Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جریان هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران به ارائه سه تذکر به شهرداری تهران پرداخت.

وی درنخستین تذکر خود بر ضرورت تسریع در برگزاری انتخابات هیئت مدیره های سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری تاکید کرد و گفت: علی رغم گذشت زمان از تاریخ مقرر هنوز برخی از هیئت مدیره ها انتخاب نشده اند و یا همان هیئت مدیره های قبلی در حال انجام کار هستند که باید در انتخاب مجدد آنها تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران به حضور برخی از افراد در چند هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: باید از انتخاب یک فرد برای حضور در چند هیئت مدیره پرهیز شود مگر اینکه فردی به لحاظ وظیفه مدیریتی مجبور به حضور در چند هیئت مدیره باشد.
میرلوحی در ادامه از موضوع ترک تشریفات در برخی معاملات شهرداری انتقاد کرد و گفت: امروز در حالی سامانه شفافیت راه اندازی شده است و مصوبات شورا بر ضرورت شفاف سازی در شهرداری به عنوان اولویت شورا مورد تاکید است که مشاهده می شود در برخی موضوعات این اتفاق رخ می دهد.

وی اظهار داشت: نکته دیگر این است که موضوع صلاحیت پیمانکاران در گذشته بر اساس کیفیت مرسوم بوده است و شهرداری لیستی در این خصوص تهیه می کرد این در حالی است که در چند سال اخیر این موضوع با عبور از موضوع کیفیت به نوعی رانت برای برخی از پیمانکاران تبدیل شده است که دیگر شرکت های دیگر نتوانند وارد رقابت شوند.

رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران بر ضرورت حفظ برابری فرصت برای موسسات و پیمانکاران در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که شهرداری مجددا این موضوع را بررسی کرده و اگر قرار است دلیلی ارائه دهد تنها برای حفظ حق برابر موسسات برای شرکت در رقابت اخذ پیمان از شهرداری باشد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران انتخابات شهرداری شورای شهر رقابت شهر تهران انتخابات رقابت شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود

شهردار تهران گفت: سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و از این ماه نصب این پله برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا زاکانی امروز _ چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌ای برای واردات پله برقی از چین وجود ندارد و درواقع پله برقی تولید می‌شود.

وی افزود: سال گذشته تعداد ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد و از این ماه نصب این پله برقی‌ها آغاز شده است و تا سه ماه آینده نصب آن‌ها به اتمام خواهد رسید.

شهردار تهرانه با اشاره به نصب دوربین روی لباس حریم‌بان و شهربان، خاطرنشان کرد این اقدام در راستای سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب صورت گرفته است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند نظارت بهتری داشته باشند.

زاکانی در خصوص موضع شهرداری در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موضع شهرداری در انتخابات پشتیبانی است، در دوره اول براساس ظرفیت‌ها و توان پشتیبانی کردیم و در دوره دوم این وظیفه را داریم.

وی با اشاره به واردات واگن‌های مترو و اختلافات میان شهرداری و وزارت کشور، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو وزارت کشور است که ۱۰۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد، اما اختلاف نظرها در مورد تأیید بسته ورودی از چین بود و اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهردار تهران گفت: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد، اما طول کشید و مورد اعتراض مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران قرار گرفت، به هر حال این کار انجام شد.

زاکانی با اشاره به زمان واردات واگن‌ها عنوان کرد: امسال واردات واگن‌ها انجام می‌شود و طی ۴ سال واردات به اتمام می‌رسد.

کد خبر 745440

دیگر خبرها

  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • مديرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • (عکس) مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است!