Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:05:23 GMT

وزارت صمت خرید کالای خارجی را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۶۹۶

وزارت صمت خرید کالای خارجی را ممنوع کرد

به گزارش جماران؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت به همه واحدها، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ کرد از خرید کالا و استفاده از خدمات خارجی خودداری کنند.

با بروز شدن فهرست تولیدات و خدمات داخلی در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت­ همه ­واحدها، سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه این وزارتخانه مکلف شدند با مراجعه به فهرست یاد شده از خرید کالای خارجی و خدماتی که نام آنها در فهرست مذکور درج شده است خود داری کنند و مراقبت و نظارت داشته باشند تا پیمانکاران آنان نیز این موضوع را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است طبق یکی از بندهای قانونی، ارجاع­ همه ­فعالیتهای خدماتی ( فنی و مهندسی )، ساخت،‌ نصب و تامین کالاهای مورد نیاز فقط به شرکتهای ایرانی دارای صلاحیت مجاز است و در صورت عدم ارائه خدمات و کالاهای مورد نظر از سوی شرکتهای ایرانی، صرفا با رعایت ماده 4 قانون مذکور ( هماهنگی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت ) می تواند با مشارکت ایرانی – خارجی یا خارجی واگذار شود.

بروز رسانی فهرست تولیدات و خدمات داخلی که در پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت درج شده است به دنبال تکلیف ماده 3 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و با همکاری انجمن ها و تشکلهای مربوط صورت گرفت.

این فهرست از طریق آدرس : www.mimt.gov.ir\tavanmandi قابل مشاهده است./

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت وزارت صنعت معدن وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت صنعت کالای خارجی وزارت صمت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین،برخی افراد سودجو قصد سوء استفاده از شرایط فعلی بازار را دارند تا با افزایش خودسرانه قیمت ها، نظم عمومی بازار را بر هم بزنند.

وی اظهار کرد: افرادی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده بودند، با ورود به موقع کارشناسان و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، موضوع بررسی و پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی با عنوان تخلف گران‌فروشی به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: تا بازگشت قیمت‌ها به حالت منطقی، بازرسی‌های سرزده از میدان میوه و تره بار و برخورد جدی با متخلفان ادامه خواهد داشت.

 در روزهای گذشته افزایش بی ضابطه عوارض ورودی میدان میوه و تره بار اردبیل، موجب اخلال در روند عادی فعالیت میدان تره بار اردبیل شده و صف‌های طویل در مقابل ورودی آن تشکیل شده بود.

این وضعیت، طی چند روز اخیر فعالان در این بازار و خریداران از آن محل را دچار مشکلات عدیده از جمله افزایش نرخ خرید و فروش محصولات عرضه شده کرده بود.

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی