Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از آسوشیتدپرس، ارتش روسیه خود را برای برگزاری یک رزمایش بزرگ آماده می کند.

نیروهای نظامی روسیه در شرق این کشور در روز دوشنبه برای رزمایش بزرگی که با مشارکت چین و مغولستان انجام می شود، به حال آماده باش در آمدند. این رزمایش بزرگترین نمایش قدرت در حدود چهل سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: پنج روز تمرینات نظامی راه را برای انجام رزمایش وستوک 2018 هموار خواهد کرد.
شویگو گفت: این رزمایش برای ماه آینده تعیین شده است و بزرگترین رزمایش پس از رزمایش بزرگ 1981 در زمان اتحاد جماهیر شوروی خواهد بود.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این رزمایش حاضر خواهد شد. پسکوف افزود: ارتش، نیروی هوایی و یگان های دریایی در این رزمایش که در شرق دور و سیبری برگزار خواهد شد، مشارکت خواهند کرد. یگان هایی نظامی از چین و مغلوستان نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.
برای رزمایش کوچک و جداگانه که این هفته برگزار می شود، جنگنده های مسکو و پکن در روز دوشنبه در پایگاه هوایی روسیه در منطقه چلیابینسک در کوههای اورال فرود آمدند.
ارتش روسیه میزان و حجم رزمايش خود را با توجه به تنش با غرب افزایش و روابط نظامی خود را با چین توسعه داده است.
مسکو و چین چند رزمایش مشترک نظامی انجام داده اند که از جمله آنها رزمایش در دریای چین جنوبی و تمرینات دریایی در دریای بالتیک در تابستان گذشته بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روسيه ارتش نظامي رزمايش چين مغولستان مانور پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته در مناطق مختلف صدها نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که «در محور آودیوکا، نیروهای مسلح روسیه ۷ ضد حمله را دفع کردند و تلفات نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه بیش از ۱۳۰ نیروی نظامی بود.»

آن‌گونه که در این بیانیه آمده «همچنین در محور دونتسک نیروهای مسلح اوکراین حدود ۵۹۰ نیروی نظامی و یک تانک خود را از دست دادند؛ در محور دونتسک جنوبی نیز، نیروهای مسلح اوکراین حدود ۱۴۰ نیروی نظامی و سه انبار مهمات خود را از دست دادند.»

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۲۵۱ پهپاد اوکراینی، دو موشک تاکتیکی توچکا-یو و ۳۳ موشک ومپایر را در یک روز سرنگون کردند.»

کد خبر 6081998

دیگر خبرها

  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق
  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان