Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@12:02:22 GMT

سوال از رئیس‌جمهور در راستای کمک به دولت است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۷۱۷۷

سوال از رئیس‌جمهور در راستای کمک به دولت است

نماینده مجلس شورای اسلامی، سوال از رئیس‌جمهور را در راستای بهبود شرایط اقتصادی دانست و گفت: این سوال اصلا سیاسی نیست، بلکه به نفع ملت ایران و در راستای کمک به دولت است.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور گفت: سوال از رئیس‌جمهور اقتصادی است نه سیاسی و به نفع ملت ایران و در راستای کمک به دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سوال از رئیس‌جمهور را حق قانونی نمایندگان ملت دانست و افزود: البته طرفداران دولت و جریان اصلاحات که شریک دولت در مشکلات کنونی کشور هستند، تمایل ندارند نمایندگان به وظیفه خوشان عمل کنند و دلشان می‌خواهد با سکوت از همه ناکارآمدی‌های دولت عبور کنیم. برخی افراد هم به خاطر رذالت سیاسی که دارند مشکلات دولت رابه گردن نظام می‌اندازند و با انواع حقه‌بازی‌ها می‌خواهند دولت را از وسط معرکه ناکارآمدی نجات دهند.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوالات مطرح شده از رئیس‌جمهور درباره رکود اقتصادی، فساد، ارز و سکه، بیکاری و قاچاق است. طی پنج سال اخیر و در دولت آقای روحانی رکودی بر کشور حاکم شده و هزاران کارخانه تعطیل شده و وضعیت بیکاری به طرز وحشتناکی افزایش یافته و دولت هم اقدام مهمی در این زمینه انجام نداده است. متاسفانه در این مدت بخش مهمی از منابع ارزی کشور صرف قاچاق کالا شده است و به خاطر بهم ریختگی مدیریتی در دولت در این زمینه پرونده خوبی نداریم و شخص رئیس‌جمهور هم در این زمینه مقصر است که باید جواب دهد.

وی بیان کرد: متاسفانه به خاطر تصمیم‌گیری‌های غلط برخی مسئولین که بعضا بوی خیانت از آن بیرون می‌آید، میلیاردها دلار ارز کشور به باد رفته و به جیب مفت‌خواران ریخته شده است. ده‌‌ها تُن سکه و طلا به نصف قیمت به رانت‌خواران داده و فروخته شده است. ارز مسافرتی را به برخی افراد می‌دهند که به خارج از کشور بروند و خوشگذرانی کنند.

دهقان، موضوع تحریم را سوال دیگر نمایندگان ملت از رئیس‌جمهور بیان کرد و گفت: دولت فکر می‌کرد اگر برجام را امضا کنیم تحریم یکجا لغو می‌شود. در اثر این تصمیم‌های غلط، اقتصاد ایران در برابر رفتارهای آمریکا شرطی شد و حالا چه کسی باید پنج سال شرطی کردن اقتصاد ایران در برابر مطالب مقامات آمریکایی را پاسخ دهد؟ چرا دولت اقدامی برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی جهت از بین بردن تحریم‌ها انجام نداد و فقط منتظر امضای برجام شد و سال‌ها کشور دچار رکود شد؟

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما درک می‌کنیم که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و دولت باید فرمانده این جنگ باشد. معتقدیم دنبال بی‌ثبات‌سازی سیاسی نباید باشیم ولی از دولت توقع داریم اشتباهات گذشته را از الان جبران کند. گذشته هرچی بوده تمام شده و دولت الان باید تمام نیروی خود را صرف اشتباهات کند. اگر دولت این کار را کند و از ظرفیت‌های داخلی، محققین جوان و متخصصان داخلی برای رفع مشکلات کشور و جنگ اقتصادی علیه آمریکا استفاده کند می‌توانیم پیروز باشیم، اما نگرانیم که دولت همچنان راه گذشته را ادامه دهد و نگاهش به دهان آمریکا باشد که چه زمانی از آنها پیام سازش می‌آید. اگر دولت خود را مهیا برای مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی دشمن آماده کند حتما از دولت حمایت می‌کنیم ولی متاسفانه علیرغم حرف‌هایی که دولت زده عملی از آن نمی‌بینیم.

انتهای پیام/4071

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای میزبانی از رئیس جمهور آماده ایم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمدرضا هاشمی با اشاره به بررسی کارشناسان نهاد ریاست جمهوری از پروژه های عمرانی و اقتصادی ؛ از مردم استان سمنان دعوت کرد در مراسم استقبال و دیدارهای مردمی رئیس جمهور شرکت کنند .

 رئیس جمهور روز پنج شنبه سی ام فروردین ماه به  استان سمنان سفر می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته وی ، در دور اول سفر رئیس جمهور به استان سمنان در آبان ۱۴۰۰، پرداخت ۱۳ هزار تسهیلات قرض الحسنه، تفاهم نامه بخش خصوصی با واحد‌های تولیدی و اختصاص بیش از ۱۱ هزرار و ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی محقق شد.

استاندار سمنان افزود : دور اول سفر ، ۱۴۵ مصوبه با ۴۶۷ ریز پروژه داشت و مجموع میزان تحقق طرح های عمرانی و اقتصادی این سفر به استان سمنان ۸۲ درصد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  • رئیس جمهور وارد سمنان شد
  • ضرورت رسیدگی سریع‌تر به سیل‌زدگان مناطق جنوبی کشور
  • برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • برای میزبانی از رئیس جمهور آماده ایم