Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:57:12 GMT

مهمانی ترسناک که شب‌ها سراغتان می‌آید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۶۳۰

مهمانی ترسناک که شب‌ها سراغتان می‌آید

همایون پورکرامتی روانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در مورد اختلال بختک در خواب اظهار کرد: بختک یا همان فلج خواب در واقع نوعی توهم و اختلال خواب است که در کنار احساس ترس و خفگی، واکنش‌های جسمی (معمولا با از دست دادن توانایی حرکت و تکلم به صورت ارادی) را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر تقسیم شدن خواب انسان به دو مرحله رم (REM) و نان‌رم (NREM) ادامه داد: مرحله رم که خواب فعال هم خوانده می‌شود، با حرکت سریع مردمک چشم، افزایش فشار خون وافزایش تنفس همراه است و با افزایش کارکرد مغز منجر به دیدن خواب می‌شود؛ مرحله نان‌رم دارای چهار بخش است که اختلال بختک در بیشتر مواقع بین بخش ۳ و ۴ این مرحله اتفاق می‌افتد.

پورکرامتی با اشاره به اینکه  عارضه فلج خواب، در سنین پایین‌تر و به ویژه  دوره نوجوانی محتمل‌تر است، بیان کرد: علت دقیق بروز این اختلال در افراد مشخص نیست، اما اضطراب، استرس، ابتلا به برخی بیماری‌ها و در کل تغییرات و تحریک‌های  نابجای مغز می‌تواند در بروز آن تاثیر گذار باشد.

این روانپزشک افزود: در حالت عادی بروز این عارضه بین افراد مشکل ساز نیست، اما گاهی تکرار‌های متعدد یا همراه شدن آن با علائمی در سر و گردن می‌تواند نشانه‌ای از وجود بیماری صرع باشد که با انجام آزمایش و بازبینی نوار مغز بیمار به راحتی قابل تشخیص است.

وی با تاکید به نگران کننده نبودن بروز این اختلال تصریح کرد: در بیشتر موارد مراجعه به پزشک و مصرف منظم داروها، درمانی قطعی را برای افراد در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

چرا بختک سراغمان می آید؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد

تجملیان، قائم مقام پیام رسان بله از بروز اختلال در عملکرد این پیام‌رسان خبر داده بود و اعلام کرد که رفع اختلال این پیام رسان در حال بررسی است.

همچنین پس بررسی‌های انجام شده، قائم مقام پیام رسان بله اعلام کرد که اختلال لحظه‌ای در عملکرد این پیام رسان برطرف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • سکانس‌هایی از فیلم مهمانی خصوصی
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • (ویدیو) بدلکاری ترسناک تام کروز با پرش واقعی از روی کوه
  • فیلم| تصاویر ترسناک از طوفان شن در مسیر جاده زاهدان
  • اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد
  • (ویدیو) تصاویر ترسناک از طوفان شن در مسیر جاده زاهدان
  • ماه مهمانی خدا از نیمه گذشت
  • مهمانی ۴۰ میلیارد تومانی سلبریتی‌ها؟
  • استقبال از ماه رمضان با موسیقی
  • هنگام بروز گوش درد کودکان در سفر چه کنیم؟ (فیلم)