Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برخی هجمه‌ها درباره سهمیه کنکور برای خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران را "جوسازی" خواند. ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳ استانها سمنان نظرات

احمد همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با بیان اینکه در هجمه درباره سهمیه کنکور خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران گفته می‌شود که این افراد با کسب هر نمره می‌توانند وارد دانشگاه شوند؛ این موضوع را تکذیب کرد و اظهار داشت: این موضوعات همه جوسازی است و این گونه که مطرح می‌شود نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان شرایطی دشوارتر از دیگر اقشار جامعه برای عرصه‌های مختلف رقابتی داشته‌اند خاطرنشان کرد: زندگی و شرایط خانواده شهدا و جانبازان مانند دیگر افراد  نبوده و شرایط سخت‌تری را تحمل کرده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جانبازان بالای 25 درصد و خانواده شهدا با شرایطی خاص از سهمیه 25 درصدی کنکور بهره‌مند‌می شوند افزود: برای خانواده‌های جانبازان کمتر از 25 درصد و  فرزندان ایثارگران با سابقه بیش از 6 ماه حضور در جبهه نیز تنها پنج درصد سهمیه جداگانه در کنکور سراسری قرارداده شده است.

همتی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون فعلی فرزندان ایثار گرو جانباز باید پایه علمی لازم را طبق ضوابط داشته باشند افزود: در حال حاضر فرزندان خانواده شهدا و جانبازان برای قبولی در کنکور باید 70 تا 75 درصد از حداقل پایه علمی را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه القا شده در جامعه درباره سهمیه خانواده‌های شهدا و جانبازان در کنکور و موارد مشابه آن اشتباه است خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال تغییر راه حمایت از فرزندان خانواده شهدا، جانبازان در آزمون کنکورسراسری است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های  مجلس برای تغییر راه حمایت از فرزندان خانواده شهدا، جانبازان به و به‌ویژه جانبازان با درصد بالا افزود: اگر قرار است فرزندان این خانواده‌ها امتیازی در آزمون کنکور سراسری دریافت کنند بهتر است؛ به گونه‌ای باشد تا جوسازی علیه آنان صورت نگیرد.

انتهای پیام/م

R41366/P1486/S6,64/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح نور که به همت نیروی انتظامی در حال اجراست، مایه قوت قلب و امید مردم به ویژه مؤمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: مردم توقع داشتند با مظاهر بی عفتی و بی حیایی و اینکه بعضاً در کوچه‌ها و خیابان‌ها عده‌ای بسیار هنجارشکنانه رفت و آمد می‌کنند برخورد شود.

وی تصریح کرد: این طرح ثابت کرد که نظام قصد دارد بسیار با تدبیر و حکیمانه این برخورد را انجام دهد اما قوای سه گانه باید در اسرع وقت یک قانون دقیق و کامل در حوزه عفاف و حجاب تصویب و اجرا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق مطرح کرد: اجرای طرح نور به صورت موقتی است تا آن قانون موردنیاز تصویب و اجرا شود و به نظر می‌رسد که تمام نهادهای فرهنگی در این امر در حال کمک هستند.

وی با بیان اینکه هجمه بسیاری از سوی دشمن وارد می‌شود اما نهادهای فرهنگی نیز با تمام توان در حال فعالیت هستند، گفت: با این کار خط ما از دشمن به ویژه مواجب بگیران که مأمور ایجاد ابتذال در ایران هستند جدا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز خاطرنشان کرد: دشمنان در این عرصه هم سیلی محکمی از مردم خواهند خورد و این ملت با اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی خود پاسخ هجمه‌های فرهنگی ابتذال را خواهند داد.

کد خبر 6088415

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه