Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:07:31 GMT

آمریکا از ذخایر اضطراری نفت خود برداشت می‌کند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۵۹۸

آمریکا از ذخایر اضطراری نفت خود برداشت می‌کند

تهران – ایرنا – دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد 11 میلیون بشکه از ذخایر اضطراری نفت خام خود را به فروش برساند؛ اقدامی که کارشناسان آن را تلاشی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در واکنش به سیاست‌های تحریمی این کشور می‌دانند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا موعد تحویل محموله‌های نفتی یاد شده را از یک اکتبر (9 مهر) تا 30 نوامبر (9 آبان) اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رویترز در تشریح چرایی این تصمیم، به نقل از یک کارشناس بازار می‌نویسد که اقدام دولت ترامپ برای فروش ذخایر نفتی، در راستای مقابله با افزایش قیمت نفت‌ در ماه‌های آینده است.
رویترز تاکید می‌کند که این تصمیم همچنین می‌تواند به خواسته برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای تامین کسری بودجه دولت این کشور جامه عمل بپوشاند.
هر بشکه نفت آمریکا روز دوشنبه در بازارهای جهانی به قیمت 66 دلار و 36 سنت معامله شد که رشدی 45 سنتی را نسبت به روز گذشته (یکشنبه) نشان می‌داد. قیمت نفت در هفته‌های گذشته روندی نوسانی را پیموده است.
رویترز پیش از این در گفت وگو با کارشناسان حوزه انرژی، از احتمال افزایش بهای هر بشکه نفت به 150 دلار در پی آغاز تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران خبر داده بود.
اخیرا آژانس بین المللی انرژی هم در گزارشی، با بررسی پیامد تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر بازار جهانی نفت، هشدار داده بود که این اقدام می تواند مشکل جدی برای حفظ تولید در سطح فعلی ایجاد کند.
این نهاد نوشته بود که این تحریم‌ها «ممکن است به قیمت از دست رفتن ظرفیت کافی برای تولید مازاد منجر شود» و «چشم انداز بازار را تحت تاثیر قرار دهد».
درخواست آمریکا از کشورها برای قطع واردات نفت از ایران تاکنون با مخالفت جدی کشورهایی همچون چین و هند مواجه شده است.
شبس ** 9386 *1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آمريكا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز

مدیرعامل «توتال انرژی» هشدار داد تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه، باعث افزایش شدید قیمت گاز و سود بردن فروشندگان جهانی گاز از جمله خود «توتال انرژی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاتریک پویانه در پاسخ به سوال تحلیلگری که درباره تاثیر تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا پرسیده بود، گفت: اگر اتحادیه اروپا، پروژه «یامال ال‌ان‌جی» را تحریم‌ کند، قیمت ال‌ان‌جی به سرعت بالا خواهد رفت و در سطح جهانی، به نفع ما خواهد بود. اگر تحریم‌هایی در کار باشند، مثبت است و منفی نیست زیرا درآمد توتال از پروژه «یامال ال‌ان‌جی»، کاملا محدود است.

مدیرعامل «توتال انرژی» گفت: سران اروپا بر این موضوع واقف هستند که امنیت تامین کنونی آنها، بر ال‌ان‌جی متکی است و نمی‌خواهند دوباره افزایش قیمت را مشاهده کنند. آنچه من درک می‌کنم این است که آنها ممکن است ایده‌هایی داشته باشند اما این ایده‌ها برای سال ۲۰۲۷ به بعد خواهد بود نه قبل از آن.

شرکت فرانسوی «توتال انرژی»، سهم ۲۰ درصدی در پروژه «یامال ال‌ان‌جی» واقع در شرق روسیه دارد و سهم عمده این پروژه در اختیار شرکت روسی نواتک است. توتال همچنین ۱۹.۴ درصد سهم در نواتک دارد.

پویانه اظهار کرد: توتال، سود نقدی از پروژه «یامال ال‌ان‌جی» از سال ۲۰۲۳ دریافت نکرده است زیرا تحریم‌ها علیه مبادلات مالی با روسیه، خارج کردن پول از این کشور را دشوار کرده است. این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون دلار سود نقدی نیم سالانه را در اواخر سال ۲۰۲۲ از نواتک دریافت کرد.

قیمت گاز طبیعی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و کاهش شدید واردات گاز از روسیه در سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافت.

ظرفیت جهانی جدید ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۲۷ که قرار است پروژه‌های بیشتری راه اندازی شوند، محدود خواهد بود و به معنای آن است که اروپا با آسیا و خریداران دیگر برای محموله‌های ال‌ان‌جی، در رقابت خواهد بود و این موضوع، قیمت‌ها را بالا می‌برد.

چندین کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌هایی علیه ال‌ان‌جی روسیه شده اند اما برای تصویب چنین اقدامی، موافقت همه اعضای این بلوک، ضروری است.

روسیه در سال میلادی گذشته، ۱۴.۸ درصد از گاز اتحادیه اروپا را تامین کرد و محموله‌های ال‌ان‌جی تخفیف‌دار روسیه، تا حدودی جایگزین واردات گاز اروپا از این کشور از طریق خط لوله شد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و کسب و کارهای اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تضمین امنیت تامین آن، تحت فشار قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران