Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ به دلیل کارشکنی کشور ترکمنستان مرز‌های سرخس و باجگیران به حالت نیمه تعطیل در آمده است و تمامی حجم ترانزیت به کشور ترکمنستان از طریق گمرک لطف آباد انجام می‌شود.

جوادی بخشدار باجگیران در گفتگو با خبرنگار ما می گوید :از مهر سال 91 نوعی محدودیت از طرف ترکمنستان از مرز باجگیران اعمال شده و ترانزیت  کالا بیشراز مرز های سرخس و لطف آباد صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی می افزاید : مرز ترانزیت رامحدود کردن تا رفت و آمد از مرز های دیگر صورت گیرد واین مسئله به نوعی در مسائل اقتصادی باجگیران تاثیر داشته است.

وی تضریح می کند :نزدیک 25روز است از طرف ترکمنستان تردد کمتری در بازارچه های مرزی داریم وقبل از این موضوع شاید روزانه400تا 500نفر ورود پیدا می کردند و مواد لازم خود را خریداری می کردند.   افزایش حجم ورودی و خروجی کامیون هاترانزیت از این گمرگ لطف آباد درگز
اسماعیل پورعابد مدیر پایانه مرزی لطف آباددرگز هم در گفتگو با خبرنگار ما  گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده درمرز‌های سرخس و باجگیران حجم ورودی و خروجی کامیون هاترانزیت از این گمرگ افزایش یافته است.    وی افزود: ما برای رفاه حال رانندگان کامیونهای ترانزیتی در خارج از گمرک پارکینکی در نظر گرفته شده که مشکلی برای رانندگان به وجود نیاید  
 مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت: ساعات کار اعضای کمیته هماهنگی افزلیش پیدا کرده است، امیدواریم در هفته آینده به روال عادی برسیم و ماشینی ، متوقف در پارکینگ نداشته باشیم.
برنامه ریزی برای تصریح صادرات و واردات کالا
مرتضوی معاون رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم باحضور در گمرک لطف اباد  گفت:باتوجه به اوضاع و احوال اقتصادی موجود باید بتوانیم برنامه ریزیی انجام دهیم، که روند صدور کالا، وارد شدن کالا یا مسافر تصریح شود و معاهدات، توافق نامه‌ها ومیثاق نامه‌ها  رعایت شود.

گفتنی است با توجه به وجود آمدن مشکلات در  گمرک سرخس و باجیگران روزانه حدود 210 کامیون از گمرک لطف آباد در کشور می‌توانند از این مرز خارج شوند.

انتهای پیام // ف. ک   گزارشگر: فاطمه کاووسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

سید زاهدین چشمه خاور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، با اشاره به ترانزیت دو میلیون و 17 هزار و 976 تن کالا از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مهران در سال گذشته، اظهار داشت: از این میزان 64 هزار و 626 تن به صورت تخلیه در مرز و 18 هزار و 621 تن به صورت ترانزیت صادراتی (حمل یکسره) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، افزود: 22 هزار و 257 تن نیز از این میزان کالا به صورت ترانزیت خروجی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان ترانزیت خروجی و تخلیه در مرز توسط 79 هزار و 935 دستگاه کامیون انجام شده است، گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از یک میلیون و 912 هزار تن ترانشیپمنت نیز از این مرز انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (1401) افزایش 22 درصدی  داشته است.

چشمه خاور تصریح کرد: این افزایش از مرز مهران نشان‌دهنده رونق تجارت و بازرگانی بین ایران و کشورهای همسایه و همچنین ثبات و امنیت در منطقه است.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان