Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@13:15:03 GMT

تکاپوي دولت چين براي حل مسئله فقر مطلق

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۰۴۳

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری شین هوا، دولت چین با هدف ریشه کن کردن فقر مطلق در این کشور تا سال دو هزار و بیست میلادی، راهبرد بلند مدتی را دنبال می کند.

دولت چین به منظور مقابله با فقر در این کشور، برنامه های ویژه بر اساس یک استراتژی بلند مدت را اجرایی می کند. یک مقام چینی اعلام کرد کمپین مبارزه با فقر در سال دو هزار و بیست میلادی در این کشور پایان نخواهد یافت و دولت در نظر دارد با هدف کاستن از فقر روی استراتژی بلند مدتی کار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هان جون معاون دفتر مدیر کل کار کشاورزی که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، افزود: «بزرگترین نقطه ضعف ما برای این که کشورمان تا سال دو هزار و بیست میلادی در تمام زمینه ها به جامعه ای با رفاه متوسط تبدیل شود، مربوط به مناطق و نواحی روستایی می شود.»
روز یکشنبه، مقامات چینی از استراتژی بلند مدتی پرده برداری کردند که هدف آن، موفقیت طرح مبارزه با فقر تا سال دو هزار و بیست میلادی است. در چین، طی پنج سال گذشته، بیش از شصت و هشت میلیون نفر از فقر مطلق خارج شده اند. این کشور در نظر دارد در فاصله بین سال های دو هزار و هیجده تا دو هزار و بیست میلادی، برنامه خارج نمودن حدود سی میلیون فرد دیگر از فقر را به اجرا در آورد.
آقای هان تصریح کرد:« ما در نظر داریم تا سال دو هزار و بیست میلادی، مسئله فقر مطلق را حل نماییم. برای حل کردن موضوع فقر، تلاش ها باید در تمام مدت روند مدرن سازی چین انجام شده باشد.» بر اساس استراتژی جدید، چین می بایست برنامه های مرتبط با استراتژی کاهش فقر در سال های پیش رو تا سال دو هزار و بیست میلادی را تقویت کند. آقای هان افزود: «در حال حاضر ما روی این موضوع کار می کنیم.»
به اعتقاد آقای اوکینگپینگ معاون دفتر مدیرکل شورای امور دولتی کاهش فقر، در میان سیزده میلیون و هفتصد هزار نفری که هر سال در حال خروج از خط فقر هستند، تعداد افرادی که به خط فقر بازگشته اند، رقم زیادی محسوب نمی شود. وی افزود: «در سال های دو هزار و شانزده و دو هزار و هفده میلادی، این ارقام به ترتیب ششصد هزار و دویست هزار نفر بوده است.
آقای اوکینگپینگ گفت: «چین در زمان مناسب از این گروه ها پشتیبانی و حمایت می کند تا اطمینان حاصل نماید که تا سال دو هزار و بیست میلادی هیچ کس در فقر مطلق باقی نمانده باشد.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شين هوا چين اقتصاد فقر مقابله دولت کمپين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم

مهارت های تماشایی یوهان کرایوف در دهه 70 میلادی را مشاهده می کنید.

دانلود (5.1MB)

دیگر خبرها

  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • فیلم/ قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ