Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: گیاهان دارویی یک ظرفیت منحصر به فرد برای استان فارس است که می توان از این ظرفیت در جهت خلق ثروت برای استان فارس بهره گرفت .

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، محمدصادق حمیدیان در مجمع عمومی موسسین انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیاهان دارویی استان فارس، گفت: استان فارس یکی از استان های برخوردار در حوزه گیاهان دارویی است که اگر سهم ملی صادرات استان از گیاهان دارویی را بالا ببریم، این امکان وجود دارد که تشکل ملی گیاهان دارویی را با همکاری پنج استان دیگر به شکل ملی و با مرکزیت شیراز دنبال کنیم‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه تولید گیاهان دارویی نیز شاهد برخی رفتارهای نا متعارف هستیم به طوری که گیاهان دارویی با حجم بالای کود شیمیایی رشد و تولید داده می شود درحالی که اصالت این گیاهان رشد در محیط ارگانیک است‌.

حمیدیان گفت: بهترین حوزه عرضه گیاهان دارویی در جهان، ارگانیک بودن آن است، لذا گرفتن پروانه های ارگانیک از مراجع بین المللی تایید شده، برای تولیدات ما در استان بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: همچنین تولید ارگانیک گیاهان دارویی استان فارس کیفیت، تولید ثروت و جایگاه گیاهان دارویی ما را در بازارهای جهانی بیش از پیش می کند.

وی ادامه داد: علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که در زمینه گیاهان دارویی در استان فارس وجود دارد شاهد اتفاق‌های ناخوشایند نظیر سودجویی، رقابت ناسالم در بازار هدف، عدم توجه به مکانیزم بازار در عرضه و تقاضا و عدم تعریف اصولی از بازار هدف در حوزه صادرات گیاهان دارویی هستیم که زیبنده این حوزه نیست‌.

نایب رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: باید با نگاه به ارگانیک بودن کالای تولیدی در زمینه گیاهان داویی را به قیمت کالای ارگانیک ور قابتی در بازارهای هدف عرضه شود.

حمیدیان با اشاره به مشکلات در بازار برخی از گیاهان دارویی، یکی از اهداف انجمن گیاهان دارویی را هم‌افزایی برای خلق ثروت دانست و گفت:  در زمینه گیاهان دارویی کتاب گزارش سالانه سازمان جهانی در محصولات ارگانیک در اتاق بازرگانی فارس ترجمه شده که در این کتاب اطلاعات و موارد قابل توجهی بیان شده است که به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گياهان دارويي منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • افتتاح بزرگترین دهکده آموزشی و پژوهشی گیاهان دارویی گلستان
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • مبادله ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری فارس و هیئت‌های خارجی