Web Analytics Made Easy - Statcounter

حال که در روز عرفه قرار داریم، تعدادی از دانشجویان فعال در فضای مجازی با انتشار نظرات خود در صفحات توئیتری خود، خواستار عدم غفلت سایرین از این روز شدند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-کیانوش رضایی؛ نهم ذیحجه را روز عَرَفه گویند. این روز از روز‌های مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است. گرچه عید نامیده نشده؛ اما همچون عید مهم خوانده شده‌ می‎‌شود و از سوی دیگر از آنجا که امام حسین (ع) حرکت خود را به سوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد، برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین زیارت سیدالشهدا در این روز بسیار توصیه شده است. «دعای امام حسین در روز عرفه» از مهم‌ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده می‌شود و عید قربان پس از روز عرفه قرار دارد.   حال که در آستانه روز عرفه قرار داریم، تعدادی از دانشجویان فعال در فضای مجازی با انتشار نظرات خود در صفحات توئیتر این روز را بزرگ شمرده و خواستار عدم غفلت سایرین از این روز شدند.   حمیدرضا حبیبیان دهکردی با انتشار توئیتی نوشت: عرفه روز شکستن نفس شیطان و عرفات سجدگان فرشتگان، بر جای پای متبرک محرمان کوی جانان است. #عرفه   جهان نور- احمدیان روز عرفه رو اینگونه توصیف کرد: روز عرفه است. روز نیایش و دعا. روز باران رحمت خدا. میگن هرکی در شب قدر بخشیده نشه، روز عرفه بره در خونه خدا؛ که حتی اگه در این روز برای جنین حرام در شکم مادرش دعا کنید، می تونه عاقبت بخیر بشه. راس دعاهامون، فرج فرج مولامون باشه و برای هم زیاد دعا کنید که کلید اجابت همینه. التماس دعا   کاربر «روح بخش» روز عرفه را روز آغاز شهادت دانست و نوشت: شهادت از عرفه شروع می‌شود؛ چراکه سالار شهیدان از عرفه راه شهادت را آغاز کرد. عرفه با خون حسین (ع) تازه شد. #حسین-روز-عرفه   کاربر «مجتبی» امام حسین (ع) را الگوی کامل بندگی برشمرد و در صفحه توئیتر خود اینگونه نوشت: حجاج پای در صحرای بندگی، به رسم حسین آماده قربانی کردن نفس خویش در پیشگاه خداوند هستند، حسین بهترین الگوی بندگیست. #حسین-روح-عرفه   حسین بیات یکی دیگران از کاربران فضای مجازی در توئیتی اینگونه نظر داد: ارباب بی کفنم دست کرمت هر روز در زندگیبم نمایان است، امروز عشق بازی تو با خالق هستی در دعای #عرفه روح و جسمم را بی تاب محرمت میکند...   کاربر «کبوتر حرم» در دانشجویان فعال در توئیتر نوشت: خدایا خود را بمن بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده‌ات را نشناخته‌ام، خدایا فرستاده‌ات را به من بشناسان؛ زیرا اگر فرستاده‌ات را به من نشناسانی حجتت را نشناخته‌ام، خدایا حجتت را به من بشناسان زیرا اگر حجتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم. #عرفه #یا-حسین-علیه-السلام   سید مهدی دزفولی با یادآوری اعمال ماه رمضان در صفحه خود نوشت: می‌گویند اگر کسی در ماه رمضان بخشیده نشد، امیدش به روز عرفه باشد. امروز هم روز عرفه است و دعای پر معنا و پر مغز امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات. برای همدیگر دعا کنیم و به یاد هم باشیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز عرفه عرفه امام حسین عید قربان کربلا سید الشهدا توئیتر فعال دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام بارش شدید باران و رعد و برق در ایلام از پیش از ظهر امروز مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز شد.

بارش شدید باران در استان ایلام در حالی آغاز شده که اداره کل هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر کرده است.

از طرفی شرکت منطقه‌ای آب استان نیز هشدار داده است که در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و سدها اتراق نشود و مردم مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیارندگی در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز ضمن هشدا به رانندگان استان گفت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آبگرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • آغاز بارش باران از چهارشنبه در استان همدان