مدیریت مصرف، صرفه‌جویی و نهادینه‌سازی مصرف بهینه آب را از منظر فرهنگ اعتقادی و مذهبی تبیین و تشریح کنند.

گفتنی است که در نشست با روحانیون شهرستان ورامین که در فضایی بسیار صمیمی و معنوی برگزار شد سؤالات و راهکارهایی نیز درزمینهٔ مدیریت مصرف آب از سوی حاضرین ارائه شد و موردبحث و بررسی قرار گرفت.
 

کد خبر 4380547

منبع: مهر

کلیدواژه: آبفا مصرف آب ورامین مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر گرگان احتکار شهرکرد مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی بیان کرد: طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلف استان بوشهر در دست اجراست که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان این طرح‌ها اجرایی و وارد مدار بهره‌برداری تولید شوند.

 وی افزود: در همین راستا برای بهبود وضعیت آب مردم در جنوب استان بوشهر طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان در نخل تقی، عملیات بهسازی و مهندسی دوباره ایستگاه تقویت فشار مرکزی شهر و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی نخل تقی اجرا شد.

وی اظهار کرد: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته در راستای رفع کمبود آب مردم، هم‌استانی‌ها نیز باید نسبت‌به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه‌جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

عالی گفت: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با توجه به تامین بیشتر آب مصرفی مردم از خارج استان، هم‌استانی‌ها باید بیش‌از پیش نسبت‌به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل