Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:34:37 GMT

ماجرای ارز دارویی بیماران سرطانی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۶۸۲۴

ماجرای ارز دارویی بیماران سرطانی

سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به عدم تخصیص ارز دولتی برای بیماران مبتلا به سرطان، توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به عدم تخصیص ارز دولتی برای بیماران مبتلا به سرطان، توضیحاتی ارائه داد.

کیانوش جهانپور، در خصوص اظهارات یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که از عدم تخصیص ارز دولتی برای دارو‌های وارداتی بیماران مبتلا به سرطان گفت: من متوجه طرح این موضوع از سوی این نماینده مجلس نشدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا، حداقل مطمئن هستم که در حوزه دارو، اولویت با بیماران خاص و صعب العلاج است.

روز گذشته بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از عدم پیش‌بینی تامین ارز دولتی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران سرطانی، انتقاد کرده بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، با تاکید بر اینکه برای دارو‌های بیماران خاص و صعب العلاج، همواره ارز مورد نیاز دارو‌های وارداتی تخصیص داده شده است، تصریح کرد: این دسته از بیماران، در اولویت تخصیص ارز دولتی برای دارو قرار دارند.

وی در ارتباط با دارو‌های تولید داخل، گفت: طبق الزامات قانونی و اسناد بالادستی، آن دسته از دارو‌های وارداتی که مشابه داخلی دارند، اولویت با تولید داخل است و ما موظف هستیم از دارو‌های تولید داخل حمایت کنیم.

جهانپور تاکید کرد: دارو‌های شیمی درمانی هم در همین سیاست‌ها گنجانده شده اند و ما ملزم به حمایت از دارو‌های تولید داخل هستیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: ارز دارویی بیماران سرطانی داروهای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

بهادر صیدمحمدیان با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها تنها می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی را ارائه دهند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی با تأکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو یا فرآورده دارویی تنها داروخانه است، اظهار کرد: هرگونه فروش دارو یا فرآورده دارویی اعم از داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا داروهای شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها توسط بازرسان، این فرآورده‌ها به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • میکرو بمب‌افکن برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • جزئیات تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۳ اعلام شد