Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:31:17 GMT

نمایشگاه فصلی تفرجگاه ازناو خلخال راه اندازی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۱۵۱۹

نمایشگاه فصلی تفرجگاه ازناو خلخال راه اندازی شد

اردبیل - ایرنا - نخستین نمایشگاه فصلی صنایع دستی و تولیدات محلی خلخال روز سه شنبه در منطقه نمونه گردشگری ازناو راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا ، سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: این نمایشگاه با هدف ارتقای خدمات ارائه شده گردشگری به گردشگران و عرضه تولیدات محلی صنعتگران در تفرجگاه ها و مناطق نمونه گردشگری راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد رضا شایقی افزود: نمایشگاه تفرجگاه ازناو با ایجاد 50 غرفه از سوی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در اختیار صنعتگران و تولید کنندگان قرار گرفته است.
شایقی گفت: راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاه اندبیل خلخال نیز در دستور کار این اداره قرار گرفته و تلاش می شود در آخرین ماه فصل گردشگری این محل راه اندازی شود.
وی اظهار داشت: در نمایشگاه ازناو انواع صنایع دستی هنرمندان از جمله گلیم ، جاجیم ، ورنی ، جوراب پشمی ، صنایع چرمی دست ساز محلی ، تولیدات محلی از جمله شیرنی ، نان روغنی ، کلوچه ، عسل و فرآورده های دامی بهمراه سایر سوغاتی های شهرستان در فروش گذاشته شده است.
به گفته او ، این محل تا پایان شهریور فعالیت خواهد داشت.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این آیین با قدردانی از تلاش سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در توسعه صنعت گردشگری منطقه گفت: فراهم کردن امکان معرفی صنایع دستی و تولیدات محلی در مناطق نمونه گردشگری علاوه بر فراهم کردن زمینه خرید آسان گردشگران و آشنایی آنها با صنعتگران موجب توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری خواهد شد.
منطقه نمونه گردشگری و تفرجگاه ازناو خلخال با چشمه پرآب و چشم اندازهای زیبای طبیعی در پنج کیلومتری خلخال واقع شده و همواره مورد توجه گردشگران خلخال می باشد.
زیبایی منحصر بفرد منطقه موجب استقبال سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در طرح های بزرگ گردشگری از جمله راه اندازی پل معلق ، مجتمع قصرهای چوبی ، هتل پنج ستاره ، شهربازی ، آبشار مصنوعی و ده ها طرح دیگر گردشگری در این منطقه شده است.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نمايشگاه صنايع دستي شايقي خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸  پرداخت شد. - اخبار استانها -

 هادی شاه‌وردی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان مبلغ 108 میلیارد و 110 میلیون ریال از محل اعتبارات اعطایی بند الف تبصره 18 برای 177 طرح صنایع‌دستی در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی و ثبات اقتصادی و حفظ زنجیره ارزش پرداخت شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی  افزود: مبلغ 244 میلیارد و 448 میلیون ریال نیز به 214 طرح از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال 1402 پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: سال گذشته لیست 750 هنرمند صنایع‌دستی متقاضی بیمه تامین اجتماعی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی دو مرحله برای تأمین منابع ارسال شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • عرضه بهترین صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه چین
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی