Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:56:52 GMT

جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۲۲۳

جلسه بازنگری مزد کارگران تشکیل می‌شود؟

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید که با توجه به وضعیت کارگاه‌ها و رکود حاکم بر بازار و اقتصاد، انتظار نداریم که دستمزد کارگران مجدد افزایش یابد ولی دولت باید به وظیفه خود در قبال کارفرمایان و کارگران عمل کند.

علی اصلانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال با وضعیت دشوار بسیاری از کارخانه‌ها و مشکل‌فروشی که بنگاه‌های تولیدی پیدا کردند، نباید انتظار معجزه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین حالا کارگران بعضی از بنگاه‌ها، ماه‌هاست که حقوق معوق دارند و افزایش حداقل مزد را با وجود اعمال بخشنامه مزد سال ۹۷ هنوز به چشم ندیده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه شورای عالی کار برای بازنگری و بررسی مجدد دستمزد تشکیل می‌شود؟ گفت: قبلا یک جلسه تشکیل شده و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص راه‌های حمایت از کارگران در شرایط تحریم دیدگاه‌های خود را مطرح  کرده بودند، قرار بود جلسه دیگری در این باره تشکیل شود که استیضاح وزیر سابق کار مطرح شد و کار را متوقف کرد.

اصلانی افزود: در حال حاضر با توجه به انتخاب سرپرست جدید وزارت کار باید سه ماه منتظر بمانیم تا وزیر کار معرفی شود و جلسات بازنگری مزد درصورت موافقت همه شرکای اجتماعی مجددا از سر گرفته شود.

به اعتقاد رییس کانون شورای اسلامی کار البرز در بحث افزایش مجدد مزد، نباید بار دیگری بر دوش کارفرمایان گذاشته شود بلکه دولت باید نقش خود را در قبال کارگران و کارفرمایان ایفا کند زیرا در شرایطی که حال بنگاه‌ها خوب نیست و کارخانه‌ها با افزایش هزینه مواد اولیه روبه‌رو هستند، فشار بر کارفرمایان برای طرح دوباره مزد به صلاح نیست.

وی گفت: در حال حاضر افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل مزد در برخی از کارگاه‌ها اعمال نشده و کارگران حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌ و از ماه‌ها قبل حقوق معوق دارند.

اصلانی در پایان از دولت خواست تا از محل درآمدهای نفتی در بودجه کشور سهمی برای جامعه کارگری در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی  - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در روزهای اخیر ضمن اعلام حمایت از کارگران، حداقل‌بگیران و اقشار محروم و آسیب پذیر در خصوص احتمال بازنگری و بررسی مجدد دستمزد کارگران در شورای عالی کار گفت: تلاش می‌کنیم حمایتهای اجتماعی نظیر بهره‌مندی کارگران از مزایای بیمه تکمیلی را گسترش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بنگاه اقتصادی دستمزد شورای عالی کار کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

محسن مولوی در نشست با مدیرکل صدا و سیمای استان به فعالیت ۲۲۲ تشکل کارگری و ۱۰۵ هزار کارگر بیمه شده وابسته به این تشکل‌ها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در استان برای صیانت از نیروی کار، حفظ و تأمین ایمنی و سلامت کارگران انجام شده است.

وی مهمترین برنامه امسال در حوزه اشتغال چهارمحال و بختیاری را ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۲ هزار نفر متناسب با ظرفیت‌های بومی، منابع و ظرفیت‌ها در استان اعلام کرد.

مولوی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه، افزود: با اطلاع رسانی مداوم و به موقع صدا و سیما، مردم از جزئیات این طرح آگاه شدند و با مشارکت و رضایت بالایی از آن استقبال کردند.

بیشتر بخوانید

امسال ۲۰ هزار و ۱۹ فرصت شغلی ایجاد شد

سید محسن حسینی مدیرکل صدا و سیمای استان در این نشست که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایان برگزار شد با تبریک هفته کار و کارگر و قدردانی از زحمات قشر کارگر، گفت: نظام کارگری استان در سطح بالایی است و دانش و توانمندی کارگران بومی چهارمحال و بختیاری ارزشمند و قابل انتقال به نسل آینده است.

وی افزود: صدا و سیما علاوه بر انعکاس و انتقال درخواست‌ها و دغدغه ها، به دنبال یافتن راهکار و ایجاد نشاط و امید در جامعه است.

حسینی اضافه کرد: تمامی مطالبات و محصولات برای دیده شدن باید به طور مداوم تولید و منتشر شوند و بهترین مرجع برای تولید محتوای اثرگذار، نهاد‌ها و تشکل‌ها هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان