Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@21:34:37 GMT

نیش پشه سالانه در جهان یک میلیون قربانی می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۲۴۵

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، 2500 نوع پشه در جهان وجود دارد که شمار زیادی از آنها ناقل بیماری هایی هستند که به 700 میلیون نفر در جهان سرایت کرده و سالانه یک میلیون قربانی می گیرد و بدین ترتیب پشه خطرناک ترین حیوان در جهان محسوب می شود. 

روز پشه برای حساس کردن افکار عمومی جهانی برای مبارزه با پشه ها و بیماری هایی که از طریق آنها سرایت می کند نامیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رونالد روس پزشک انگلیسی 20 اگوست 1897 میلادی موفق به کشف عامل بیماری مالاریا از طریق نیش پشه به انسان و به همین دلیل در سال 1902 برنده جایزه نوبل شد. 

بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت، 207 میلیون مورد ابتلا به بیماری مالاریا در جهان به ثبت رسیده است که 85 درصد از این موارد مربوط به افریقای است. 
خطر ابتلا به مالاریا هنوز برای 3.2 میلیارد نفر در جهان ، معادل نیمی از جمعیت جهانی بسیار بالا است. 

پشه ها همچنین ناقل سایر بیماری ها از جمله تب دانگ، ویروس نیل غربی و تب زرد هستند. 

در ایتالیا نیز حدود 70 نوع پشه وجود دارد که اکثر آنها را پشه های عادی، پشه برنجی و پشه ببری تشکیل می دهند. خطر ابتلا به بیماری هایی مانند مالاریا و ویرس نیل غربی در ایتالیا بسیار پایین است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

افراد مختلف با توجه شدت و نوع بیماری و همچنین سطح سلامتی شان ممکن است علائم مختلفی را در اثر ابتلا به ورم معده تجریه کنند. به طور کلی رایج‌ترین علائم بروز بیماری گاستریت عبارتند از:

دل درد، سوزش معده، رفلاکس اسید معده، سوء هاضمه، بروز علائم بد گوارشی بعد از خوردن غذا، حالت تهوع، استفراغ، احساس پر بودن ناحیه بالایی شکم بعد از مصرف غذا، نفخ، سکسکه، کم شدن اشتها، مدفوع سیاه رنگ، استفراغ خون یا موادی شبیه قهوه و ….

در صورت مشاهده این علائم و داشتن تجربه بیماری‌های عفونی معده مانند زخم معده، بهتر است در اولین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید. توجه داشته باشید که تشخیص به موقع و زود هنگام در درمان بیماری گاستریت بسیار موثر است.

چه عواملی خطر بروز گاستریت معده را افزایش می‌دهند؟

استفاده مکرر از برخی دارو‌ها و مسکن‌های رایج مانند آسپرین و ایبوپروفن بدون تجویز پزشک می‌تواند باعث ایجاد پیش زمینه بیماری گاستریت شوند. علاوه بر این مصرف نوشیدنی‌های الکلی، استرس شدید و افزایش سن نیز عواملی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری گاستریت را افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • ویدیو/ «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟