Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@07:02:15 GMT

12 هزار و611 معتاد استان اردبیل در حال ترک اعتیاد هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۸۵۳۲

12 هزار و611 معتاد استان اردبیل در حال ترک اعتیاد هستند

اردبیل -ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل گفت:12هزارو 611 معتاد در مناطق مختلف این استان در چرخه ترک اعتیاد وبهبود از این بیماری هستند.

به گزارش ایرنا، بهنام بهشتی سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال افزود: تاکنون بیش از 2 هزار معتاد نیز با اقدام های درمانی از دام اعتیاد رهایی یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در حال حاضر 93 مرکز ام ام تی درمان سرپایی و 9 مرکز اقامتی ترک اعتیاد دراستان فعالیت دارند.
به گفته وی، در سه ماهه اول امسال 978 معتاد دستگیر شده در استان برای سم زدایی وترک اعتیاد به مراکز اقامتی بهبود وترک اعتیاد معرفی شده اند که هزینه های درمان وبهبود این افراد از سوی دولت تامین می شود.
بهشتی اظهار داشت: در همین مدت 51 معتاد بی سر پناه مرد و10 معتاد زن رانده شده از خانواده با همکاری بهزیستی استان در مراکز اقامتی پذیرش شده و یا به مراکز اقامتی آذر بایجان شرقی معرفی شده اند.
وی از کاهش آمار زنان معتاد فوت شده خبرداد وگفت: در حالی که تعداد این افراد در بهار سال گذشته 40 نفر بوده این تعداد به 11 نفر در بهار امسال رسیده است.
او اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال 241 زن معتاد در مراکز ام ام تی وسرپایی ترک اعتیاد استان تحت درمان بیماری اعتیاد قرار گرفته اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در راستای همه گیر شدن آموزش های پیشگیری از اعتیاد وآگاه سازی اقشار مختلف مردم از عواقب مواد مخدر طرح های کارد، پیمان وکرامت و همچنیین پیشگیری مسجد محور، محله محور ومدرسه محور در دستور کار این شورا قرار گرفته است.
بهشتی با بیان اینکه استاندارد راه اندازی مراکز سرپایی ترک اعتیاد در کشور به ازا هر 15 هزار نفر یک مرکز است، گفت: در حال حاضر سه مرکز سرپایی درمان اعتیاد ویک مرکز اقامتی بهبود در شهرستان خلخال فعالیت می کند و برای افزایش 2 مرکز سرپایی درمان جدید در این شهرستان نیز تلاش می شود.
استان اردبیل در زمینه تعداد معتادان وضعیت نسبتا مناسبی داشته و جزو مناطق با وضعیت سفید می باشد.
6016/7119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مواد مخدر بهشتي معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان جغتای گفت: در بازرسی‌های مشترک کارشناسان کارشناسان شبکه بهداشت و درمان  از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز اقامتی، واحد‌های صنفی، کارگاه‌های تولیدی، خدماتی   ۱۲۵ کیلو گرم گوشت قرمز و آلایشات مرغ فاقد گواهی بهداشتی و بدون هویت کشف شد.

غلامرضا شرفی افزود. کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در این بازرسی  ۶۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاقد مصرف، ۱۰ شانه تخم مرغ تاریخ گذشته و ۴۵ کیلوگرم آلایشات مرغ فاسد، جمع آوری و معدوم کردند

وی از شهروندان در خواست کرد هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی، گوشت قرمز، سفید، تخم مرغ و...، پس از دقت نظر به شرایط ظاهری، به تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند و پس از اطمینان از شرایط مناسب نگهداری فرآورده‌ها، خرید خود را انجام دهند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را جهت پیگیری، نظارت و رسیدگی، به سامانۀ ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • تعداد مراکز ترک اعتیاد در خراسان شمالی به ۱۲۷ مرکز می‌رسد
  • امروز در رسانه‌ها چه گذشت؟
  • تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت
  • پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی در اردبیل
  • عودت ۱۰ هزار دلار به مسافران در پی آرای صادره ناشی از شکایات
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • کشف ۱۲۵ کیلوگرم گوشت و آلایشات مرغ فاسد در جغتای