Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@16:31:50 GMT

کسب معرفت و بصیرت با شرکت در مجالس معنوی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۰۸۲۸

کسب معرفت و بصیرت با شرکت در مجالس معنوی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سومین شب مراسم شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت همزمان با شب شهادت مسلم بن عقیل، پسرعموی امام حسين(ع) با حضور جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، ائمه جماعت مساجد، بسیجیان و خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران همراه با عزاداری، روضه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا در حرم مطهر شهدای گمنام کوهبنان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان گفت: برای مردم کوفه وجود مسلم همانند امام حسین(ع) بود که می‌بایست ایشان را یاری کنند اما گروهی به خاطر دنیا، گروهی به خاطر ترس و گروه دیگر به خاطر بی‌تفاوتی از او فاصله گرفتند.
وی ادامه داد: گروهی هم خود را توجیه کردند که وقتی حضرت امام حسین(ع) آمد، ما ایشان را یاری می‌کنیم؛ لذا مردم کوفه به این دلایل مردود شدند گرچه گروهی بعدها توبه کردند و گروه توابین را تشکیل دادند.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: کسانی هم  که نتوانند امروز، صادقانه در رکاب نائب امام زمان(عج) خویش باشند از جرگه مؤمنان خارج می‌شوند.
وی عنوان کرد: دعای عرفه و زیارت امام حسین(ع) در این روز برای کسب معرفت و شناخت است؛ باید در این ایام در درجه اول خدا و بعد هم ولایت و امامت را شناخت.
جعفری اظهار کرد: مسلم انسانی کاردان، عالم و رزمنده‌ای شجاع و دلاور بود که در بدو ورود گروه کثیری از مردم کوفه با او بیعت کردند اما در کوتاه‌ترین زمان پیمان خود را شکستند و مسلم را رها کردند و از ولایت و امامت جدا شدند.
وی بیان کرد: مسلم با مقاومت مأموریت خویش را انجام داد و در این راه جان خود را تسلیم کرد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.
امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه با شرکت در مجالس معنوی به‌دنبال کسب معرفت و بصیرت باشیم، گفت: اگر بخواهیم خدا را بشناسیم باید ولایت و رهبری را به‌خوبی بشناسیم و سربازی پا به رکاب باشیم.
حجت‌السلام جعفری بیان کرد: خدا قبور مطهر شهدا و حرم مطهر آنان را محل عبادت و کسب فیض قرار داده است، تلاش کنیم تا این فضاهای معنوی به بهترین شکل ممکن ساخته شوند چون بهترین مکان‌ها برای انجام کارهای فرهنگی هستند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امام جمعه کوهبنان امام باقر ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی در نیمه نهایی چمپیونز لیگ

به گزارش "ورزش سه"، مسابقه نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتسال اروپا از ساعت 17:30 امروز در شهر ایروان ارمنستان برگزار می‌شود که تیم فوتسال پالما با بهره‌مندی از مسلم اولادقباد در فهرست نفراتش به مصاف بنفیکا پرتغال می‌رود.

پالما مایورکا اسپانیا که حسین طیبی را به دلیل آسیب دیدگی و سالار آقاپور را به علت جدایی از این باشگاه در اختیار ندارد، امروز فقط در حضور مسلم اولادقباد به‌عنوان لژیونر ایرانی دیدار برابر بنفیکا را آغاز می‌کند.

مسلم اولادقباد که هفته گذشته قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را همراه با تیم ملی ایران جشن گرفت، دور از ترکیب اولیه پالما مایورکا اسپانیا مقابل بنفیکا پرتغال است ولی شانس بازی و درخشش را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارد.

تیم فوتسال پالما اسپانیا سال گذشته در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز به مصاف بنفیکا پرتغال رفت که آن بازی را با درخشش و دو گل حسین طیبی با برتری 4 بر 3 پشت سر گذاشت و به فینال رسید.

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • عزاداری مردم کوهبنان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حیات سراسر معرفت و فرزانگی امام جعفر صادق (ع)
  • یک ایرانی در نیمه نهایی چمپیونز لیگ
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموزان توجه کنند
  • طوفان الاقصی جوانان غرب را بیدار کرد
  • معلمان به نقش خود در هویت سازی دانش آموز دانش آموزان توجه کنند