Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@10:36:13 GMT

پرورش زنبور در پشت‌بام

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۷۴۸

پرورش زنبور در پشت‌بام

دانشگاه مک‌ایوان در کانادا برای تولید عسل، شش کندوی عسل روی پشت‌بام ساختمان‌های کمپ دانشگاه نصب کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از یونیورسیتی افرز، دانشگاه مک‌ایوان طی اقدام جالبی در پشت‌بام یکی از ساختمان‌های سه طبقه کمپ دانشگاه شش کندوی عسل نصب کرده است. چهار مورد از این کندوهای عسل به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی در ماه مه 2016 در ساختمان شماره پنج دانشگاه مک‌ایوان قرار داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس تصمیم گرفته شد عسل‌های تولیدی این کندوها بسته‌بندی شود و در کمپ دانشگاه به فروش گذاشته شود. تمام عسل‌ها طی 23 دقیقه به فروش رفت.

این آزمایش چنان موفق بود که دو کندوی دیگر نیز به آن اضافه شد. به گفته مسئولان دانشگاه، تنها در سال جاری 36 کیلو عسل در کمپ دانشگاه به فروش رفته است.

در سال 2015 وقتی زنبورداری در محوطه کمپ دانشگاه به طور قانونی آزاد اعلام شد، تری داناوان مدیر دفتر آموزش الکترونیک شروع به پرورش زنبور کرد تا عسل مورد نیاز خود و دانشگاه را تأمین کند.

پرورش زنبور در شهر می‌تواند زندگی کشاورزی و شهری را به هم نزدیک کند و افراد محلی را تشویق کند که از محصولات طبیعی استفاده کند. این پروژه حتی توانسته است فرصت آموزشی برای دانشجویان و اعضای جامعه دانشگاهی فراهم کند.

دانشگاه مک‌ایوان برای بازدید از این مزرعه پرورش زنبور عسل تورهایی راه‌اندازی کرده است و به آنها اطلاعاتی درباره زنبورداری و امنیت غذایی ارائه می‌دهد.

در طول دو سالی که از شروع این پروژه می‌گذرد 12 دانشجو به داناوان در زنبورداری و تولید عسل کمک کرده‌اند.

بخش شیمی دانشگاه مک‌ایوان از عسل‌های تولیدی نمونه‌برداری می‌کنند تا میزان فنول آن را کنترل کنند و از سلامت این عسل‌ها مطمئن شوند. موفقیت این پروژه دانشگاهی باعث شده است که باغدارها و پرورش‌دهنده‌های عسل محلی برای مشورت به سراغ داناوان بیایند.

در کمپ دانشگاه مک‌ایوان پروژه‌های دیگر تولید مواد غذایی از جمله یک باغ برج و یک آکواپونیک (هر گونه سامانه که فعالیت‌های کشاورزی را با پرورش هر گونه حیوان مانند دام یا آبزی در محیط‌های محدود شده ترکیب کند) نیز وجود دارد.

انتهای پیام/4056/4021

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • بازگشت ایوان اندیکا به تمرینات گروهی رم
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد