Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه در پی تجمع اعتراضی طلاب در مدرسه فیضیه که با حواشی همراه بود بیانیه داد. در این بیانیه آمده است:

«تحرکات ناشایست، ناآگاهانه و بعضا مغرضانه برخی در حاشیه‌ تجمع طلاب و روحانیون که در راستای مطالبات اقتصادی مردم در مدرسه مبارکه فیضیه قم بر گزار شده بود؛ دانسته یا ندانسته، ضربه و خدشه‌ای بر حوزه و روحانیت وارد ساخت که منجر به واکنش مراجع معظم تقلید و دیگر بزرگان حوزه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همگان می‌دانند حوزه‌های علمیه، مراجع و بزرگان حوزه عمیقا و صمیمانه هم درد مردم و در کنار آنها بوده و تا کنون خدمات گوناگونی درعرصه‌های مختلف برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، بنابراین نباید گذاشت با برخی بی توجهی ها و بی حرمتی‌ها این خدمات ارزشمند توسط برخی مورد بی مهری قرار گیرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تمجید و همراهی با مواضع آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی و دیگر علمای حوزه‌های علمیه، چون همیشه از مطالبات به حق روحانیت و دیگر اقشار مختلف مردم در ارتباط با مسائل اقتصادی حمایت نموده و توجه همگان را به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید «دامت برکاتهم» و علمای اعلام مبنی بر حفظ وحدت و انسجام برای عبور از گردنه های سخت جلب نموده و اعلام می‌دارد: مسئولان و مدیران مجموعه‌های حوزوی باید با هوشیاری و دقت، نظارت لازم را به عمل آورند تا برخی افراد ناآگاه یا مغرض نتوانند با تحرکات، شعارها و نوشته‌های انحرافی مطالبات حوزه‌های علمیه و شأن آن را خدشه دار کنند.»

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا طلاب حوزه علمیه جامعه مدرسین بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۰۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه مشارکت مردم باید در عرصه‌های مختلف محقق شود، گفت: در این راستا باید یک سند و پیوست مردمی‌سازی در تمام امور تدوین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی استاندار قم که در دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، در قم برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده سال جدید سال گشایش برای مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی شرایط موجب اجر مضاعف برای اقدامات مثبت می‌شود، مطرح کرد: 25 عامل با این موضوع وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به ظرف زمانی اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ماه رمضان ارزش بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: در روایات آمده است که قرائت یک آیه از قرآن کریم در ماه رمضان ثواب چندین برابری دارد که نشان از اهمیت ظرف زمانی دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه شرایط حساس نیز یکی از عوامل مهم است، عنوان کرد: مکان و سرزمین نیز می‌تواند اجر عمل را بالا ببرد.

اعرافی با بیان اینکه البته گناه در یک مکان مقدس نیز عذاب مضاعف دارد، تصریح کرد: قم از قداست مکانی برجسته‌ای در سطح جهان برخوردار است و بیش از یک هزار سال از قداست این شهر می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه موج عمل می‌تواند ارزش عمل را افزایش دهد، بیان کرد: موج خوبی در قم وجود دارد که تمام دنیا را فرا می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه امروز کشور در موقعیت حساسی قرار دارد، ابراز کرد: این عوامل در کنار یکدیگر در قم سبب شده که کار نیک و مثبت در این شهر اجر مضاعف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی نقطه برجسته شعار امسال است، بیان کرد: هر اقدامی که مردم در آن احساس نقش آفرینی داشته باشند باید رشد و تکثیر داشته باشد.

اعرافی با بیان اینکه مشارکت مردم باید در عرصه‌های مختلف محقق شود، عنوان کرد: در این راستا یک سند و پیوست مردمی‌سازی در تمام امور تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه استان قم نیازمند درآمد و سرمایه است، مطرح کرد: البته این درآمدزایی باید با شاخصه‌های فرهنگی و مذهبی استان هم‌خوانی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان می‌توان شاخص‌های درآمدی استان را ارتقا داد.

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن قم انجام شود.

اعرافی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائرین به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، تاکید کرد: در طرح‌های مختلف باید محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: عاشقان قم در تمام عالم وجود دارند و با استفاده از این ظرفیت می‌توان جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به حوزه مسکن نیز افزود: در عرصه مسکن دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای جدید نباید از مسجد، فضای سبز و مدرسه غفلت کرد، یادآور شد: برنامه هفتم مطالعه شود و سپس در مواردی که می‌توان از ظرفیت آن برای قم بهره‌مند شد، استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس ضمن برخورد با مفسدان، مامور به رحمت است
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • تجمع اعتراضی مردم ارومیه در محکومیت کشتار زنان و کودکان غزه
  • تجمع بانوان اصفهانی برای دفاع از مقاومت مردم فلسطین
  • تسریع روند توسعه کشور با سپردن امور مختلف به مردم 
  • تجمع اعتراضی مردم گرگان به جنایات رژیم صهیونیستی
  • سند و پیوست مردمی‌سازی امور کشور تدوین شود
  • بهترین نسخه برای پیشرفت ایران مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است
  • بیانیه مربیان استقلال علیه مدیران باشگاه: اعتراضی نداریم، حق با سرمربی تیم‌ملی است