Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@14:15:01 GMT

نقش کلیدی مساجد در عرصه فرهنگ‌سازی گم‌ شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۷۹۴۲

نقش کلیدی مساجد در عرصه فرهنگ‌سازی گم‌ شده است

زهره مظفری، از فعالان قرآنی ـ فرهنگی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد گم‌شدن نقش کلیدی مساجد در عرصه فرهنگ‌سازی هستیم و گویی کسی هم این انتظار را از مساجد ندارد، اظهار کرد: امروز طرح و برنامه مشخصی برای مسجد ندارند و از سوی مسئولان بالادستی نیز انتظار و وظیفه‌ای برای مساجد مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از سوی دیگر متولیان مساجد هم به این موضوع فکر نکرده و حتی جایگاهی را برای فعالیت‌های جاذب جوانان و نوجوانان به‌ بستر مسجد تعیین و اجرا نمی‌کنند و انتظارات از مسجد به حداقل‌ها محدود شده است.
مظفری تصریح کرد: نسل امروز باید خود وارد این عرصه مبارک کند و بداند که این محیط می‌تواند تضمین‌کننده زندگی آن‌ها باشد، چرا که  تلاش آن‌ها می‌تواند تکانی به مسئولان و متولیان امر مساجد بدهد و آن‌ها را نیز نسبت به اهمیت مسجد حساس کند.
این استاد و فعال قرآنی تأکید کرد: این سخن حجت‌الاسلام پناهیان مبنی بر راه‌اندازی مجدد مساجد باید شکل بگیرد لذا برای نیل به این منظور نیازمند تعیین بخش‌های مختلف در محیط آن برای رفع نیازهای عامه جامعه هستیم.
وی با اشاره به اینکه اگر این اتفاق بیافتد و برنامه‌هایی مشخص و از تولیت مسجد هم اجرای آن را خواستار باشند بی‌شک شاهد تحول بزرگی در این مسیر خواهیم بود، اظهار کرد: گاهی برخی رفتارها در محیط مسجد صورت می‌گیرد و واکنش‌هایی را نیز به همراه دارد، رفتارهایی که گاه منجر به این می‌شود که افراد دیگر در مسجد احساس آرامش و نشاط نداشته باشند و دیگر در مسجد حضور پیدا نکنند. باید در مقابل این نوع رفتارها در مقابل به‌ویژه کودکان برخورد لازم صورت بگیرد تا شاهد تکرار این رفتارهای اشتباه نباشیم.
این فعال فرهنگی بیان کرد: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا مساجد نمونه شهر شناسایی و اقدامات و برنامه‌های موفق و اثربخش آن‌ها به‌عنوان الگویی به همگان معرفی شود تا بتوان در سایه نمونه‌سازی این‌گونه اقدامات و برنامه‌های ایده‌های نویی را شبیه‌سازی و در محیط مسجد در راستای جذب حداکثری نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی به کار برد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین نظارت بر مساجد ظرفیت مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی

دریافت 42 MB

حجت الاسلام هادی سلطانی کیا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان خوشاب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان رهبر معظم‌انقلاب برای توجه به فرهنگ و جهاد در عرصه فرهنگی اظهار کرد: برای عمران و آبادانی ساختمان‌ها خیلی از مردم یاری می‌کنند و مهندسان می‌توانند بناهای ساختمانی را تکمیل کنند ولی در عرصه فرهنگی نیازمند جهاد مبلغان برای حضور در روستاها وتوجه به مناطق محروم و توجه به فرهنگ کودکان معصومی است که برای رشد نیازمند قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی هستند.

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6088686

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی