Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی اعلام کرد: قراردادهای سپرده سرمایه گذاری که درفاصله زمانی ۲ تا ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ افتتاح شده ، در صورت در خواست سپرده گذاران به مدت یک ماه قابل تمدید است. ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در شهریورماه سال گذشته سیاست‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نرخ سود سپرده‌های بانکی طبق بخشنامه شماره 96/173793 مورخ 5 شهریور1396 به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به نزدیک شدن به سر رسید قراردادهای سپرده گذاری منعقده در بازه زمانی 2 الی11 شهریور 1396 در شبکه بانکی کشور و همچنین امعان نظر به تدابیر و برنامه‌های جدید بانک مرکزی که با هدف ایجاد ثبات در بازارهای مختلف از طریق بعضی سیاست‌های موثر و کارآمد پولی و ارزی مورد نظر است، اعلام می‌دارد بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی، بنا به درخواست سپرده گذاران خود می‌توانند قراردادهای سپرده گذاری که در بازه زمانی یاد شده منعقد شده‌اند را به مدت یک ماه با همان شرایط قرارداد اولیه تمدید کنند.

بدیهی است همگام با سیاست‌های ارزی اعلام شده، برنامه ‌ها و تدابیر جدید بانک مرکزی ، مبتنی بر روش‌ها و ابزارهای نوین نظارتی به شبکه بانکی کشور اعلام و به مورد اجرا گذاشته می‌شود.

R1012123/P1012123/S7,79/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی

امتداد -با طرح کهربای بانک مرکزی امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ‎ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

وی بیان داشت: با طرح کهربای ‎بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های ‎پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

قمری وفا در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

 گفتنی است پیش از این مهران محرمیان؛ معاون فناوری‌های نوین بانک‌مرکزی در گفتگو با ایبنا اعلام کرده بود که یکی از مهم­ترین اقدامات بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ تکمیل پروژه پرداخت­‌های مبتنی بر NFC است که در سال ۱۳۹۹ از آن رونمایی شد، ولی برای ارائه آن به مردم نیاز به همکاری بانک‌­ها بود.

پیش از این کارت­‌های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده­ بود و مشتریان شبکه بانکی می­‌توانستند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌­های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت­‌های خود را انجام دهند.

با عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت­های بانکی به ­صورت فیزیکی آمار Skimming (کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌­های بانکی اشخاص) به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می­‌کند.

 با طرح کهربا مردم می‌توانند کارت بانکی را به داخل موبایل ببرند و با نزدیک کردن موبایل به پوز اقدام به خرید کنند، در این شرایط تجربه کاربری راحت‌تر و امنیت افزایش می‌یابد. 

 

    برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • بانک مرکزی: پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی در ۶ بانک کلید خورد
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد