Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام با حضور آیت‌الله اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دومین نشست هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام بعدازظهر امروز د‌وشنبه(۲۹مردادماه) در مجموعه ورزشی تلاش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست اعضای کمیسیون های مختلف به بیان نظرات خود پرداختند که در ابتداء محمد مهدی زاهدی رئیس هئیت موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی با اشاره به اینکه بزرگترین مولفه در حو‌زه اجتماعی اعتماد است، اظهار داشت: اعتماد مولفه های زیادی دارد، اعتماد می تواند در قالب های مختلفی چون اعتماد دولت به ملت اعتماد ملت به دولت و... وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این روزها در کشور شاهد هستیم که سایت ها و ‌فضای مجازی ضدانقلاب تلاش دارند اعتماد مردم نسبت به دولت و ‌نظام‌را از بین ببرند، اختلاف در بین برخی از کشورهای اسلامی هم امروز به خاطر همین بی اعتمادی است.

زاهدی تاکید کرد: یکی از مولفه های مهم در اعتماد موضوع وحدت است، ما در وحدت باید اصول مشترک بین مذاهب اسلامی را ‌پررنگ کنیم و بروی آنها تاکید کنیم، ما از طریق این شبکه اعتمادسازی می توانیم وحدت را بین جوامع اسلامی تقویت کنیم.

رئیس هئیت موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد اندیشمندان دانشگاهی یادآور شد: استفاده و بهره گیری از دانشگاهیان و کسانی که در حوزه فناوری در جهان اسلام کار می کنند بسیار می توانند در ایجاد وحدت کمک ساز باشد، امروز جایزه های علمی همچون جایزه علمی پیامبر اعظم(ص)، خوارزمی و حتی جشنواره فارابی می طلبد یک ارتباط مهم بین مجمع و سایر دستگاه های داخلی و حتی سایر کشورها ایجاد کند و این نوع ارتباط ا می تواند به ایجاد وحدت کمک کند.

زاهدی افزود: برای پروژه های مشترک علمی و فناوری می توانیم شرکت های دانش بنیان را ایجاد کنیم و این کار یک حسن دارد و آن هم این است که می توانیم در جوامع اسلامی فناوری را گسترش دهیم، ما از طریق استارتا‌پ ها که می تواند باعث ارتباط بین کشورهای اسلامی شود نیز استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اقتدار جهان اسلام می تواند پیامدهای استقلال جهان اسلام و در امتداد آن استقلال اقتصادی و تامین امنیت را به همراه داشته باشد.

در ادامه این نشست محمدی عراقی رییس هئیت موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد فرزندان شاهد با بیان اینکه وقت آن رسیده است که از حرف و گفتمان از وحدت دور شویم و به سمت کارهای خلاق در زمینه وحدت برویم، خاطرنشان کرد: وضعیت جهان اسلام و تفرقه خوب نیست، ما اگر پرچم برادری را بین سران کشورهای اسلامی بگسترانیم در ایجاد وحدت تاثیرگذار است.

وی افزود: ما نیاز مبرمی داریم تا در دهه چهارم انقلاب وضعیت و شرایط خود را بازبینی کنیم، رهبر معظم انقلاب در حکم آقای اراکی برای تمدید سمت ایشان فرمودند «در چشم انداز تقریبی حرکت به سمت تشکیل امت اسلامی واحد در مقابل اردوگاه استکبار یک امر ضروری است»، بنابراین ما باید ببینیم در کجای این چشم انداز قرار گرفته ایم و بروی نقاط قوت خود تمرکز و نقاط عیب خود را برطرف کنیم.

عراقی عنوان کرد: ما با یک حرکت پرشتاب یعنی مقاومت در منطقه باید به سمت ناکامی آمریکا و هم پیمانانش برویم و باید این وضعیت را ادامه دهیم، بنابراین باید نشستی برای بررسی این نقطه قوت گذاشته تا ببینیم برای این امر چه اقداماتی لازم است.

محمد عباسی رییس هئیت موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد قهرمانان ورزشی نیز در ادامه با بیان اینکه ایران به توصیه امامین انقلاب اقدامات موثری در گفتمان سازی و‌ جریان سازی وحدت بین جهان اسلام داشته است، تصریح کرد: جمعی از قهرمانان ورزشی ما در عراق به دور هم جمع شدند و یک اتحادیه را تشکیل دادند، خوشبختانه در کشورهای اسلامی استقبال خوبی برای پیوستن به این اتحادیه ایجاد شده است و باید از این ظرفیت بهره برد.

وی ابراز داشت: این اتحادیه یک اقدام هوشمندانه بود زیرا ورزش در جهان بسیار مورد تو‌جه است، ورزش دوستان در جهان نسبت به یکدیگر احترام می گذارند و این می تواند یک ظرفیت خوب باشد که می توان از آن استقبال کرد.

عباسی گفت: ما از ظرفیت این اقدام موثر باید استفاده کنیم، جهت دادن به خروش های اجتماعی به خصوص در نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است، البته ما باید تجارب مان‌ را در اختیار یکدیگر بگذاریم، زیرا مفاهمه با دیگر کشورها کاری سخت است و باید از تجربه همکاران خود استفاده کنیم.

در ادامه سید محمد حسینی رییس هئیت موسسه اتحادیه جهانی تقریب نهاد نویسندگان، هنرمندان و شعراء اظهار کرد: این سه گروه تاثیر اجتماعی بسیار بروی جوامع دارد و انبیا و ائمه هم از گذشته به این سه قشر اهمیت می دادند.

وی یادآور شد: ما در ایام کودتای ۲۸مرداد هستیم، در این تاریخ یکی از دستاوردهای حضور نیکسون در ایران ایجاد یک نشریه خارجی در ایران بود که نشان می دهد دشمن از گذشته سعی داشته از منظر فرهنگی بروی ما تاثیر بگذارد.

حسینی ادامه داد: بعد از کودتا آمریکا فهمید که از قوه قهریه نمی تواند همیشه موفق باشد و از این رو به سمت کارهای فرهنگی رفت و ما هم‌ برای موفقیت جهان اسلام باید از همین منظر ورود پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هالییود به راحتی با کار سینمایی چهره ایران و اسلام را مخدوش می کند پس ما هم باید با هم افزایی به صورت یک نخ تسبیح در کنار هم قرار بگیریم و از این‌ ابزار هنر استفاده کنیم، امروز در محیط فضای مجازی به راحتی راجب یک موضوع طوفان رسانه ای ایجاد می کنند، بنابراین همه باید در کنار هم از قوه هنر بهره ببریم.

رییس هئیت موسسه اتحادیه جهانی تقریب نهاد نویسندگان، هنرمندان و شعراء بیان داشت: ما نمونه های موفق همکاری های هنری را در سطح بین المللی داشته ایم، همایش شاعران ایران و جهان در گذشته یا جشنواره افق نو که منتقدان نظام سلطه بودند نمونه های از این قبیل است.

حسینی افزود: ما باید از هنر در جهت برنامه های مختلف وحدت آمیز استفاده کنیم که متاسفانه امروز در این خصوص اقدامات کم است.

رحماندوست رییس هئیت موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد ایثارگران نیز با بیان اینکه این اتحادیه خواهان ‌خون جوامع اسلامی در تقریب مذاهب است، گفت: ایثارگران پیش پیش حساب خود را پر کردند، ماندگارترین آثار مجاهده کشورهای اسلامی زخم هایی است که برتن دارند پس نهضت زنده است تا زمانی که ایثارگران زنده هستند.

وی با اشاره به اینکه خون و جان شهداء حرکت دهنده موتور این اتحادیه است، خاطرنشان کرد: ایثارگران با الهام از سالار شهیدان امام حسین(ع) انرژی می گیرند و برای حرکت به سمت آرمان های خود کشش به سوت امام عصر(ع) را ایجاد می کنند و خود حو‌زه وصل شهادت و برپایی عدالت در جهان اسلام هستند.

رحماندست ادامه داد: در هر جای جهان مجروحین و شهدایی یا زندانیان بی گناه وجود دارند و این به نوبه ی خود یک‌ سرمایه برای این اتحادیه است، ما در عرصه ایثار در طول تاریخ چهل ساله این انقلاب دست مان پر است زیرا ایثارگران ما در زمان دفاع مقدس در مقابل عوامل صهیونیسم ایستادند و از این رو در برابر جهان حرف داریم.

وی بیان کرد: ما در عرصه های مختلف برای جهان حرف داریم و دوران تقیه گذشته و باید ‌با شتاب جواب های لازم را بدهیم، به همین منظور ما اساسنامه کار خود را تدوین کردیم، از دبیرکل محترم نیز خواستایم دبیرخانه مشترک بهتر عمل کند و ما هم تلاش می کنیم «آرمان نامه مشترک شهدا جهان اسلام» را تهیه کنیم تا رزمندگان مقابل کفر را به حرکت در بیاوریم.

در ادامه ابراهیم عزیزی رییس هئیت موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد حقوقدانان نیز گفت: ما در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون دیپلماسی وحدت به برقراری ارتباط با نخبگان و حقوقدان جهان اسلام و حتی کشورهای غربی پرداخته ایم تا به سمت حفظ حقوق مردم در کشورهای اسلامی برویم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما تشریح حقوق بشر آمریکایی در اتحادیه بوده است و آنچه را آمریکا سعی می کند به عنوان حقوق بشر معرفی کند را برملا کرده ایم، همچنین به بررسی تخلفات آمریکا برای انتقال سفارت به شهر بیت المقدس که از منظر جهانی هم بسیار مورد تهاجم قرار گرفت پرداختیم.

عزیزی تصریح کرد: نقض حقوق بشر مردم مهاجر یکی دیگر از مسائلی است که ما در این اتحادیه ‌بررسی کردیم و در نهایت به بررسی نقض معادات بین المللی مثل برجام و حمایت از کشورهای زورگو که به دیگران ظلم می کنند پرداختیم.

در پایان این نشست نیز خانوم طوبی کرمانی رئیس هئیت موسس اتحادیه جهانی تقریب نهاد بانوان جهان اسلام نیز گفت: اتحادیه جهانی زنان مسلمان نه تنها خود را تسبیط کرده بلکه شعبه خود در عراق را نیز تثبیت کرده است.

وی افزود: من از همه اتحادیه تقاضا دارم که پیش از هرگونه نشست فیزیکی به سمت نشست ها مجازی بروند، ما باید ببینیم بین دولتمردان و مردم و بالعکس توانستیم اعتمادسازی کنیم و باید این نوع اعتماد سازی را تمرین کنیم.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اردبیل شیراز پاراگلایدینگ استیضاح آیت الله مکارم شیرازی عزت الله انتظامی نان رییس جمهور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت الله اراکی وحدت هنر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۸۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگران نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و این افراد در رشد تولید در خط مقدم قرار دارند.
حیدری افزود: صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد و از همین‌رو دولت برنامه‌هایی برای توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی دارد.
وی با بیان اینکه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت یکی ار محور‌های اصلی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: ما شاهد انگیزه بالا و تلاش فعالان در عرصه تولید هستیم و باید برای رفاه کارگران تلاش شود.
استاندار گفت: دولت رفع مشکلات کارگران را در دستور کار قرار داده و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است و امید است با این اقدامات انگیزه مضاعفی برای فعالان این عرصه ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار