Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@07:17:51 GMT

قیمت انواع گوسفند زنده در عیدقربان؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۸۶۹۳

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با بیان اینکه کمبودی در زمینه عرضه دام برای روز عرفه و عید قربان وجود ندارد، گفت: هر کیلو دام زنده ۲۳ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است. ناطقان: علیرضا ملکی در رابطه با آخرین وضعیت عرضه دام زنده برای روز عرفه و عید قربان اظهار کرد: در کنار چهار مکان اصلی و دائمی عرضه دام در استان تهران در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران غرفه‌هایی در نظر گرفته شده که در این غرفه ها دامپزشکان برای تایید سلامت دام و لاشه آن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: عرضه‌کنندگان دام زنده برای عرضه دام در روز عرفه و عید قربان آمادگی بسیار خوبی دارند که با توجه به تجربه سال‌های گذشته با همکاری اتحادیه امور عشایر حدود ۵۰ هزار رأس دام برای استان تهران در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو دام زنده در شهرستان‌ها ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان و در شهر تهران ۲۳ تا ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و این درحالی است که کمبودی در رابطه با عرضه دام زنده برای عید قربان وجود ندارد.
او در پاسخ به این سوال که با توجه به نوسانات نرخ دلار میزان قاچاق و خروج دام زنده از کشور رشد می‌کند، آیا در شرایط فعلی با این موضوع روبرو هستیم؟ گفت: با توجه به تمهیدات مسئولان و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از سوی اتحادیه طی دو هفته گذشته با پدیده قاچاق و خروج دام زنده از کشور مقابله شد و دام زنده به بازار کشور بازگشت که اگر این موضوع انجام نمی‌شد، با کمبود دام در روز عرفه و عید قربان روبرو بودیم.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تاکید کرد: دام‌های عرضه شده در روز عید قربان اکثرا از استان‌های غربی و شهرهای مناطق شرقی کشور همچون مشهد، قوچان و سبزه‌وار تامین شده است که حجم قابل توجهی از این دام‌ها مربوط به عشایر کشور است.
ملکی در انتها توصیه کرد: متقاضیان دام در روز عید قربان خرید خود را به ساعات اولیه روز معطوف نکنند زیرا این موضوع عاملی خواهد شد تا قیمت دام تا حدودی افزایش یابد و از سوی دیگر مردم خرید خود را از مراکز تعیین شده انجام دهند. زیرا در این مراکز دامپزشکان سلامت دام و گوشت را بررسی می‌کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: گوسفند زنده ، عید قربان ، نوسانات نرخ دلار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گوسفند زنده عید قربان نوسانات نرخ دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخایر شکلات جهان در خطر است

ایتنا - شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.
به آخرالزمان شکلات‌ها رسیده‌ایم؟

شاید بد نباشد که عاشقان شکلات هرچه ظرف در خانه دارند، پر از شکلات کنند، چون دانشمندان دریافته‌اند بیماری ویرانگری که درختان کاکائو در غرب آفریقا را گرفتار کرده است، احتمالا می‌تواند عرضه شکلات در سراسر جهان را به مخاطره بیندازد.

بنیتو چن‌ــ‌چارپنتیر، استاد ریاضیات دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، و نویسنده این پژوهش دلسردکننده که به‌تازگی در مجله «پلاس وان» (PLOS One) منتشر شد، می‌گوید: «این بیماری ویروس تهدید واقعی برای عرضه جهانی شکلات است.»

این بیماری که به «بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو» (cacao swollen shoot virus disease) معروف است، از طریق چند گونه شپشک آردآلود، نوعی آفت گیاهی، که از محصول شکلات تغذیه می‌کنند، گسترش می‌یابد.

پس از آلوده شدن گیاه با این آفت، طیف وسیعی از علائم می‌توانند ظاهر شود. از جمله تورم ساقه‌ها و ریشه‌ها، ظاهر‌شدن رگبرگ‌های قرمز روی برگ‌های تازه‌جوانه‌زده و و گرد و کوچک‌شدن غلاف کاکائو.

به گزارش نیویورک پست، دانشمندان «جهانی‌ شدن، تغییرات اقلیمی، تشدید کشاورزی و کاهش انعطاف‌پذیری در سیستم تولید» را از جمله عوامل دخیل در این بیماری می‌دانند.

طبق تخمین کارشناسان، بیماری ویروسی ساقه متورم کاکائو، کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی برداشت در غنا را به دنبال داشته است که پس از همسایه‌اش، ساحل عاج، دومین تولید‌کننده بزرگ این ماده غذایی به شمار می‌رود. بیش از نیمی از شکلات‌‌های جهان از این دو کشور تامین می‌شوند.

چن چارپنتیر ابراز تاسف کرد و گفت: «غنا در سال‌های اخیر بیش از ۲۵۴ میلیون درخت کاکائو از دست داده است.»

به گفته این دانشمند، متاسفانه مبارزه با این طاعون نبردی دشوار بوده است. شپشک‌های آردآلود در مقابل آفت‌کش‌ها مقاومت بسیاری دارند و کشاورزان را مجبور می‌کنند تا برای پیشگیری از گسترش آفت، گیاهان آلوده را از بین ببرند، درختان مقاوم در برابر بیماری را پرورش دهند یا اینکه به گیاهان واکسن بیماری ویروسی ساقه متورم تزریق کنند.

با این حال، این واکسن‌ها گران‌قیمت‌اند و باری را بر دوش کشاورزان کم‌درآمد وارد می‌کنند و همچنین منجر به بازده کمتر کاکائو می‌شوند که عملاً شکست هدف برداشت‌شان را به دنبال خواهد داشت.

البته این آفت تنها تهدید تجارت جهانی کاکائو نیست. کارخانه‌های شکلات‌سازی در ساحل عاج و غنا فعالیت‌شان را متوقف کرده یا ظرفیت‌های عرضه را کاهش داده‌اند، زیرا توانایی خرید دانه‌ را ندارند. همین مساله باعث شد که قیمت کاکائو در سال گذشته بیش از دو برابر شود و از چندین رکود قیمت در تاریخ فروش این محصول، پیشی بگیرد.  

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!