Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون 64 نفر به این بیماری مبتلا شدند که متأسفانه 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، همه ساله با طغیان کنه‌ها در فصل گرما، افرادی که با دام سر و کار دارند بیشتر در معرض در گزش کنه‌ها قرار دارند.

امیری با اشاره به اینکه احتمال طغیان کنه در شهریور ماه وجود ندارد، افزود: در فصل بهار و تابستان به دلیل فصل گرما احتمال طغیان کنه‌ها وجود دارد  و با خنکی هوا به دلیل کاهش فعالیت کنه‌ها، احتمال انتقال بیماری کمتر شود.

بیشتر بخوانید: تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو به 50 نفر رسید/ گزارشی از شیوع بیماری در استان تهران نداشتیم

به گفته این مقام مسئول سال گذشته با وجود سرمای شدید در زمستان 200 نفر در افغانستان به  بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با این وجود احتمال طغیان کنه‌ها  و بیماری تب کریمه کنگو در طول سال دور از انتظار نیست.

وی در پایان در توصیه‌ای به خانوارها گفت: به افراد توصیه می‌شود در عید قربان از ذبح و کشتار دام در معابر و منازل خود به دلیل بیماری مشترک میان دام و انسان به ویژه کریمه کنگو اجتناب کنند و حتما در مراکز مجاز و کشتارگاه‌ها اقدام به کشتار دام کنند و سپس پس از نگهداری 24 ساعته گوشت در اتاق پیشرد اقدام به عرضه محصول کنند.

انتهای پیام/

احتمال طغیان بیماری تب کریمه کنگو در طول سال وجود دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، لطفی افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جو استان تا فردا شب علاوه بر وزش باید شدید، گرد خاک و وقوع رگبار و رعد برق، بارش تگرگ، برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به حجم بارش ها، بعد از بارندگی‌های اخیر وقوع روان، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: احتمال خسارت به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

لطفی گفت: سردترین ایستگاه زهان با ۱۰ درجه سلسیوس سردترین و دهسلم با ۳۴ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

وی افزود: تغییرات دما در بیرجند بین ۱۳ درجه سلسیوس و ۲۷ درجه سلسیوس بوده است.

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • احتمال آبگرفتگی در معابر گیلان وجود دارد
  • نفوذ ناپایداری‌ها به جو خراسان جنوبی