Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:47:16 GMT

وقتي گرسنه ايد اين غذاها را نخوريد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۷۰۴

وقتي گرسنه ايد اين غذاها را نخوريد

خبرگزاري آريا -

شکلات به هيچ عنوان سيرکننده نيست و هر تکه آن نيز حاوي ميزان زيادي کالري است
همه ما روزانه چندين مرتبه گرسنه‌مان مي‌شود. گرسنگي يک احساس عادي است که نشان مي‌دهد بدن به خوبي کار مي‌کند و خبر از اين دارد که ذخيره انرژي‌مان رو به اتمام است. بنابراين به غذا خوردن نياز داريم. اما اين موضوع به اين معنا نيست زماني که گرسنه‌تان مي‌شود، هر ماده غذايي را که دم دستتان بود، ميل کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مطلب چندين خوراکي را معرفي مي‌کنيم که احتمالاً مورد علاقه‌تان نيز است. اما به عقيده متخصصان حوزه سلامت براي سير شدن مواد مناسبي محسوب نمي‌شود.
وقتي گرسنه‌ايد آب ميوه مي‌نوشيد
اولين اشتباهي که خيلي از ما در زمان گرسنگي مرتکب مي‌شويم نوشيدن آب ميوه است. واقعيت اين است که احساس گرسنگي با کاهش قند خون و همچنين ترشح هورموني به نام گرلين که از معده ترشح مي‌شود، در ارتباط است. اين مواد دست به دست هم مي‌دهد تا مغز فعال شود و ما را به سمت خوردن هدايت کند.

پنير حاوي نمک است که حس چشايي را تحريک مي کند و ميل به زياده‌روي را بالا مي‌برد
وقتي گرسنه‌ايد شکلات مي‌خوريد
انواع مختلف شکلات در بازار وجود دارد و بيشتر افراد نيز عاشق اين مواد غذايي خوشمزه هستند. اما واقعيت اين است که اين شکلات‌ها قند و چربي زيادي وارد بدن مي‌کند و علاوه براين توان ايجاد اعتياد را نيز دارد. يعني اين که بعد از خوردن چند تکه شکلات ميل به خوردن بقيه آن نيز بيشتر مي‌شود.
مشکل مصرف اين بمب‌هاي کالري اين است که به هيچ عنوان سيرکننده نيست و هر تکه کوچک آن نيز حاوي ميزان زيادي کالري است. در واقع هر 20 گرم شکلات حدود 100 کيلوکالري دارد.
زماني که گرسنه‌ايد نان و پنير مي‌خوريد
احتمالاً تعجب کرده‌ايد. چون خوردن نان و پنير بدون شک ايده خوبي براي ميان وعده است. با اين که نان و پنير حاوي مواد مغذي زيادي است و پروتئين و کربوهيدرات‌هاي پيچيده دارد اما زماني که گرسنه‌ايد (به ويژه عصرها و قبل از وعده شام) احتمال اين که نصف يک پنير و تمام باگت را ميل کنيد زياد است.
بنابراين در اين جا صحبت از غذاي ناسالم در ميان نيست بلکه مشکل به زياده‌روي برمي‌گردد. يادتان باشد که پنير حاوي نمک است که حس چشايي را تحريک مي کند و ميل به زياده‌روي را بالا مي‌برد. توصيه مي‌شود از پنيرهاي کم‌چرب و کم نمک استفاده و تا حد امکان نان‌هاي کامل مصرف کنيد. مصرف يک‌چهارم باگت و 40 گرم پنير کافي است. البته اگر دغدغه تناسب‌اندام نداريد، مي‌توانيد با خيال راحت نان و پنير ميل کنيد.
وقتي گرسنه‌ايد کيک و شيريني مي خوريد
کافي است که نگاهي به ترکيبات کيک يا شيريني مد نظرتان بيندازيد. بدون شک ميزان پروتئين موجود در اين قبيل محصولات که به صورت پررنگ روي بسته بندي درج مي‌شود، چشمگير است. ميزان پروتئين برخي از اين محصولات حدود 9 تا 10 درصد است که بدون شک براي رفع گرسنگي عالي است.
هر 100 گرم کيک و شيريني بين 350 تا 450 کالري دارد. از اين رو اين قبيل محصولات براي افرادي که دغدغه وزن دارند انتخاب مناسبي محسوب نمي‌شود
منبع:zendegisalam.khorasannews​.‎​com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • دو ماده غذایی که انگل روده را از بین می‌برند
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید |‌حرف های جنجالی مدیر آزمایشگاه در تلویزیون | ویدئو
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • (ویدئو) آب چاه بخورید، ولی آب معدنی نخورید!
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)