Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@21:31:14 GMT

توصیه استاد قرآن به نوجوانان نخبه قرآنی کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۹۴۵۸

توصیه استاد قرآن به نوجوانان نخبه قرآنی کشور

قاری پیشکسوت کشورمان روز گذشته خود را به جمع قاریان نخبه طرح اسوه رساند و تجربیات خود را در میان آنها به اشتراک گذاشت. ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نهمین دوره طرح اسوه با هدف پرورش استعددهای قرآنی کشور با همت شواری عالی قرآن از 26 مردادماه با حضور 70 قاری نوجوان و خوش‌خوان در شهر تهران برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره، مباحث تخصصی قرائت، اعتقادی، پاسخ به شبهات، گفتمان‌های معرفتی و غیره از سوی اساتید طراز اول کشور مطرح می‌شود. مهم‌ترین چشم‌انداز این طرح، ارتباط مستقیم و متداوم اساتید با قاریان در طول سال است که توانسته تاحد قابل قبولی به پویایی و انسجام آن بیفزاید.

روز گذشته استاد احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیویی قرآن و قاری پیشکسوت کشورمان با حضور در محل برگزاری نهمین دوره طرح اُسوه، علاوه بر تلاوتی که در حاشیه این دیدار داشت و به‌صورت مستقیم نیز از رادیو تخصصی قرآن پخش شد، در قالب نشستی صمیمی، نوجوانان را به نکاتی برای رسیدن به اهداف عالیه در این مسیر رهنمود ساخت.
ابوالقاسمی با اشاره به استعداد و توانایی‌های بالقوه قاریان طرح اُسوه توصیه کرد: شما می‌توانید، تلاوت‌های خود را ضبط و آرشیو کنید. این آرشیو سرمایه قرآنی شماست. بنده به رغم اینکه بیش از یک هزار تلاوت از خود در آرشیو شخصی‌ام دارم، کماکان این کار را ادامه می‌دهم و البته حسرت تلاوت‌هایی در دلم وجود دارد که امکان ضبط آن را نداشتم و اکنون به آن دسترسی ندارم.
در ادامه استاد ابوالقاسمی، قاریان طرح اُسوه را به استماع برنامه رادیویی «تلاوت من» دعوت کرد. این برنامه با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های برتر تلاوت قرآن کریم که فرصت کسب عنوان در مسابقات را نداشته‌اند، تولید می‌شود.
در این برنامه، قاریان خوش‌خوان امّا نامشهور که به هر دلیلی صاحب عنوان در مسابقات ملی و بین‌المللی نیستند، می‌توانند در آنتن شبکه رادیویی قرآن به اجرای تلاوت بپردازند. تلاوت من، کاری از گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن به کارشناسی و سردبیری احمد ابوالقاسمی و تهیه‌کنندگی مسعودرضا خالقی دوشنبه شب‌ها، ساعت 20:45 تا 22 از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.

به گزارش تسنیم، نهمین دوره طرح آموزشی- تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه) تا 7 شهریورماه ادامه دارد و اعضای گروه قدر (ورودی­های 97) از روز پنج شنبه 1 شهریور به جمع حاضر ملحق خواهند شد. اولین دوره طرح آموزشی-تربیتی اُسوه ویژه حافظان نوجوان و ممتاز کل قرآن کریم نیز از تاریخ 7 شهریور آغاز و تا 11 شهریور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1444/P1439/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شورای عالی قرآن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی قرآن شورای عالی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ معرفی شدند

اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع سال ١۴٠۳ موسوم به کاروان نور مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری آزمون انتخابی‌ و ارزیابی‌های صورت گرفته، ٢٠ نفر شامل استادان، قاریان، حافظان و یک گروه تواشیح، به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند و به اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشورها خواهند پرداخت.

در کاروان امسال، حامد شاکرنژاد از خراسان‌رضوی، مهدی عادلی از تهران، سیدکریم موسوی از خوزستان، یوسف قنبری از زنجان، حمید صفدری از خراسان‌رضوی، آرش سوری از کرمانشاه، سیدرضا نجیبی از فارس، مسعود موحدی‌راد از خراسان‌رضوی، وحید براتی از خراسان جنوبی، سیدپارسا انگشتان از مازندران، خلیل سواری از خوزستان، مهدی عبرتی از گیلان، امیرحسین انواری از یزد، محمدرضا اکبری از مرکزی، گروه تواشیح العباد از خوزستان متشکل از مرتضی طرفی، نصرالله بریچی، صادق بیت سعید، خلیل سعیدی و محمد امین سبهانی خالص حضور دارند. سرپرستی کاروان نور نیز برعهده علی صالحی‌متین، حافظ کل قرآن کریم از تهران می‌باشد.

از چند دهه گذشته، در یک همکاری مشترک بین کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سازمان اوقاف و امور خیریه، اعزام کاروان قرآنی به حج تمتع در دستور کار قرار دارد و طی این سال‌ها برکات زیادی را به همراه داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حافظ نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس + فیلم
  • تجلیل از فعالان و قاریان قرآنی در حسینیه امیرالمومنین اصفهان + فلم
  • تجلیل از فعالان و قاریان قرآنی در حسینیه امیرالمومنین اصفهان
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال ۱۴۰۳معرفی شدند
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع معرفی شدند
  • برگزاری نخستین کرسی تلاوت مسجد کرامت مشهد در سال ۱۴۰۳
  • ثبت نام دوره‌های ارتقاء قاریان و دعاخوانان / معرفی دعاخوانان برتر سال ۱۴۰۲
  • اعضای کاروان قرآنی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به حج تمتع سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • اعضای کاروان قرآنی حج تمتع ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • معرفی قاریان برگزیده و ثبت‌نام دوره ارتقاء حافظان و قاریان